اخبار داغ

جنس جدید بحران آب؛

پمپ‌هایی که توازن توزیع آب شرب را بر هم می‌زند

پمپ‌هایی که توازن توزیع آب شرب را بر هم می‌زند
سناریوی افت فشار آب شرب در برخی از مناطق خراسان رضوی که از سال‌ها پیش شروع شده همچنان ادامه دارد و شکل گیری مسابقه پنهان نصب پمپ‌های خانگی، توازن توزیع آب شرب را برهم می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ چندسالی است برخی از مردم خلیل آباد با مشکل افت فشار آب شرب دست به گریبان هستند و این به یکی از جدی ترین معضل برای مردم تبدیل شده و آپارتمان نشینان این افت را به نوعی بیشتر احساس کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

افت فشار آب به‌عنوان بحران آبی نوع دوم، در برخی مناطق شهر خلیل آباد و روستاها باعث شده برخی از شهروندان به خصوص آپارتمان نشینان برای رفع این چالش، به نصب پمپ قوی و مخزن ذخیره برای مکش بیشتر آب شرب از لوله‌ها، روبیاورند؛ استفاده از پمپ برای افزایش فشار آب اگرچه مشکل ساکنان آن واحد را به صورت مقطعی حل می کرد اما توازن توزیع آب را در سطح شهر برهم زد.

,

جنس جدید بحران آب در شهر خلیل آباد، به‌تازگی در برخی مناطق، شیوع پیدا کرده و شکل‌گیری «مسابقه‌ پنهان» در مجتمع‌های مسکونی برای مکش آب از لوله‌های اصلی، بروز تبعات اولیه این بحران در برخی از مناطق را تایید می‌کند.

, .,

 

,

نصب پمپ های غیرمجاز باعث بروز مشکلاتی برای دیگر شهروندان می شود

, نصب پمپ های غیرمجاز باعث بروز مشکلاتی برای دیگر شهروندان می شود,

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به اقداماتی که صورت گرفت مشکلات آب شرب شهرستان تا حدود زیادی حل شد ولی امسال به دلیل شیوع کرونا و همچنین شروع فصل گرما، مردم مجدد با کمبود آب شرب در سطح شهر مواجه شدند.

,

وی با بیان اینکه رایزنی هایی با استان صورت گرفت که مجوز حفر یک چاه جدید در شهرستان اخذ شد و در حال حاضر کار حفاری انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان در تمام حوزه ها همراهی لازم را داشته اند و تقاضا داریم که در صرفه جویی در مصرف آب نیز همراهی داشته باشند.

,

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه تامین آب شرب سطح شهر و روستاها هزینه هایی به دنبال دارد که باید تنها برای آب شرب مصرف شود و حق مردم است که از این نعمت به صورت مساوی استفاده کنند، تصریح کرد: برخی برداشت های غیر مجاز و همچنین پمپ های غیرمجاز باعث می شود که مشکلاتی در تامین آب شرب برای دیگر شهروندان به وجود آید.

,

وی با اشاره به اینکه نصب هرگونه پمپ بر مسیر اصلی آب شرب غیر مجاز است و با دستور دادستان با افرادی که پمپ بر مسیر اصلی لوله توزیع می گذارند برخورد خواهد شد، اذعان کرد: تامین مخرن آب شرب در قسمت شمالی شهر خلیل آباد یکی از مطالباتی بود که از اداره کل آب و فاضلاب استان صورت گرفت و مدیرکل در سفری که به شهرستان داشته باشند مطمئناً در این زمینه کمک خواهند کرد.

,

قاسم پور همچنین تاکید کرد: اگر مردم اصلاح الگوی مصرف را رعایت نکنند و استفاده غیر مجاز نظیر باغات و پمپ داشته باشند مطمئناً کمبود خواهیم داشت و این کمبود را با هیچ جای گزینی نخواهیم توانست جبران کنیم.


300 پمپ غیرمجاز آب با حکم دادستانی در خلیل‌آباد قطع می‌شود

,
,
,
, 300 پمپ غیرمجاز آب با حکم دادستانی در خلیل‌آباد قطع می‌شود,

محمد کاظمی، مدیر آب و فاضلاب خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: شیوع کرونا که یک اتفاق غیر پیش بینی بود و اوج گرفتن آن در تابستان، فشار مضاعفی بر شبکه آبرسانی و مصرف آب شرب دارد.

,

وی با بیان اینکه امور آب و فاضلاب شهرستان خلیل آباد 15 حلقه چاه عمیق دارد که آبرسانی به شهر خلیل آباد و کندر و روستاها را انجام می دهد، خاطرنشان کرد: آبرسانی شهر خلیل آباد و 13 روستای اطراف در بخش مرکزی از 6 حلفه چاه عمیق انجام می شود و تنها روستای کاریزک منبع آبی جدا دارد.

,

مدیر آبفای خلیل آباد ادامه داد: توان تولید این 6 حلقه چاه حدود 122 لیتر در ثانیه است که در پیک مصرف با توجه به شیوع کرونا حدود 150 لیتر در ثانیه مصرف آب شرب داریم و طبق آماری که در زمستان از مصارف کنتورها گرفته شده 29 درصد افزایش مصرف در زمستان 98 نسبت به زمستان 97 داشته ایم.

,

وی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا در تابستان باعث افزایش حدود 30 درصد مصرف آب در شهرستان خواهد شد و باید با همکاری مردم مصرف آب را کنترل کنیم تا وارد بحران نشویم، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق بحث کم فشاری را داریم و در برخی از مناطق نیز بحث قطع آب در ساعاتی از شبانه روز مطرح است.

,

کاظمی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد حدود 24 هزار اشتراک در دو بخش مرکزی و ششطراز دارد، اذعان کرد: بین 10 تا 20 درصد از آب شرب در شهرستان به صورت غیرمجاز مصرف می شود و اگر اشتراک های غیرمجاز شناسایی شود بلافاصله در جهت برخورد با متخلفان اقدامات لازم انجام می شود.

,

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: امتیازاتی قبل از تشکیل اداره آب و فاضلاب نیز به باغات واگذار شده است و حدود 400 انشعاب وجود دارد که خانه باغ و اقامتگاه هستند و 300 مورد از اینها در روستاهایی است که اشتراکات آنها قبل از تشکیل آب و فاضلاب واگذار شده است.

,

مدیر آب و فاضلاب خلیل آباد تشریح کرد: دادستان شهرستان حکمی را به آب و فاضلاب دادند که طی این حکم تک تک روستاها پیمایش لازم صورت می گیرد و اگر انشعاب غیرمجاز شناسایی شود نصب به قطع انشعاب اقدام می شود.

,

وی با بیان اینکه دستگاه حفاری بابت جابجایی چاه شماره 5 شهر خلیل آباد مستقر شده است و بعد از جابجایی در حدود 20 تا 25 لیتر به دبی آب در شهرستان اضافه می شود، تاکید کرد: اگر دستگاه حفاری مشکل خاصی پیدا نکند امیدواریم این میزان در مردادماه به دبی آب شرب شهرستان افزوده شود.

,

کاظمی با اشاره به اینکه تا انتهای سال 99 یک چاه دیگر وارد حوزه شهرستان خواهد شد که بتواند 25 لیتر دیگر بر دبی آب شهر افزوده شود، بیان کرد: با افزودن 50 لیتر بر ثانیه به دبی آب شرب شهر می توان گفت تا 90 درصد مشکلات آبی شهر خلیل آباد در بحث کمبود فشار آب برطرف می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه