اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

آمریکا برای بشریت ارزشی قائل نیست تا حقوق بشری بداند/ عده‌ای هنوز آمریکا را به عنوان دشمن انقلاب نمی‌شناسند

آمریکا برای بشریت ارزشی قائل نیست تا حقوق بشری بداند/ عده‌ای هنوز آمریکا را به عنوان دشمن انقلاب نمی‌شناسند
آیت‌الله سیدرحیم توکل با بیان اینکه آمریکا برای بشر ارزشی قائل نیست تا بخواهد حقوق بشری را مراعات کند؛ گفت: آمریکا در تمام ادوار تاریخ، همواره حقوق بشر را نقض کرده است و کشور ما همواره در صدر آسیب این اقدامات ضد حقوق بشر و جنایتکارانه آمریکایی‌ها بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، چندین سال است که از 6 تا 12 تیرماه با عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

از جمله نکات قابل توجه در چند دهه اخیر، دخالت ایالات متحده در مسائل امنیتی جهان است که باعث ایجاد ناامنی و جنایات و کشتار مردم بیگناه شده است و در این میان کشور ایران بیشترین صدمه را از جانب امریکا متحمل شده است.

ترور نافرجام مقام معظم رهبری، شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان، شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی، شهید محراب، بمباران سردشت و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس از جمله جنایات آمریکا طی این ایام در دهه‌های گذشته در ایران بوده است.

یکی از اهداف مقام معظم رهبری نسبت به نامگذاری یک هفته در طول سال تحت عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی» یادآوری جنایات ضد بشری دولت آمریکا در ایران و جهان است.

آیت‌الله سیدرحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این باره به خبرنگار ما گفت: در زمان حضرت امیرالمومنین(ع)، معاویه و عمروعاص نشستند تا چهره علی(ع) را در میان مردم مخدوش کنند.

وی افزود: آن‌ها دست به چندین اقدام زدند که یکی از این اقدامات، کشتن یاوران امیرالمومنین (ع) بود و جنگ صفین و جمل نمونه کوچکی از آن است و بنا داشتند تا هر کسی یار علی(ع) است را از بین ببرند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌دیدند که چه شیعیان و یاران علی را می‌کشند اما باز تعداد یاورانش زیاد است و متوجه شدند عده‌ا ی هستند و در میان مردم، با بیان مقامات و صفات علی محبت به امیرالمومنین(ع) را ایجاد می‌کنند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: آن‌ها تصمیم گرفتند تا یاران سرشناس علی را بکشند تا کسی نباشد تا در میان مردم، محبت علی را ایجاد کند و همین روش در عصر ما نیز دارد از سوی دشمنان، انجام می‌شود.

توکل بیان کرد: در جنگ تحمیلی، چند صد هزار نفر از ما را کشتند، باز مردم در میدان هستند و یاور انقلاب و امام هستند و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که شخصیت‌های بارز انقلاب، محبت امام خمینی(ره) را در میان مردم ایجاد می‌کنند و باید این نفرات را نابود کرد تا کسی نباشد تا بستری برای اشتیاق مردم به سمت امام و انقلاب را ایجاد کند.

وی عنوان کرد: از آن زمان، ترور شخصیت‌های تراز اول انقلاب در دست کار دشمنان نظام و انقلاب قرار گرفت و همان گونه که در تاریخ انقلاب دیدیم، شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش، کشتن مطهری‌ها، رجایی‌ها، باهنرها و سایران سران انقلاب را از این باب، آغاز کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: در حال حاضر نیز می‌بینیم که آمریکا با هر مملکتی همراه شد، آن را به فساد و نابودی کشاند و مملکتی در طول تمام ادوار در دنیا سراغ نداریم که با امریکا همراهی کرده باشد، اما متضرر و منفور نشده باشد.

توکل متذکر شد: در منطقه کشوری مثل عربستان صعودی پیدا می‌‌شود، 500 میلیارد دلار به امریکا به عنوان هدیه پیشکش می‌کند و لقب «گاو ده من شیر ده» پیدا می‌کند و تمام سران خلیج منطقه که با امریکا همراهی کردند، یکایک ذلیل و بیچاره شدند.

وی با بیان اینکه آمریکا به بشر کاری ندارد و تنها به دلار و ثروت و قدرت خودش می‌اندیشد؛ تاکید کرد: کدام دفعه دیدیم که به مردم افغانستان کمک کند؟ کجا از مردم لبنان دفاع کرد؟ در هشت سال دفاع مقدس، کجا آمده از ما و حمایت از ما دم زده است؟ کجا امده اعلام کند در این جنگ نابرابر، حق با ایران بوده است؟

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در حالیکه بعثی‌ها، جوانان ما را شهید کردند، شهرها را بمباران کردند، نزدیک به یک هزار و 200 روستا را با خاک، یکسان کردند، ده‌ها شهر را نابود کردند، آمریکا از آنان، حمایت می‌کرد و به آن‌ها کمک می‌کرد.

توکل تصریح کرد: آمریکا برای بشر ارزشی قائل نیست تا بخواهد حقوق بشری را مراعات کند و تا آن‌جا که از دست‌شان برآمد در کشور ما، جنایت کردند و مردم و شخصیت‌های ما را در قالب ترور و جنایت‌های هولناک مثل مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ما در خلیج فارس، کشتند.

وی اذعان کرد: آمریکا در تمام این دوران، همواره حقوق بشر را نقض کرده است و کشور ما همواره در صدر آسیب این اقدامات ضد حقوق بشر و جنایتکارانه آمریکایی‌ها بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در قبال این اقدامات ضد بشری از سوی آمریکایی‌ها، وظیفه را امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بیان کردند و فرموده‌اند:" بدانید آمریکا دشمن بشر است، دشمن اسلام و دین قرآن و دشمن ما است." و اگر این مطلب برای مردم، جا بیفتد، خودشان می‌دانند که وظیفه‌شان در صحنه‌های گوناگون انقلاب چیست.

توکل گفت: متاسفانه یک سری از افرادی که هنوز خودشان را پیدا نکرده‌اند، هنوز آمریکا را به عنوان چهره‌ای منفور و به عنوان دشمن انقلاب نشناخته‌اند و متاسفانه یک عده‌ای با این همه جنایات از سوی آمریکایی‌ها، گیج هستند که آمریکا بد است یا خوب و دم از آمریکا می‌زنند.

وی متذکر شد: این افراد باید بفهمند که آمریکا دشمن ما است و در همین ماجرای کرونا، چقدر جنایت کرده است، چه قدر ماسک و تجهیزات بهداشتی را دزدیدند، و این موید این مطلب است که آمریکا به بشر و حقوق بشر، مقید نیست و این نمونه دست به نقد، نقض حقوق بشر توسط امریکایی‌ها است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه