اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

عارف قربانی دیگر سران اصلاحات شد/ آرمان: معرفی عارف به‌عنوان ‏عامل ناکامی اصلاح‌طلبان گریز از واقعیت است

عارف قربانی دیگر سران اصلاحات شد/ آرمان: معرفی عارف به‌عنوان ‏عامل ناکامی اصلاح‌طلبان گریز از واقعیت است
روزنامه آرمان با قربانی دانستن عارف گفت: « معرفی عارف به‌عنوان ‏عامل شکست و ناکامی اصلاح‌طلبان نوعی گریز از اعتراف به واقعیت وجودی اصلاح‌طلبان است.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جریان اصلاح طلب بسیار از جانب بدنه این جریان دچار اضمحلال و خصوصا اعتراض و انتقاد شده است. جالب است که با استعفای «محمد رضا عارف» رئیس سابق شورای سیاتگذاری اصلاحات و پیشتر استعفای «عبدالواحد موسوی لاری» جانشین وی همه انتقادات به سمت عارف روانه شده بود. درحالی که در جریان اصلاحات افراد دیگر نیز بودند که تاثیرگذاری همتراز وی و حتی بیشتر داشتند که با توجه به اینکه در محاق بودند و عارف بیشتر در مرکز توجه بود، انتقادات بیشتر به سمت وی روانه شد. درواقع عارف به نوعی قربانی پنهان شدن این افراد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در همین رابطه، روزنامه اصلاح طلب آرمان نوشت: « عارف، اما در سال‌های ‏اخیر عملا به آماج سهل و بی‌هزینه انواع حملات و حتی توهین‌های بخش بزرگی از فعالان اصلاح‌طلب تبدیل شده است به‌طوری ‏که گویی او مسبب تمام یا اغلب گرفتاری‌هایی است که اصلاح‌طلبان به آن دچار شده‌اند!»
, در همین رابطه، روزنامه اصلاح طلب آرمان نوشت: « عارف، اما در سال‌های ‏اخیر عملا به آماج سهل و بی‌هزینه انواع حملات و حتی توهین‌های بخش بزرگی از فعالان اصلاح‌طلب تبدیل شده است به‌طوری ‏که گویی او مسبب تمام یا اغلب گرفتاری‌هایی است که اصلاح‌طلبان به آن دچار شده‌اند!», ,
 
,
هر چند که این رسانه نیز عارف را آماج اعتراضات خود قرار داده و می نویسد: «البته می‌توان بلندپروازی‌های عارف را ‏برای ایفای نقش سطح اول در صحنه سیاست ایران، دلیل اصلی نشستن خواسته یا ناخواسته‌اش بر سیبل حملات و تهاجمات بخشی ‏از اصلاح‌طلبان دانست، بلندپروازی‌هایی که با نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ آغاز شد و با رهبری فراکسیون ‏امید در مجلس دهم استمرار یافت و احتمالا با نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ادامه می‌یابد.»
,
 
,
این روزنامه می افزاید: «با این همه، معرفی عارف به‌عنوان ‏عامل شکست و ناکامی اصلاح‌طلبان نوعی گریز از اعتراف به واقعیت وجودی اصلاح‌طلبان است. به فرض اگر عارف چند نطق ‏تند و تیز هم در صحن مجلس می‌کرد، گره‌ای از کار کشور و موقعیت رو به افول اصلاح‌طلبان گشوده نمی‌شد. با این حال، چنین ‏اقدامی می‌توانست به لحاظ شخصی به کمک عارف آید و نامش را به‌عنوان چهره‌ای فریادگر بر سر زبان بخشی از جامعه اندازد.»
, این روزنامه می افزاید: «با این همه، معرفی عارف به‌عنوان ‏عامل شکست و ناکامی اصلاح‌طلبان نوعی گریز از اعتراف به واقعیت وجودی اصلاح‌طلبان است. به فرض اگر عارف چند نطق ‏تند و تیز هم در صحن مجلس می‌کرد، گره‌ای از کار کشور و موقعیت رو به افول اصلاح‌طلبان گشوده نمی‌شد. با این حال، چنین ‏اقدامی می‌توانست به لحاظ شخصی به کمک عارف آید و نامش را به‌عنوان چهره‌ای فریادگر بر سر زبان بخشی از جامعه اندازد.», این روزنامه می افزاید: «با این همه، معرفی عارف به‌عنوان ‏عامل شکست و ناکامی اصلاح‌طلبان نوعی گریز از اعتراف به واقعیت وجودی اصلاح‌طلبان است. به فرض اگر عارف چند نطق ‏تند و تیز هم در صحن مجلس می‌کرد، گره‌ای از کار کشور و موقعیت رو به افول اصلاح‌طلبان گشوده نمی‌شد. با این حال، چنین ‏اقدامی می‌توانست به لحاظ شخصی به کمک عارف آید و نامش را به‌عنوان چهره‌ای فریادگر بر سر زبان بخشی از جامعه اندازد.»,
 
,
این روزنامه با معرفی عارف به عنوان یک بلندپرواز که احتمالا قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری  1400 را دارد می نویسد: « نهایتا می‌توان از عارف پرسید که چرا ‏حرفه دانشگاهی همراه با تاثیر و احترام خود را رها کرد و به عرصه سیاست پیچیده و بی‌قاعده‌ای پا گذاشت که هم حرمت‌اش ‏توسط برخی محافل شکسته شود و هم کمترین کاری از پیش نبرَد! »
, این روزنامه با معرفی عارف به عنوان یک بلندپرواز که احتمالا قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری  1400 را دارد می نویسد: « نهایتا می‌توان از عارف پرسید که چرا ‏حرفه دانشگاهی همراه با تاثیر و احترام خود را رها کرد و به عرصه سیاست پیچیده و بی‌قاعده‌ای پا گذاشت که هم حرمت‌اش ‏توسط برخی محافل شکسته شود و هم کمترین کاری از پیش نبرَد! », این روزنامه با معرفی عارف به عنوان یک بلندپرواز که احتمالا قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری  1400 را دارد می نویسد: « نهایتا می‌توان از عارف پرسید که چرا ‏حرفه دانشگاهی همراه با تاثیر و احترام خود را رها کرد و به عرصه سیاست پیچیده و بی‌قاعده‌ای پا گذاشت که هم حرمت‌اش ‏توسط برخی محافل شکسته شود و هم کمترین کاری از پیش نبرَد! », ,
 
,
با این حال به نظر می رسد عارف اگرچه به عنوان رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم عملکرد خوبی نداشت اما حتی خود اصلاح طلبان نیز معترف هستند که وی سیبل و قربانی تصمیمات سران اصلاحات شد. از سوی دیگر جریان مرکزی اصلاحات اعم از کارگزارانی ها و اتحاد ملتی ها می دانند که وی به عنوان کاندیدا در انتخابات آتی مجلس مطرح است و در این حوزه سعی می کند که وی را از این موضوع منصرف سازند و سرگذشت پیشین وی مبنی بر انصراف انتخاباتی را به عنوان سرنوشت و آینده سیاسی عارف یعنی انصراف از انتخابات 1400 رقم بزنند. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه