اخبار داغ

دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی:

تصدی‌گری دولت در نهاده‌های دامی باعث گرانی مرغ شد/ «جهاد کشاورزی» دان مورد نیاز مرغداران را تامین نمی‌کند

تصدی‌گری دولت در نهاده‌های دامی باعث گرانی مرغ شد/ «جهاد کشاورزی» دان مورد نیاز مرغداران را تامین نمی‌کند
سلطان محمدی گفت: تصدی‌گری دولت در نهاده‌های دامی باعث گرانی مرغ شد و این تصدی‌گری باعث ایجاد رانت‌های فراوانی شده که باید این رانت‌ها حذف شوند تا شاهد بهبود وضعیت بازار پروتئین کشور باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید سلطان محمدی، دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با صبح ‌توس پیرامون وضعیت قیمت مرغ در بازار مشهد اظهار کرد: با قیمت‌گذاری جدید نیز مرغداران در حال متضرر شدن هستند زیرا علی‌رغم وعده‌های مسئولان جهاد کشاورزی مبنی بر تأمین تمام نهاده‌های دامی، ما شاهد تأمین کمتر از یک‌هفتم سهمیه مرغداران طی یک سال گذشته بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح ‌توس,

وی با بیان اینکه تمام مبلغی که باید مرغدار برای دریافت نهاده به جهاد کشاورزی پرداخت می‌کردند، بیش از 3 ماه از پرداخت آن می‌گذرد اما جهاد کشاورزی دان مورد نیاز مرغداران را تامین نمی‌کند. گفت: دارو، واکسن، هزینه کارگر، اجاره‌بها، خدمات، هزینه آب، برق و گاز طی 6 ماه گذشته رشد چندین درصدی داشته است، با این وجود مسئولان انتظار دارند که مرغ به قیمت پایین به دست مردم برسد.

,

سلطان محمدی افزود: در حال حاضر پرورش هر کیلوگرم مرغ زنده بیش از 10700 تومان برای مرغدار هزینه بردار است و قیمت مصوب 15700 تومانی جوابگوی هزینه‌های تولید کننده نیست و از طرف دیگر این گرانی مرغ نیز به مصرف کننده فشار وارد می‌کند لذا نیاز است تا هزینه‌های وارده به مرغدار پایین بیاید تا دوباره شاهد کاهش قیمت مرغ باشیم.

,

دبیر انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه طی چند هفته آینده شاهد کاهش قیمت مرغ در مشهد خواهیم بود، تصریح کرد: تاکنون سازمان تنظیم بازار با تزریق مرغ منجمد موفق به تثبیت قیمت مرغ در مشهد شده است که کار درستی است زیرا این سازمان در زمانی که مرغ در بازار خریدار چندانی نداشت، این مرغ‌ها را جمع‌آوری کردند و حالا که تقاضا بالا رفته، آن‌ها را به بازار تزریق می‌کنند.

,

وی با اشاره به اینکه تصدی‌گری دولت در نهاده‌های دامی باعث گرانی مرغ شد، ادامه داد: تصدی‌گری دولت در خصوص نهاده‌های دامی باید حذف شود زیرا این تصدی‌گری باعث ایجاد رانت‌ها و دست‌های پشت پرده فراوانی در این خصوص شده که باید این رانت‌ها حذف شوند تا شاهد بهبود وضعیت بازار پروتئین کشور باشیم.

,

سلطان محمدی با بیان اینکه بازار مرغ بر اساس عرضه و تقاضا نرخ‌گذاری می‌شود، گفت: در حال حاضر گرانی مرغ به دلیل معدوم‌سازی جوجه‌ها و استقبال کم مرغداران برای جوجه ریزی در دو ماه گذشته رخ‌داده است و مطمئن باشید که قیمت مرغ دوباره کاهش پیدا می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه