اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

داعیه‌دار حقوق بشر ناقض حقوق انسانی است

داعیه‌دار حقوق بشر ناقض حقوق انسانی است
محمدرضا مرندی گفت: آمریکا به عنوان داعیه‌دار حقوق بشر حتی در کشور خودش هم حقوق انسانی شهروندان را نقض می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا مرندی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: آمریکا نیز مانند اسرائیل کشوری جعلی است به این معنا که چهارصد سال پیش که به وسیله مهاجرین اروپایی کشف شد، مهاجرین در آمریکا از حسن نیت بومیان سوءاستفاده کردند و قتل‌عام های بزرگی انجام داده به گونه ای که چند میلیون نفر از بومیان آمریکایی را قتل عام و کشور آنها را اشغال کردند و آن ها را در مورد شکنجه‌های شدید قرار دادند.

وی افزود: سپس بردگان آفریقایی را در کشور خود با خشونت مورد سوء استفاده قرار می دادند و ظلمهای زیادی را نسبت به مردم روا می داشتند در واقع در تاریخچه آمریکا بنیانگذاران آمریکا ستمهای زیادی نسبت به بومیان و مهاجران و سیاهپوستان اعمال می کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: آمریکا در اوایل قرن ۲۰ رویکرد انزوای خود را تغییر داد و وارد عرصه جهانی شد و در جنگ جهانی دوم جنایاتی را مرتکب شد و  شهرهای ناکازاکی و هیروشیما ژاپن را بمباران اتمی کرد و این در حالی بود که به عقیده عموم صاحبنظران، ژاپن بدون استفاده از بمب هم در حال شکست بود ولی آمریکایی‌ها با این بمبها می خواستند چگونگی عمل کردن آنها در کشته شدن انسان ها و تخریب خانه ها را ببینند و اینکه قدرت شیطانی خود و برتری این قدرت را به جهانیان اثبات کند؛ در نهایت ۲۵۰ هزار انسان را کشتند و در جنگ ویتنام هم مرتکب جنایاتی شدند.

مرندی گفت: همچنین در کشور ایران با استفاده از نیروی ساواک و با همکاری انگلستان کودتای ۲۸ مرداد را به راه انداختند و رژیم شاه را دوباره به قدرت رساندند و حکومت ملی مصدق را سرنگون کردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به ساواک شکنجه را آموزش می‌دادند که انسانهای بسیار والایی توسط ساواک به شهادت رسیدند، تصریح کرد: همچنین پس از پیروزی انقلاب نیز جنایات متعددی را انجام دادند و مشخص شد ترور شخصیت‌های بزرگ نظام به وسیله منافقین با اطلاع و همکاری سازمانهای جاسوسی از جمله سیا انجام شده است

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: قبل از انقلاب مسعود رجوی توسط ساواک شناسایی شد و به دلیل فعالیت های گسترده‌ای که در زندان داشت رئیس سازمان مجاهدین خلق معرفی شد همچنین آمریکا با کمک به صدام جنگی را علیه کشور ما ترتیب داد و تمام کشورهای عربی را علیه کشور ما تجهیز کرد.

مرندی با اشاره به شهادت بسیاری از علمای بزرگ نظیر محمد باقر صدر و خواهر گرامی وی عنوان کرد: همگی این جنایات با حمایت آمریکا انجام می شد.

وی با بیان اینکه به گفته جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر صدام جاسوس سیا بوده، گفت: جنایاتی که القاعده در سوریه، افغانستان و عراق علیه مردم مرتکب شد با طراحی آمریکا بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نقض حقوق انسانی در آمریکا افزود: آمریکا در کشور خود نیز متوسل به خشونت و بی‌عدالتی نه تنها علیه رنگین پوستان بلکه سفیدپوستان شده به گونه ای که در اعتراضات بیش از دو سوم معترضین را سفیدپوستان تشکیل می دهند.

مرندی گفت: در آمریکا افراد بی خانمان و زندانی زیادی دیده می‌شود در واقع بر اساس آمارها هیچ کشوری به نسبت جمعیت به اندازه آمریکا زندانی ندارد در حال حاضر نیز با سوءمدیریت کرونا باعث شده که آمریکا بیشترین تلفات را در دنیا داشته باشد همه اینها نشان می‌دهد که در آمریکا حقوق بشر وجود ندارد و مدیریت توانمندی برای مقابله با مشکلات دیده نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه