اخبار داغ

رئیس جهاد دانشگاهی البرز مطرح کرد؛

افزایش 20 درصدی ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف در البرز

افزایش 20 درصدی ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف در البرز
احمدرضا فیروزی گفت: سلول‌های بنیادی خون بندناف می توانند 80 نوع بیماری خونی و بیماری هایی مانند فلج مغزی اطفال را درمان کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس جهاد دانشگاهی البرز امروز دوشنبه به رشد 45 درصدی قراردادهای بانک خون بند ناف رویان در بهار سال 99 نسبت به سال گذشته اشاره کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: سلول‌های بنیادی خون بندناف می توانند 80 نوع بیماری خونی و بیماری هایی مانند فلج مغزی اطفال را درمان کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
احمدرضا فیروزی با اشاره به اینکه متقاضیان برای ثبت نام بانک خون به سایت rsct.irرجوع کرده و یا شماره تلفن‌های ۳۴۴۸۷۵۵۵ ۰۲۶ و ۰۹۳۷۷۷۱۷۴۸۶ تماس بگیرند، افزود: خوشبختانه شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان با رعایت پروتکل های بهداشتی، ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزادان را نسبت به سال 98 تا 20 درصد افزایش داده است.
,
 
,
وی سرطان خون، بیماری‌های نقص سیستم ایمنی، تالاسمی مینور و ماژور را از جمله بیماری هایی دانست که با خون بند ناف قابلیت درمان دارند و اظهار داشت: با توجه به اینکه نمونه های برادر یا خواهر یک فرد برای بند ناف تا 20 درصد کارایی دارد توصیه می شود هر شخص این ذخیره سازی را جدا داشته باشد.
,
 
,
رئیس جهاد دانشگاهی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه مادران در اواخر هفته 36 بارداری می توانند در سایت رویان اقدام به ثبت نام کنند، تصریح کرد: با توجه به ایتکه به واسطه پیشرفت علم می توان از خون بند ناف برای بهبود بسیاری از بیماری ها استفاده کرد، خانواده ها صرفا در زمان تولد فرزندشان از این فرصت استفاده خواهند کرد.
 
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه