اخبار داغ

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی مطرح کرد

ارزآوری بیش از 2 میلیون دلاری صادرات محصولات کشاورزی برای خراسان‌جنوبی

ارزآوری بیش از 2 میلیون دلاری صادرات محصولات کشاورزی برای خراسان‌جنوبی
قوسی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۸ هزار و ۳۴۳ تن محصولات کشاورزی از خراسان‌جنوبی صادر شده که ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۹۱۲ دلار ارز آوری برای استان داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا قوسی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون ۸ هزار و ۳۴۳ تن محصولات کشاورزی شامل تخم مرغ، گوجه فرنگی، جوجه یک روزه، خرما، خوراک آماده طیور و مرغ منجمد گوشتی از استان صادر شده که ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۹۱۲ دلار ارز آوری برای استان داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: بیشترین صادرات به محصول گوجه فرنگی با ۷ هزار تن، تخم مرغ خوراکی با ۵۶۸ تن و خوراک آماده طیور با 400 تن اختصاص دارد.
,
 
,
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که این محصولات به کشور‌های عراق و افغانستان صادر شده، اظهار کرد: ارزش محصولات صادر شده ۳۵۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۴۱۱ ریال است.
,
 
,
قوسی عنوان کرد: به دلیل این‌که صادرات عمده محصولات کشاورزی از جمله زعفران و زرشک از طریق گمرکات استان انجام نمی‌‌شود و از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران یا شهید هاشمی نژاد مشهد به خارج از کشور صادر می‌شود لذا بخشی از کالای صادراتی، جزو آمار گمرکات این استان لحاظ نمی‌شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: بهبود صنایع بسته بندی و بکارگیری تجهیزات پیشرفته برای بسته بندی بهتر محصولات صادراتی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، توانمند کردن بخش خصوصی و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، پیگیری اصلاح قوانین حاکم بر صادرات محصولات کشاورزی، شناسایی کشاورزانی که متقاضی تولید محصولات سالم و ارگانیک هستند، برنامه ریزی برای تولید محصولات سالم و ارگانیک، راه‌اندازی یک آزمایشگاه مجهز به فن آوری‌های نوین دنیا در هر استان برای بررسی مواد موجود در محصولات کشاورزی به عنوان اولین قدم در راستای صادرات، تخصیص منابع تسهیلاتی پایدار با نرخ کارمزد پایین و بلند مدت جهت کمک به باغداران و تولیدکنندگان، لزوم بازاریابی گسترده و پیداکردن بازار‌های جهانی از طریق دیپلماسی اقتصادی و برنامه‌های تبلیغاتی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، برندسازی، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات و حضور موثرتر در نمایشگاه‌های بین المللی از راهکار‌های افزایش صادرات محصولات کشاورزی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه