اخبار داغ

روایتی متفاوت از یاوران مدافعان سلامت؛

ضرب آهنگ مهر بانوان کرمانی بر تار و پود ماسک‌های بهداشتی

ضرب آهنگ مهر بانوان کرمانی بر تار و پود ماسک‌های بهداشتی
در پایگاه بسیج مسجد امام علی(ع) خیابان حافظیه کرمان، زنانی از تبار ایستادگی و مقاومت، پشت چرخ های خیاطی نشسته اند و بار دیگر ضرب آهنگ مهر خود را برای دفاع از جان مردمان سرزمینشان می نوازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ انتهای بلوار شیراز، خیابان حافظیه، پایگاه بسیج مسجد امام علی (ع)؛  دیگر علاوه بر همه فعالیت ها و اقدامات موثرش گوشه ای از مکان خود را تبدیل به کارگاهی برای دوخت ماسک کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بحران شیوع کرونا و مبارزه با این ویروس منحوس تبدیل به یک عزم ملی برای کشورمان ایران شده است.

,

برخی ها مدافعان سلامت شده اند و برخی دیگر از جمله زنان برای حفاظت از سلامت مردمان کشور، یاوران  مدافعان سلامت شده اند.

,

در پایگاه بسیج مسجد امام علی (ع) میزها، صندلی ها و چرخ خیاطی ها همه آماده باش ایستاده اند و پشت هر یک، زنی از تبار ایستادگی و مقاومت جانی می بخشید بر تکه پارچه ای که قرار است، ماسک شود.

,

, ,

داستان دوخت ماسک در این پایگاه این گونه خوانده می شد، بانویی کش ها را در یک ردیف اندازه می زند و می چیند، دیگری پارچه را متر و وجب می کند و آن یکی چین های پارچه را در صفی منظم نگه می دارد و در آخر بانوانی سوزن به سوزن چشم می دوزند تا دوخت یک ماسک تکمیل شود.

,

, ,

 

,

, ,

طیبه تربتی یکی از بانوان حاضر در این کارگاه است، به گفته خودش در دوران دفاع مقدس نیز همراه با دیگر زنان آن دوران،طعم پشتیبانی از جبهه های دفاع مقدس را چشیده است.

,

او می گوید این روزها برایم تداعی کننده دوران دفاع مقدس شده است.

,

آن زمان که من و دیگر زنان برای دوخت و یا شستن لباس رزمندگان صبح را به شب می رساندیم و در نهایت شب ها نیز برای بافتن شال یا کلاه رزمندگان، کاموا را رج به رج، زیر و رو می کردیم.

,

طیبه تربتی که برادرش در جبهه های دفاع مقدس شهید شده است، در ادامه توضیح داد: تنها تفاوت دوران دفاع مقدس با اکنون این است که در آن زمان هر لحظه خبر شهادت یکی را می شنیدیم و این برایمان سخت بود.

,

زنانی که با شنیدن خبر شهادت پدر، برادر و یا پسرشان خستگی جسمشان را فراموش می کردند و در سوگ عزیزشان می نشستند.

,

او در ادامه توضیح دادکه بانوان این شهرک در ابتدای شیوع کرونا برای دوخت ماسک در سالن ۹ دی شهرک ولایت بسیج می شدند و برای دوخت ماسک همت می گماردند.

,

تربتی توضیح داد: با تعطیل شدن کارگاه ۹ دی در ابتدای ماه رمضان، بانوان بسیجی و خادمیارن رضوی همت گماردند و با پیگیریهای متعدد از سوی آستان قدس رضوی بالاخره مجوز و تاییدیه این کارگاه را از علوم پزشکی کرمان دریافت کردند و اکنون بالغ بر ۸۰ نفر از بانوان این شهرک در شیفت های ۱۲ تا ۱۵ نفره برای دوخت ماسک حاضر می شوند.

,

این بانوی کرمانی تاکید کرد: تمامی چرخ خیاطی ها، میزها و سایر ابزاری که در این کارگاه هستند را با همت مردم جمع آوری شده و بانوان بی هیچ چشمداشتی در این عرصه قدم گذاشته اند.

,

در این کارگاه دوخت ماسک تا چشم کار می کرد عشق دیده می شد و لبخندهایی که بعد از دوخت هر ماسک بر لب هر یک از بانوان نشانده می شد چرا که هر ماسک هدیه ای بود برای حفاظت از جان همشهریانشان در این بحران کرونایی.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه