اخبار داغ

حقوق بشر آمریکایی ادعایی دروغین با هدف ایجاد تفرقه در کردستان؛

وقتی آمریکا با حمایت از صدام حق زندگی را از 602 شهروند بانه‌ای گرفت

وقتی آمریکا با حمایت از صدام حق زندگی را از 602 شهروند بانه‌ای گرفت
شهادت 602 شهروند بانه ای در 15 خرداد سال 63 در حمله جنگنده های رژیم بعث صدام به شهر بانه و حمایت آمریکا از این رژیم، نمونه بارز حقوق بشر آمریکایی است که در واقع تنها مصرف رسانه ای دارد و در عالم واقعی به حقیقت ظلم و تجاوز به حقوق بشر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، اگر چه در اوایل انقلاب اعضای گروهک‌های معاند ضمن آزار و اذیت مردم و شهادت فرزندان این مرز بوم، مانع بزرگی برای خدمات‌رسانی نظام به مردم کردستان بودند اما در سایه تلاش و همت نیروهای امنیتی و مخصوصا سپاه و پیشمرگان مسلمان کرد امنیتی پایدار در منطقه حاکم شد و اکنون سرمایه‌گذاران و بازرگانان در سایه چنین امنیتی فعالیت می‌کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
جباری یکی از تاجران قدیمی بانه با اشاره به حقوق بشر آمریکایی که عامل ایجاد تفرقه درهمان اوایل انقلاب درکردستان بود گفت: در بهار سال 1359، پس از به‌ بن‌بست‌ رسیدن کامل مذاکرات هیات نمایندگی کرد با هیات حسن‌نیت، از شمال و جنوب کردستان، جنگ مجددی به جمهوری اسلامی تحمیل شد.
,
 
,
وی افزود: در شمال، حزب دمکرات به نیروهای ارتش و سپاه حمله کرد و جنگ سختی در گرفت و در جنوب کردستان نیز گروهک کومله راه را بر ستون نظامی بزرگی که از مسیر کامیاران آمده بود و قصد ورود به پادگان سنندج را داشت، سد کردند.
,
 
,
وی با بیان اینکه توجیه سرکردگان گروهک کومله فریب افکار عمومی بود، عنوان کرد: آنها طوری وانمود می کردند که این ستون مزبور برای اشغال شهر آمده است، هر چند طی مذاکراتی قرار شد این نیروها از راهی فرعی به پادگان دسترسی یابند، اما در بین راه، عوامل گروهکها به نیروهای ارتش حمله و عده‌ای را شهید و زخمی کردند و با این‌حال، این نیروها خود را به پادگان رساندند.
,
 
,
شریفی از کسبه های معتمد بانه با اشاره به جنایتهایی که در زیر سایه حقوق بشر آمریکایی در کردستان صورت گرفت اظهار کرد: در شهریور ماه سال۱۳۵۹، ستونی از نیروهای ارتش، با هدف رفتن به مناطق مرزی برای جلوگیری از اشغال منطقه توسط ارتش عراق، از بانه به سمت سردشت حرکت کرد، اما در تمام طول مسیر، همزمان با حمله نیروهای متجاوز عراق به خاک میهن و اشغال بخشهایی از آن، افراد حزب دمکرات و گروهک کومله به این نیروها حمله کردند.
,
 
,
صفری یکی از اعضای خانواده های شهید ترور عنوان کرد: حجم گسترده این خیانت‌ها که از سوی مدعیان حقوق کردها در میان گروه‌ها و به اصطلاح احزاب ورشکسته کرد از کومله و دمکرات با شعبه های گوناگون آن تا پ.ک.ک و پژاک و دیگران علیه مردم ایران و کردستان وارد می‌شود از حافظه مردم این سرزمین پاک نخواهد شد و همانگونه که در سالهای گذشته نتوانستند به امیال باطل خود دست یابند به لطف عنایت حضرت باری‌تعالی به زودی نابود خواهند شد. 
,
 
,
شهیدی یکی از بازاریان بانه جنایت پارک ۱۵ خرداد را با بیش از ۶۰۲ شهید و جانباز که حقوق بشر آمریکایی هیچ گاه از آن سخن نگفت را این چنین تشریح کرد: اقشار مختلف مردم شهر بانه از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان و کوچک بزرگ به همراه شماری از رزمندگان اسلام در روز 15 خرداد ماه سال 63 در پارک مرکزی شهرستان بانه جمع شده بودند تا در مراسمی یاد شهیدان 15 خرداد سال 42 را گرامی بدارند که ناگهان هشت فروند هواپیمای ارتش بعث عراق وارد حریم هوایی بانه شده و بارانی از بمب آتش زا و راکت و گلوله را در 10 نقطه شهر بر سر مردم بی دفاع فرو ریختند.
,
 
,
کامل اهل شهرستان سردشت که ساکن بانه ودر بازار این شهر مشغول به فعالیت تجاری است بیان کرد: فاجعه بزرگ انسانی بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط رژیم منفور بعثی سند توحش غرب، نماد حقوق بشر آمریکایی و بمباران شیمیایی سردشت صحنه رسوایی حامیان دروغین حقوق بشر و انفعال نهادهای بین‌المللی مدعی این عرصه به شمار رفته و گویاترین سند مظلومیت جمهوری اسلامی و ملت سربلند ایران است.
,
 
,
محمدی  مالک یکی از صرافی های بانه،  یکی از عوامل اصلی افول اقتصاد جهانی نیز نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی ها دانست و یادآور شد: آمریکا در تمامی مبادلات خود با دیگر کشورهای جهان از دلار که تنها یک کاغذ باطله است، سواستفاده می کند و بیشتر کشورهای دنیا را مجبور می کند که در مقابل معامله با آنها از دلار استفاده کنند و همین امر باعث فقر در بسیاری از این کشورها است.
,
 
,
و نکته پایانی اینکه؛ با توجه به تمام فعالیتهای نظامی و تروریستی و کمکهای بی شائبه رژیم بعث عراق ، آنان نتوانستند به اهداف ، سیاستها و برنامه های از پیش تعیین شده و دیکته شده بیگانگان دست یابندو در ادامه سازمان و تشکیلاتشان هر روز دچار اختلاف و انشعاب گردید و هم اکنون از وزن قابل توجه ای در میان اپوزیسیون برخوردار نیستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه