اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد؛

جنایات آمریکا در پوشش «حقوق بشر»/ امنیت در جامعه آمریکا «کالای تجاری» است

جنایات آمریکا در پوشش «حقوق بشر»/ امنیت در جامعه آمریکا «کالای تجاری» است
ابوالفضل ظهره‌وند با بیان اینکه آمریکا در پوشش حقوق بشر در عراق و افغانستان جنایت بزرگی کرده است، گفت: جنگ های نیابتی و کشتارهای آمریکا بزرگتر از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان در گفت  وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه موضوع حقوق بشر از موضوعات اعتباری در فلسفه است، گفت: مرجعی که قدرت دارد و اراده می کند تا نظم دلخواه را شکل دهد تعیین کننده حوزه حقوقی و برخوردای است و ایالات متحده خود را به عنوان مرجع و قدرت هژمون در جهان همچنین مرجع تعیین حق و حقوق می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

ظهره‌وند با اشاره به اینکه آمریکا بشر را در سلسله مراتب هنجاری و ارزش های مد نظر خود تعریف می کند، افزود: آمریکا صریحا اعلام می کند تنها کسانی سفید پوست هستند که آمریکایی و کانادایی بوده و ریشه انگلیسی و اروپایی داشته باشند.

,

وی با تاکید براینکه ظرفیت هنجاری آمریکا فروپاشیده است، خاطرنشان کرد: نوع سرکوب در ایالات متحده نشان دهنده ساختار پلیسی است و موضوع امنیت کالای عمومی نبوده؛ یعنی هم حقوق بشر قاعده فراگیر نبوده و هم امنیت در جامعه داخلی آمریکا کالای تجاری می باشد.

,

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان اینکه سفارش دهندگان کالای تجاری امنیت در آمریکا، طبقه یک درصدی و برخوردار هستند، گفت: این نکات لایه های پنهان ساختار را نشان می دهد و امروزه موجب افول در آمریکا و غرب شده است.

,

ظهره‌وند به سخنان خانم مرکل و موضع گیری وی در خصوص اینکه دیگر نمی شود به آمریکا اتکا داشت، اشاره کرد و افزود: به گفته مرکل، آمریکا روبه فروپاشی است و آنها باید به دنبال اولویت های اصلی خود باشند.

,

وی ادامه داد: غرب نمی تواند برپایه هنجار گذشته خود دنیا را اداره و خود را نیز حفظ کند.

,

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان با تاکید براینکه آمریکا در پوشش حقوق بشر در عراق و افغانستان جنایت بزرگی کرده است، تصریح کرد: جنگ های نیابتی و کشتارهای آمریکا بزرگتر از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی بود.

,

ظهره‌وند با اشاره به اینکه آمریکا با حمایت صهیونیست ها  نسل کشی می کند، گفت: آنها در لیبی و یمن جنایاتی سهمگین داشتند ولی امروزه ظرفیت نرم غرب که پیشخوان هژمونی غرب و آمریکا بود از دست رفته است.

,

وی در پایان بیان کرد: در محیط داخلی آمریکا می بینیم که نمیتوانند خود را حفظ کنند و با ادامه داشتن شیوع کرونا در جهان باید اماده تغییرات اساسی باشند که خود هم فرصت  است و هم دوران جدی آنارشی را در محیط بین المل شکل می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه