اخبار داغ

وقتی مردم مجبور به استفاده از آب غیربهداشتی انبارها می‌شوند؛

30 روز زندگی بدون آب شرب/ سلامت مردم «جنگل» رشتخوار در خطر است

30 روز زندگی بدون آب شرب/ سلامت مردم «جنگل» رشتخوار در خطر است
هر ساله با آغاز فصل گرما، بی‌آبی و کم آبی در روستاهای بخش جنگل رشتخوار گلایه مردم و ساکنین روستاها در این بخش را به دنبال داشته است و استفاده از آب شرب غیر سالم، سلامت مردم را به خطر انداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ کمبود و قطعی طولانی مدت آب شرب در روستاهای بخش جنگل رشتخوار مشکلات عدیده را برای ساکنین روستاها در این بخش از شهرستان رشتخوار به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در پی تماس‌ها و ارتباطات مکرر مردم در روستاهای جنگل برای بررسی وضعیت آب شرب روستاها از نزدیک با مردم به گفت‌وگو پرداختیم.

, .,

طولانی بودن خط انتقال آب یکی از دلایل افت فشار و قطعی آب شرب در روستاهای جنگل است

, طولانی بودن خط انتقال آب یکی از دلایل افت فشار و قطعی آب شرب در روستاهای جنگل است,

سالاری فر ساکن روستای فیض‌آباد بخش جنگل با تأکید بر قطعی طولانی مدت آب در این روستا به خبرنگار ما، گفت: افت فشار و قطعی آب در جنگل به دلیل طولانی بودن خط انتقال آب و همچنین کمبود در تغذیه آب مورد نیاز روستاها در این بخش است، که هر ساله با آغاز فصل گرما گریبان گیر مردم در این مناطق است.

, .,

, ,

محمدی دیگر ساکن این روستا با اشاره به اینکه مدت زمان زیادی است که مردم در روستا از آب شرب سالم بی‌بهره هستند گفت: علاوه بر قطعی آب مشکلات پیش‌آمده در رابطه با وضعیت بهداشت مردم است، چرا که اغلب مردم در روستاها کشاورزی می‌کنند گرمای هوا و نبود آب برای استحمام مشکلات بهداشتی و امراض پوستی را برای ساکنین به دنبال داشته است.

, .,

افت فشار آب در روستاهای بخش جنگل، بهداشت فردی ساکنین را با مشکل مواجه کرده است

, افت فشار آب در روستاهای بخش جنگل، بهداشت فردی ساکنین را با مشکل مواجه کرده است,

در ادامه به روستاهای شعبه رفتیم، یکی از ساکنین روستاها به قطعی و فشار پایین آب در روستا اشاره کرد و گفت: آب در روستاها چند روزی قطع و شاید گاهی با فشار خیلی پایین در دسترس مردم قرار می‌گیرد که تنها در ساعتی از روز می‌توان از آن برای برداشت آب شرب به وسیله دبه کرد.

, .,

, ,

احمدی دیگر ساکن روستا به قطعی 72 ساعته آب در شعبه اشاره کرد و گفت: در اوضاع کنونی با توجه به تأکید مسئولان بر رعایت بهداشت جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اما متأسفانه بهداشت مردم در روستاها به مشکل مواجه شده و مردم در روستاها جنگل شاید در طول ماه هم استحمام نکرده باشند.

, .,

کمبود آب و درگیری مردم روستا در بند «ازبک» هنگام رسیدن تانکر آب شرب

, کمبود آب و درگیری مردم روستا در بند «ازبک» هنگام رسیدن تانکر آب شرب

,
,
, ,

به روستای بند ازبک رفتیم ساکنین روستا گلایه‌مند از قطعی یک‌ماهه آب در روستا بودند، خانم مرادی از ساکنین روستا با اشاره به اینکه آب شرب در بند ازبک یک ماه قطع و مردم بدون آب زندگی می‌کنند، گفت: ساکنین برای تأمین آب شرب به چاه‌های کشاورزی مراجعه می‌کنند.

, .,

پیرمرد ساکن روستا با اشاره به اینکه آب شرب در روستای بند ازبک مدت طولانی است قطع است، گفت: تهیه آب مورد نیاز مردم به وسیله تانکر مشکلات زیادی از جمله درگیری بین ساکنین روستا را به وجود آورده است، ما از مسئولان خواستار رسیدگی جدی در رابطه با رفع مشکلات موجود هستیم.

, .,

تهیه آب نامناسب و غیر بهداشتی در بند ازبک رشتخوار

, تهیه آب نامناسب و غیر بهداشتی در بند ازبک رشتخوار

,
,
, ,

علیزاده جوان ساکن این روستا نیز با اشاره به تهیه آب شرب از حوض انبارها در روستا گفت: متأسفانه مردم آب شرب مورد نیاز خود را از حوض انبارهای قدیمی در روستا تهیه می‌کنند، وجود حشرات در آب، و ناسالم بودن آب حوض انبارها می‌تواند در آینده مشکلات زیادی را برای سلامت مردم در این روستاها داشته باشد.

استفاده از آب شرب در مصارف دیگر افت فشار آب در شبکه آب‌رسانی بخش جنگل را در پی داشته است

محمد جواد نجفی ثانی رئیس اداره آب و فاضلاب رشتخوار در رابطه با مشکل فوق به خبرنگار ما گفت: عمده مشکلات مردم در روستاهای بخش جنگل برداشت بی‌رویه از آب شرب برای مصارف دام، نصب منبع‌های غیرمجاز آب در پشت‌بام برخی از منازل، شستشوهای غیرضروری در فصل تابستان و .... است که باعث افت فشار آب در شبکه بخش جنگل می‌شود.

وی با اشاره به جلسات متعدد در رابطه با پیگیری و رفع مشکل موجود از تلاش شبانه‌روزی کارکنان اداره آب و فاضلاب شهرستان رشتخوار در این منطقه جهت رفع مشکل کم‌آبی خبر داد و افزود: امیدواریم به‌زودی مشکلات آب شرب با پیگیری‌ها و تلاش‌های مسئولان به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

, .,
,
, استفاده از آب شرب در مصارف دیگر افت فشار آب در شبکه آب‌رسانی بخش جنگل را در پی داشته است,
,
, .,
,
, .,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه