اخبار داغ

ترور پرواز 655 به روایت محمد رزم:

روزی که آسمان آبی هرمزگان سیاه پوش شد

روزی که آسمان آبی هرمزگان سیاه پوش شد
محمد رزم از مبارزین انقلابی هرمزگان گفت: پرواز هنوز خیلی اوج نگرفته بود که هواپیما بر فراز جزیره هنگام از تپه رادار محو شده و طوفانی از دود و آتش به پهنه آب‏‌های نیلگون خلیج‏‌فارس، آسمان آبی را سیاه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛  محمد رزم متولد ۱۳۳۴ در شهر بندرعباس است، او که در زمان حادثه دلخراش هواپیمای ۶۵۵ ایرباس تنها ۲۴ سال سن داشت حفاظت از آب و خاک کشور را وظیفه خود می دانست و معتقد بود که باید حافظ آبهای نیلگون خلیج فارس و دریای عمان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این جوان ۲۴ ساله نسل قدیم، با شهیدان دارا و رئیسی هم رزم بوده است، همان هایی که با نیروهای آمریکایی مقابله می کردند و از شهدای دریا و حافظان کشور بودند.

,

رزم می گوید «اگر قرار است خلیج فارس برای ما ناامن باشد پس نمی گذاریم برای هیچ کشور دیگری که میخواهد از این آب عبور کند و به منافع دست یابد امن و آزاد باشد، اگرهمه می خواهند عبور و مرور داشته باشند ما نیز باید داشته باشیم آمریکا چه کاره است که بخواهد تقسیم و تامین نعمت و امنیت کند».

,

محمد رزم از مبارزین انقلابی با نیروهای دشمن در میدان نبرد، در گفتگو با هرمز اظهار کرد: رزمندگان اسلام که در جبهه های جنگ بودند و با دشمن مقابله می کردند با یک مذدوری به نام صدام؛ یار آمریکا و تمام دشمنان نظام جمهوری اسلامی که با عملیات های مختلف شکست می خورد، روبه رو بود.

,

این مبارز جبهه های حق علیه باطل افزود: هر زمان که دشمنان نظام به خاک میهن اسلامی تجاوز می کردند با انجام عملیات های مختلف آنها را بیرون می کردیم به همین دلیل آمریکا به صدام پیشنهاد مذاکره داد اما آنها با هرعملیات ما راه به جایی نمی بردند.

,

رزم ادامه داد: آمریکا برای اینکه ترس و دلهره در ملت ایران ایجاد کند روز قبل از ۱۲ تیر چند هلیکوپتر آمریکایی از بندری که نزدیک آمریکا بود حرکت داده و در نزدیکی های خلیج فارس و به طرف حافظانی که در ناوچه بودند حمله می کند، نیروهای ما که در نزدیکی جنوب جزیره قشم، سپاه منطقه خلیج فارس را بر عهده داشتند به مقابله با آنان برخاست و طی این حرکت دفاعی هلیکوپتر آنها را مورد اصابت قرار داد  و روانه آبهای خلیج فارس کرد.

,

وی اضافه کرد: پس از این درگیری مختصر، هواپیمای مسافربری که از تهران می آید تا از بندرعباس به دبی پرواز کند با یک ربع تاخیر بلاخره از برج مراقبت اجازه پرواز را می گیرد و با ۲۹۸ نفر مسافر در آسمان آبی بندرعباس به پرواز در می آید.

,

این مبارز انقلابی تصریح کرد: پرواز هنوز خیلی اوج نگرفته بود که هواپیما بر فراز جزیره هنگام از تپه رادار محو شده و طوفانی از دود و آتش به پهنه آب‏‌های نیلگون خلیج‏‌فارس، آسمان آبی هرمزگان را سیاه کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: این جنایت را آمریکا انجام داد که بعدها نیز اعتراف کرد، رئیس جمهور وقت آمریکا هدف اصلی را ایجاد ترس و دلهره در دل مردم ایران و نشان دادان ضرب و شتم به رزمندگان اسلام عنوان کرد که همیشه در جبهه های جنگ با دشمن پیروز می شدند، در حالی که وحدت ایرانی ها با شهادت این چندین نفر منسجم تر شد و آنها هیچ زمان جنایت های آمریکا را در طول تاریخ فراموش نخواهند کرد.

,

بندرعباس، تنها بندر فعال در جنگ بود

, بندرعباس، تنها بندر فعال در جنگ بود, بندرعباس، تنها بندر فعال در جنگ بود,

رزم اظهار کرد: آمریکا ابتدا ادعا داشت که به هواپیمای جنگی زده است در صورتی که هواپیمای به این بزرگی آن هم ایرباس، با اندازه و شکل جنگی متفاوت است،  پس از تماس با برج مراقبت دبی و انکار از جانب آنها و اظهار بی اطلاعی، بالاخره گفتند با شلیک دو موشک، هواپیما در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شده است و تمامی ۲۹۶ سرنشین آن که ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی اعم از هند و ایتالیا و پاکستان بودند، و نیز خدمه های آن به شهادت رسیدند.

,

وی ادامه داد: بندرعباس تنها بندر فعال در جنگ بود اما آمریکا جرات دست درازی به آن را نداشت، می دانست اگر خطا کند و یکی از اسکله هایمان را بزند با تمام آنها مبارزه کرده و با خاک یکسان می کردیم، او می خواست با این کار خودی نشان دهد اما به ضرر خودش تمام شد.

,

این مبارز انقلابی اهل بندرعباس افزود: غرب کشور با یک رژیم ستم کاری مانند صدام مواجه بود کشور ایران هم خزر و هم خلیج فارس را دارد، بنابراین باید مراقبت بیشتری از نظرهوایی و دریایی داشته باشیم، چشمان بیدار ما نیز در حفاظت از خلیج فارس بود.

,

امنیت اکنون ما، مدیون جوانان هایی است که رفتند

, امنیت اکنون ما، مدیون جوانان هایی است که رفتند, امنیت اکنون ما، مدیون جوانان هایی است که رفتند,

رزم تصریح کرد: گرچه نیروی دریایی ارتش و سپاه وظیفه مراقبت از این منطقه را داشتند و در درگیری هایی که پیش می آمد و با ناوچه هایی که داشتند به طرف دشمن می رفتند، اما از همین استان هرمزگان جوان هایی بودند که وظیفه کاری در قبال دفاع از سرزمین نداشتند و کسی به آنها خرده نمی گرفت که چرا به جنگ نرفته اید.

,

وی خاطرنشان کرد: افرادی داشتیم که خانواده و زن و فرزند را رها کردند و به جنگ رفتند در حالی که نیازی به حضور آنها نبود، اگر اکنون راحت زندگی می کنیم و سرافراز هستیم و مدارج عالی زندگی را طی می کنیم به دلیل وجود همان جوان هایی است که ایثار کردند.

,

این مبارز انقلابی افزود: آن ها با دستکاری شناسنامه های خود رفتند تا امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس را خود تامین کنند و به دشمنان اجازه دخالت ندهند، دشمن از سپاه ما وحشت داشت و تصور می کرد می خواهند عملیات های سنگین انجام داده و آنها را نابود کنند که اکثر دشمنی ها نیز به دلیل همین موفقیت ها بود.

,

رزم ادامه داد: جوان امروزی باید گذشته مملکت و حال و آینده آن را با هم مقایسه کند، تاریخ کشور و جنگ را مطالعه کند، بداند کجا بودیم و به کجا رسیده ایم، بارها شنیده ایم تنها رمز پیروزی و موفقیت ما در جنگ های پیش رو تبعیت از رهبری بود،عشق به میهن و امام داشتیم.

,

وی در پایان خطاب به جوانان گفت: نگذارید خون شهدا پایمال شود، کتاب زندگی آنها را مطالعه کنید، چشم و گوشتان به آنهایی نباشد که بدی مردم ایران را می خواهند، سخنان آنان را تفسیر کنید تا بدانید راه درست و غلط چیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه