اخبار داغ

سکوت بندر بوشهر از غیبت رفتگران شهرداری/ سریال بی‌توجهی مسئولین به حقوق قانونی کارگران که باعث اعتراض شد

سکوت بندر بوشهر از غیبت رفتگران شهرداری/ سریال بی‌توجهی مسئولین به حقوق قانونی کارگران که باعث اعتراض شد
کارگران دلیل تحصن خود را عدم دریافت حقوق مناسب براساس قرارداد مطرح کردند. این اعتراض به گونه‌ای است که 48 ساعت است شهر سکوت عجیبی از نبود کارگران و رفته گران شهرداری به خود گرفته است. اگر این روند چند روز دیگر ادامه داشته باشد قطعا شهر بوی زباله به خود خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ چند روزی است اعتراضات کارگران شهرداری بندر بوشهر در فضای مجازی و صحن علنی شورای شهر در حال تکرار است تا اینکه روز گذشتته جمعی از کارگران شهرداری در محل پارک ژنرال مقابل شهرداری منطقه یک بوشهر تحصن کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

, ,

کارگران دلیل تحصن خود عدم دریافت حقوق مناسب براساس قرارداد مطرح کردند. این اعتراض به گونه‌ای است که ۴۸ ساعت است شهر سکوت عجیبی از نبود کارگران و رفته گران شهرداری به خود گرفته است. اگر این روند چند روز دیگر ادامه داشته باشد قطعا شهر بوی زباله به خود خواهد گرفت.

,

این گونه اعتراضات توسط قشر زحمتکش کارگر در جامعه نشان می‌دهد سریال بی‌توجهی مسئولین به عدم پرداخت معوقات قانونی کارگران همچنان ادامه دارد.

,

دریافتی حقوق پاکبانان کمتر از مصوبه قانونی

, دریافتی حقوق پاکبانان کمتر از مصوبه قانونی,

یکی از پاکبانان معترض با بیان اینکه افزایش حقوق لحاظ نشده است، گفت: در سال ۹۹ افزایش حقوق قانونی برای کارگران شهرداری انجام نشده و در حالی که در قرارداد سه میلیون و ۲۰۰ تومان است، اما پرداختی به کارگران پسماند بوشهر دو میلیون تومان است. پرداخت نشده است.

,

 

,

درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورا برای احقا حقوق کارگران شهرداری

, درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورا برای احقا حقوق کارگران شهرداری,

اکبر توسلی عضو شورای شهر بوشهر در گفت و گو با سپاس با شاره به مشکلات کارگران شهرداری، گفت: باید شورای شهر جلسه فوق العاده جهت تعیین وضعیت حقوق و مزایا نیروهای خدمات شهری شهرداری تشکیل دهد.

,

وی افزود: کارگران زحمتکش حوزه خدمات شهری شهرداری در راس خدمات رسانی به شهروندان هستند. دست خالی بودن و عدم پرداخت حقوق مثل بستن دستهایی است که بخواهی با آن دست بسته شنا کند.

,

, ,

عضو شورای شهر بوشهر ادامه داد: از یک طرف آراستگی و نظافت شهر را می خواهیم از سوی دیگر حاضر نیستیم مشکلات پیش پا افتاده کارگران را با تدبیر جارو کنیم.

,

توسلی بیان کرد:  اگر فعالیت رفته‌گران شهرداری تنها یک روز تعطیل شود مشکلات زیادی در شهر به وجود خواهد آمد. ولی اصلا به این عزیزان فکر نمی کنیم که اگر یک روز هزینه زندگی نداشته باشند دچار چه چالش ها و مشکلاتی می شوند.

,

وی خطاب هیات رئیسه شورای شهر تاکید کرد: همه ما مسئولیم از این رو با توجه به مشکل بوجود آمده در زمینه حقوق و مزایا این کارکنان خدوم از هیات رئیسه شورا درخواست دارم جلسه فوق العاده شورا جهت بررسی وضعیت بوجود آمده برگزار کنند.

,

اخراج کارکنان شهرداری تبعات اجتماعی زیادی دارد

, اخراج کارکنان شهرداری تبعات اجتماعی زیادی دارد,

کیوان هاشم زاده نایب رییس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با اشاره به مشکلات کارگرران شهرداری بندر بوشهر، گفت: اخیر خبرهای از اخراج تعدادی از نیروهای شهرداری شنیده می شود که در این شرایط سخت اقتصادی تبعات اجتماعی بسیار نامناسبی دارد.

,

, ,

هاشم‌زاده اظهار کرد: از خورشیدیان سرپرست شهرداری بندر بوشهر درخواست دارم با دستگاههای ذیربط وارد مذاکره شود و این موضوع را هر چه سریعتر رفع کند  تا شاهد رفع مشکلات این نیروهای خدوم شهرداری باشیم.

,

انتظار پیمانکار به پاسخ شهردار

, انتظار پیمانکار به پاسخ شهردار,

علی اکبر طاهان پور نماینده تام الاختیار مدیرعامل شرکت ظریف کاران (شرکت طرف قرارداد شهرداری بوشهر در حوزه فعالیت پاکبانان) مدعی است: افزایش حقوق به شهرداری اعلاام شده است اما هنوز پاسخی از سوی شهردار وقت بری پرداخت حقوق کارگران نداشته ایم.

,

وی اظهار می کند: حقوق فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ نیز به صورت علی‌الحساب و از منابع ذخیره شرکت پرداخت شده است.

,

, ,

شرکت طرف قراردا باید حقوق کارگران براساس قرارداد پرداخت کند

, شرکت طرف قراردا باید حقوق کارگران براساس قرارداد پرداخت کند,

عبدالله کردگار مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بندر بوشهر در گفت و با رسانه‌های محلی گفت: این سازمان مبلغ قرارداد شرکت طرف قرارداد را به صورت ماهانه  پرداخت می‎کند و چنانچه شهرداری تا ۲ ماه نیز قرارداد را پرداخت نکند شرکت موظف است خودش پرداخت‎ها را انجا دهد.

,

کردگار افزود: سازمان پسماند در حال حاضر پرداختی اردیبهشت ماه شرکت ظریف کاران را انجام داده و جای تعجب است که پیمانکار در ماه یاد شده حقوق پاکبانان را به صورت کامل پرداخت نکرده است.

,

, ,

وی اظهار کرد: براساس قرارداد سازمان پسماند و شرکت ظریف کاران افزایش حقوق سال جاری در تعهد شرکت بوده و باید آن را اجرایی کند.

,

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بندر بوشهر ادامه داد: با این حساب اکنون طرف حساب پاکبانان شرکت ظریف کاران است و با توجه به قرارداد منعقد شده و پرداخت ماهانه از سوی شهرداری باید حقوق پاکبانان به موقع پرداخت شود.

,

انتهای پیام//

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه