اخبار داغ

معضل بزرگ دیار نخل و آفتاب؛

وقتی سوخت دیگر استان ها بلای جان مردم جنوب شرق می شود/ انگ قاچاق به نام سیستان و بلوچستان

وقتی سوخت دیگر استان ها بلای جان مردم جنوب شرق می شود/ انگ قاچاق به نام سیستان و بلوچستان
نبود فرصت اشتغال طی سال های اخیر باعث شده است تا بسیاری از روستاهای کوچک و خانه‌های روستاییان در سیستان و بلوچستان به ذخیره‌گاه سوخت تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در شرایطی که کشور وضعیت خاصی دارد و سیستان ‌بلوچستان می تواند در این شرایط باری از مشکلات کشور بردارد، برخی اتفاق ها بر معضلات آن دامن می زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,


سوخت به عنوان یک سرمایه ملی که می تواند راهشگای مشکلات اقتصادی جامعه باشد، این روزها بلای جان مردم این دیار شده است، چراکه قاچاقچیان زیادی از گوشه و کنار کشور پس از ورود سوخت به این استان، آن را به صورت قاچاق از مرزها خارج می کنند.

 بیکاری، خشکسالی، سود قابل توجه ناشی از فروش سوخت و تعطیلی بازارچه‌های مرزی از جمله دلایل مهمی است که بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان به ویژه روستاییان را به فروش و قاچاق سوخت سوق داده است.

اما، به اذعان مسئولان امر 80 درصد این سوخت از دیگر استان ها وارد می شود و در این میان در کنار این که انگ قاچاق به نام سیستان و بلوچستان زده می شود، جوانان زیادی از این دیار که به دلیل بیکاری به سراغ جابه جایی این بمب ها می روند، قربانی می شوند و هر سال شاهد اخبار زیادی از مرگ قاچاقچیان سوخت در جاده های استان هستیم.

کشف 800 نفتکش قاچاق سوخت

محمد محبی، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در این باره بیان کرد: 15 میلیون و 434 هزار و 809 لیتر فرآورده نفتی قاچاق سال گذشته در این استان کشف شده است.

وی ادامه داد: تجهیز گلوگاه‌های این استان در سال گذشته به خوبی انجام و این امر باعث کشف 800 نفتکش قاچاق سوخت و تشکیل سه پرونده تخلف در سطح ملی شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شناسایی 100 مورد محل دپوی سوخت، افزایش زمان توقیف خودروهای قاچاق و محل‌های نگهداری سوخت از سه ماه به 6 ماه از جمله اقدامات مهم در حوزه قاچاق سوخت بوده است.

محبی خاطرنشان کرد: بالغ بر 80 درصد سوخت قاچاق ارسالی از سیستان و بلوچستان به پاکستان، از خارج استان وارد می شود.

دستگیری 25 متخلف قاچاق سوخت

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان هم در این باره به خبرنگار ما گفت: طرح مبارزه با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی با جدیت توسط پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده های عملیاتی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا هفته گذشته، هشت محل دپوی سوخت تخریب، 12 دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق توقیف و در مجموع 116 هزار و 480 لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع شامل 49 هزار و 150 لیتر گازوئیل، پنج هزار و 930 لیتر بنزین و 61 هزار و 400 لیتر نفت سفید در شهرهای زاهدان، سیب و سوران و دلگان کشف شد.

به گفته این مقام ارشد نظامی، در این رابطه 25 فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ 

,
,
,
,
,
,
,
, کشف 800 نفتکش قاچاق سوخت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دستگیری 25 متخلف قاچاق سوخت,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه