اخبار داغ

گزارشی از روند صعودی کرونا در خراسان‌جنوبی؛

روند افزایشی ابتلا به کرونا شرایط خراسان‌جنوبی را وخیم کرد/ سومین icu در بیمارستان ولی عصر (عج) راه‌اندازی می‌شود

روند افزایشی ابتلا به کرونا شرایط خراسان‌جنوبی را وخیم کرد/ سومین icu در بیمارستان ولی عصر (عج) راه‌اندازی می‌شود
ضیایی مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: تاکنون ۲ بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیرجند پر شده است و درصدد راه‌اندازی و تجهیز بخش سوم هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روند آمار مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی افزایشی است و از اوایل خرداد ماه روز به روز به شمار مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی افزوده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این خصوص، اظهار کرد: شرایط ابتلاء به ویروس کرونا روز به روز در استان تشدید می‌شود و وضعیت استان وخیم شده است.
,
 
,
وی افزود: آمار بیماران مبتلا به علائم تنفسی در استان افزایش داشته است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: بیش از ۱۹۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
,
 
,
15 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند
, 15 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند, 15 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند,
 
,
دهقانی آمار بستری مبتلا به کرونا مثبت را تا روز گذشته ۶۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 15 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
,
 
,
 وی بیان کرد: این آمار نشان دهنده علائم خطر و تشدید شدن شمار مبتلایان در استان و وخیم شدن شرایط است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌کنیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و حتماً از ماسک استفاده کنند.
,
 
,
وی تاکید کرد:فعالیت تالارها در شهرستان‌های با وضعیت شیوع نارنجی و قرمز در استان ممنوع است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بر این اساس فعالیت تالارهای شش شهرستان استان ممنوع و به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این مصوبه ابلاغ شده است.
,
 
,
دهقانی تصریح کرد:در شهرهایی که هنوز اجازه فعالیت تالارها وجود دارد باید ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش مهمان داشته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
,
 
,
وی عنوان کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی در صورت فعالیت تالارها مجبور به پلمب واحد صنفی خواهیم بود.
,
 
,
مسعود ضیایی مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از افزایش میزان مراجعات مردمی و موارد مثبت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی به ویژه بیرجند خبر داد.
,
 
,
راه‌اندازی بخش سوم مراقبت‌های ویژه در بیمارستان ولی عصر(عج)
, راه‌اندازی بخش سوم مراقبت‌های ویژه در بیمارستان ولی عصر(عج), راه‌اندازی بخش سوم مراقبت‌های ویژه در بیمارستان ولی عصر(عج),
 
,
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تاکنون ۲ بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیرجند پر شده است و درصدد راه‌اندازی و تجهیز بخش سوم هستیم.
,
 
,
وی افزود: سه روز قبل بخش جدید مراقبت‌های ویژه (ICU) برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه‌اندازی شد که اکنون این بخش نیز پر شده است.
,
 
,
ضیایی گفت: از نیمه خرداد به بعد حجم زیادی از مراجعه کنندگانی که برای تست کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند، جواب آزمایش آنها مثبت شد.
,
 
,
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: این موارد در حدی بود که در بخش عفونی به طور میانگین روزانه بیش از ۵۰ نفر بستری داریم همچنین یک بخش عفونی برای بیماران کرونایی به بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اضافه کردیم.
,
 
,
وی گفت: این افزایش موارد به ویژه بیماران بدحال که اکثرا هم مسن هستند متوسط سن ۷۰ سال دارند و پدر و مادرهای ما هستند که به دلیل رعایت نکردن مسایل بهداشتی توسط جوانان و نوجوانان و اعضای خانواده با تماس آنها آلوده شده‌اند و وضعیت خوبی ندارند.
,
 
,
ضیایی اظهار کرد: همه روزه تعداد زیادی از بیماران نیازمند بستری وارد بیمارستان می‌شوند که نیاز به خدمات دارند از طرفی چندین ماه است پرسنل درگیر بیماران هستند.
,
 
,
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افزایش بیماران برای پرسنل خستگی می‌آورد و از سویی حجم کار زیاد حساسیت، مواظبت و مراقبت کادر درمان از خود و بیمار را کاهش می‌دهد، مراقبت نکردن و خستگی نیز سبب آلودگی پرسنل شده و موجب خواهد شد فرد حداقل به مدت ۲ هفته غیبت داشته باشد.
,
 
,
وی بیان کرد: در این صورت بیمارستان با کمبود پرسنل مواجه خواهد شد و از طرفی نیاز به دارو، خدمات و تجهیزات داریم و وقتی بار بیماران زیاد شود در تامین آن با مشکل مواجه می‌شویم لذا همه این مشکلات در کنار هم سبب قفل شدن سیستم درمان شده و در نتیجه خدمات مناسبی در اختیار بیماران قرار نخواهد گرفت.
,
 
,
ضیایی عنوان کرد: مردم استان ما در تعطیلات نوروز تا نیمه خرداد خیلی خوب مراقبت کردند و توانستیم این بیماری را کنترل کنیم اما بعد از بازگشایی‌ها خیال مردم راحت شد و مراقبت‌ها را کنار گذاشتند که اکنون نیز درخواست داریم با کادر درمان همکاری کنند.
,
 
,
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل شیوع بالای بیماری، جدی نگرفتن مسایل بهداشتی توسط مردم است همچنین به نظر می‌رسد مردم خسته شده‌اند و اطلاع رسانی به مردم نیز کاهش یافته است.
,
 
,
ضیایی تصریح کرد: اگر مردم خسته شده‌اند باید بدانند پرسنل درمان نیز خسته‌تر شده‌اند، همانطور که در زمان جنگ نمی‌توان به خاطر خستگی مبارزه را کنار گذاشت اکنون هم نباید مراقبت‌های بهداشتی را کنار بگذاریم.
,
 
,
وی افزود: در حال حاضر که شرایط عادی شده و مردم مسایل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و خسته شده‌اند بهترین زمان جولان کرونا است به همین خاطر شیوع بیماری افزایش یافته است.
,
 
,
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: متاسفانه یکی از مسائل مهمی که توسط مردم جدی گرفته نمی‌شود حضور در مراسم ترحیم و تجمع ها است. 
,
 
,
ضیایی خاطرنشان کرد: از طرفی مراسم عروسی نیز با مجوز یا بدون مجوز در خانه‌ها و باغ‌های روستایی و شهری برگزار می‌شود که در نتیجه آن با حجم زیادی از ابتلای موارد خانوادگی مواجه شده‌ایم.
,
 
,
وی بیان کرد: برگزاری جشن‌های تولد، مسافرت‌های غیرضروری و دورهمی‌های خانوادگی از دیگر دلایل شیوع بیماری کرونا در استان است که باید مردم از حضور و برگزاری این مراسم جلوگیری کنند.
,
 
,
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: اگر مردم همت کنند و مانند تعطیلات نوروز بیماری کرونا را با رعایت مسایل بهداشتی، استفاده از ماسک و شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها جدی بگیرند بار بیمارستان کم و امکانات و خدمات به بیماران بیشتر خواهد شد در غیر این صورت خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم تعداد بیماران روز به روز افزایش می‌یابد و دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.
,
 
,
مهمترین اولویت در شرایط فعلی، افزایش نظارت بر روند اجرای پروتکل هاست
, مهمترین اولویت در شرایط فعلی، افزایش نظارت بر روند اجرای پروتکل هاست, مهمترین اولویت در شرایط فعلی، افزایش نظارت بر روند اجرای پروتکل هاست,
 
,
محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی نیز در جلسه ستاد مدیریت کرونای خراسان‌جنوبی، بیان کرد: با توجه به کاهش حساسیت‌های مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و چالش‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، مهمترین اولویت در شرایط فعلی،افزایش نظارت‌ها بر روند اجرای پروتکل هاست.
,
 
,
وی با اشاره به 4 لایه نظارتی پیش‌بینی شده برای شرایط فعلی، افزود: گزارش‌های مردمی از موارد مثبت و منفی رعایت ضوابط بهداشتی در واحدهای صنفی یکی از راهکارهای پیش‌بینی شده در این زمینه است.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: مردم می‌توانند موارد تخلف را از طریق سامانه‌های 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و 124 صنعت،معدن و تجارت گزارش دهند.
,
 
,
معتمدیان گفت: نظارت‌های بعدی توسط بازرسان بهداشتی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای نظارتی صورت می‌گیرد.
,
 
,
وی با اشاره به نظارت تخصصی وزارت بهداشت، گفت: در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نظارت‌ها توسط دفاتر خدمات سلامت و همچنین کارشناسان و بازرسان حرفه‌ای بهداشت محیط انجام می‌شود.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی تاکید کرد: در شرایط فعلی مهمترین چالش‌ها، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در مراکز تجمع است که آلودگی‌ها بیشتر می‌باشد و در شیوع بیماری مؤثر بوده است.
,
 
,
معتمدیان گفت: از دیگر نکات مطرح شده در جلسه ستاد ملی کرونا، موضوع مستأجرین بود، بنا به مصوبات گذشته مقرر شده بود قراردادهای اجاره ۲ ماه تمدید گردد و بر اساس مصوبه امروز ستاد، در قراردادهایی که جدید منعقد می گردند اضافه اجاره‌بها، نسبت به سال قبل در تهران ۲۵ درصد، در کلانشهرها ۲۰ درصد و در بقیه شهرها تا 20 درصد بیشتر نمی‌تواند لحاظ شود.
,
 
,
وی عنوان کرد: این مصوبه تا زمانی لازم الاجراست که این حالت اضطرار وجود دارد و به محض اعلام وزارت بهداشت و خروج از این شرایط، مصوبه حداکثر تا 3 ماه قابلیت اجرایی خواهد داشت.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی به مهمترین مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارشات رسیده درخصوص شیوع بیماری و عدم رعایت ضوابط بهداشتی در برخی اماکن تجمعی، مجموعه بازرسی و حوزه بهداشت مکلفند سامانه های 124 و 190 که وظیفه دریافت شکایت های مردمی دارند، را فعال‌تر کنند.
,
 
,
معتمدیان بیان کرد: اپراتورهای این سامانه‌ها باید در همه شرایط پاسخگو باشند و تیم‌های کنترل و بازرسی نیز آمادگی لازم برای اقدام را داشته باشند تا به محض دریافت شکایت وارد عمل شوند.
,
 
,
وی به تکلیف فرمانداران در این زمینه و فعال تر کردن تیم های نظارتی در همه مناطق نیز اشاره کرد.
,
 
,
وضعیت در بیرجند و طبس قرمز است/ سرایان و درمیان کم خطر
, وضعیت در بیرجند و طبس قرمز است/ سرایان و درمیان کم خطر, وضعیت در بیرجند و طبس قرمز است/ سرایان و درمیان کم خطر,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی فقط دو شهرستان درمیان و سرایان در استان وضعیت کم خطر دارند و شهرستان های بیرجند و طبس از مناطق بسیار پرخطر و با وضعیت قرمز گزارش شده‌اند.
,
 
,
معتمدیان بیان کرد: افزایش آمار بیماران تنفسی و موارد کرونا مثبت می‌طلبد که نظارت‌ها افزایش یابد و این موضوع با هم‌افزایی دستگاه‌ها کنترل شود.
,
 
,
وی از دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و الزامی شدن استفاده از ماسک در برخی مکان‌ها خبر داد و گفت: دستورالعمل استفاده از ماسک در محل‌های تجمع و اماکن عمومی از روز 15 تیر لازم الاجراست .
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: مدت زمان تعریف شده برای این ضابطه در مرحله اول، پایان تیرماه است و برای مراحل بعدی و تمدید آن، بنا به شرایط در جلسات آتی تصمیم‌گیری خواهد شد.
,
 
,
معتمدیان خاطرنشان کرد: بنا به مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، تالارها در شهرستان‌های استان که وضعیت قرمز و نارنجی دارند مجاز به فعالیت نمی‌باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه