اخبار داغ

کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان می‌تازد؛

سوء‌مدیریت و عدم مسئولیت‌پذیری؛ ۲ عامل موفقیت کرونا در جامعه

سوء‌مدیریت و عدم مسئولیت‌پذیری؛ ۲ عامل موفقیت کرونا در جامعه
متاسفانه پس از عبور از مرحله رعایت مقررات و پروتکل‌های مبارزه با کرونا، اکنون شاهد تلاقی ۲ محور سوءمدیریت از سوی دستگاه‌های متولی و نیز بی‌مسئولیتی از سوی مردم هستیم تا بار دیگر شاهد رشد روزافزون بیماری باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، از اوایل اسفندماه و همزمان با ورود ویروس کرونا به کشور اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در مناطق مختلف رخ داد که به شیرینی نشان از همدلی مردم برای مقابله با این بیماری در عرصه ضدعفونی، توزیع اقلام غذایی و دیگر اقدامات مردمی و تلخی از دست دادن کادر درمانی و خانواده برخی هموطنانمان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

هرچند در ماه‌های گذشته همکاری‌های بسیار خوبی در میان مردم و مسئولان متولی رسیدگی به امورات کرونایی در جامعه را شاهد بودیم، اما با عبور از یک مرحله نسبتا سخت این بیماری و کاهش نگرانی‌های اولیه دیگر نه آن تذکرات و اقدامات جدی برای مقابله با قانون‌شکنان ماندگار شد و نه توجه و ترس مردم از این ویروس سرکش!

,

از اواخر خردادماه که زنگ هشدار مجدد ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به صدا درآمد و باعث سردرگمی و غافلگیری مسئولانی شد که مسرور از موفقیت‌های خود در مرحله قبلی بیماری بودند، هرروز هم به تعداد مبتلایان و هم به تعداد فوتی‌های کرونا در سراسر این استان افزوده شد تا اینکه رنگ ۱۱ شهرستان به قرمز تبدیل شده و سایر شهرستان‌ها هم به رنگ زرد درآیند.

,

اما این بار تفاوتی عمده با نوبت قبلی بیماری داشت و آن‌هم اینکه متاسفانه به دلیل رها شدگی خاص در سطح جامعه و عدم وصل شدن مراحل قبلی و فعلی به همدیگر، شاهد عدم تاثیرگذاری تذکرات پشت میز مسئولان و نیز نبود برخوردهای دوره قبلی با خاطیان و افراد بی توجه به قوانین اعمال شده هستیم.

,

متاسفانه مسئولانی که در دوره قبلی بیماری مردم را از هرگونه تجمع، سفر و گردش در سطح شهرها ممانعت می‌کردند، امروز خودشان به انجام اموراتی نظیر بازدید و حضور در همایش‌ها و تجمعات هرچند با حفظ پروتکل‌های حداقلی می‌کنند تا تاثیررات سوء این اقدامات در میان مردم به عدم رعایت کمترین سطح از پروتکل‌ها تبدیل شده و همین امر باعث ناموفق بودن طرح‌های برنامه‌ریزی شده برای مقابله با کرونا باشد.

,

تمام مسئولان و نخبگان به نیکی می‌دانند که حضور معاون کل وزارت بهداشت به همراه تیم‌های تخصصی درمانی کرونا در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی طی روزهای گذشته نشان دهنده شرایط وخیم استان از نظر بیماری کرونا است ولی گویا کسی به فکر جلوگیری اصولی از ادامه روند ابتلا و نیز پیشگیری از آینده سیاه این ویروس در مناطق مختلف نیست.

,

اعمال محدودیت‌های تردد در فضای سبز و پارک‌ها، تعطیلی برخی کسب و کارهای خطرناک و نیز ارائه دستورالعمل استفاده از ماسک در ادارات و معابر پرتردد نه تنها چاره مناسبی برای کاستن از تعداد مبتلایان نبود، بلکه متاسفانه طی روزهای گذشته و پس از اعمال این محدودیت‌ها هم حضور در پارک‌ها افزایش یافته و هم سطح رعایت مردم در اماکن مختلف نظیر مراکز درمانی، پاساژها و اماکن پرتردد دیگر کاهش داشته است.

,

تنها خروجی جلسات ستاد مبارزه با کرونا هم خلاصه در ارائه تذکرات، پیشنهادات و انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌ها توسط برخی مردم و نیز آموزش‌های لازم برای ساخت ماسک در منزل شده تا به این ترتیب زمینه لازم برای بی‌توجهی های بیشتر فراهم شود و هرروز شاهد کبودتر شدن چهره بیمارستان‌های پذیرای کرونایی‌ها باشیم.

,

اکنون در ارومیه به عنوان مرکز آذربایجان‌غربی و دارنده بیشترین تعداد بیماران کرونا، ۳ بیمارستان برای بستری در نظر گرفته شده که با وضعیت فعلی و ادامه دار بودن شیب تند ابتلا احتمالا در روزهای آتی بار دیگر به تعداد این بیمارستان‌ها افزوده شود.

,

وضعیت در شهرستان‌ها نیز به همین ترتیب است، به طوری که «ایرج حریرچی» معاون کل وزیر بهداشت طی بازدید روز گذشته خود از بیمارستان آیت‌الله خویی از استقرار دستگاه سی تی اسکن تا پایان هفته جاری در این بیمارستان خبر داده و اعلام کرده که با توجه به افزایش تعداد بیماران از این پس مراحل شناسایی و بستری بیماران شمال استان در خوی انجام خواهد شد.

,

در جنوب استان هم بازدیدهایی از سوی مسئولان کشوری و استانی انجام شده و وعده‌هایی ارائه شده تا بیماران این منطقه در شهرستان‌هایی نظیر میاندوآب و مهاباد بستری شوند و از مراجعه به مرکز استان خودداری کنند.

,

با وضعیت موجود و مشاهدات میدانی در معابر، پارک‌ها و حتی مراکز درمانی و پزشکی سطح شهرهای مختلف، به خوبی می‌توان دریافت که مسئولان از ارائه راهکارهای قبلی عاجز هستند و مردم هم در این بی‌توجهی و عدم مدیریت مناسب به سوی شرایط سابق زندگی و ترددهای عادی خود باز می‌گردند.

,

مسئولان ستاد مبارزه با کرونا باید توجه داشته باشند که مقابله با این بیماری همانند دوره گذشته نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی در عرصه‌های مختلف است نه ارائه دستورات و تذکرات در آن سوی میز مدیریت و بی توجهی به پروتکل‌ها در این سوی میزها…

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه