اخبار داغ

واکاوی جنایات آمریکا در خراسان شمالی؛

از تاسیس انجمن "لاینز" در بجنورد تا اخراج ۱۶۰ کارگر مسلمان و استخدام بهائیان در کارخانه قند شیروان

از تاسیس انجمن "لاینز" در بجنورد تا اخراج ۱۶۰ کارگر مسلمان و استخدام بهائیان در کارخانه قند شیروان
آمریکائیها در منطقه شمال خراسان بر مبنای طرح ترومن یا همان اصل4 ترومن، حضور پررنگی داشتند و پایگاه هایی در بجنورد، آشخانه و راز و جرگلان ایجاد کرده بودند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم جنایت‌هایی را در منطقه علیه مردم انجام می دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، شمال خراسان بخاطر همسایگی و مرز مشترک با روسیه واهمیت شنود از شوروی برای آمریکائیها منطقه ای مهم به شمار می رفت و همواره سعی داشتند با بهانه های مختلف در این منطقه حضور داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,


تاسیس مراکز نظامی و یا به اصطلاح ژاندارمری هایی در مرز ایران و روسیه و بازدید منظم، نظامیان آمریکایی از مرز غلامان و جمع آوری اطلاعات از طریق پایگاه های نظامی و یا جذب نیروها از طریق تاسیس انجمن هایی که در ظاهر فعالیت های برای گسترش نوع دوستی داشتند و یا اجرای طرح اصلاحات ارضی از جمله اقداماتی بود که به استعمار اجتماعی و فرهنگی مردم منجر شد.
 

,
,
,



 

, ,
,
,

تاسیس انجمن "لاینز" در بجنورد

, تاسیس انجمن "لاینز" در بجنورد, تاسیس انجمن "لاینز" در بجنورد,

تاسیس شعبه ای از انجمن "لاینز" یا با اصطلاح "شیرمردان و شیرزنان" در بجنورد که شاخه ای از باشگاه لاینز در شهر شیکاگو بود از جنایات آمریکائیها در شمال خراسان بود. هدف ظاهری باشگاه های لاینز، گسترش نوعدوستی و حمایت از حقوق بشر و کمک به انسان های ستم کشیده و از این قبیل عنوان می‌شد؛ ولی هدف واقعی و پشت پرده آنها ایجاد محفلی برای عضو گیری اعضای فرماسونری بود.

 

,
,
,

, ,


اخراج 160 کارگر مسلمان و استخدام بهائیان در کارخانه قند شیروان

,
, اخراج 160 کارگر مسلمان و استخدام بهائیان در کارخانه قند شیروان, اخراج 160 کارگر مسلمان و استخدام بهائیان در کارخانه قند شیروان,

یک نمونه دیگر از جنایات آمرئیکا و صهیونیسم در شمال خراسان، اخراج 160 کارگر مسلمان از کارخانه قند شیروان توسط "هژبر یزدانی" مالک بهایی این کارخانه و جایگزینی بهائیانی بود که به این منطقه آورده شدند. بعد از انقلاب نیز سهامدار این کارخانه سر از تل آویو در می آورد. بهائیان در بجنورد داروخانه، عکاسی و فروشگاه های مختلف داشتند. محله خاصی هم به آنان اختصاص داشت. این افراد اتفاقاً با مردم خوش رفتار بودند و به انحاء مختلف سعی در جذب مردم خصوصاً جوانان داشتند. آنها در زمینه هایی مثل مقابله با بیماری های واگیر، اصلاح روش های کشاورزی و... هم فعالیت زیادی داشتند. در کنار این ها فعالیت های مورد نظر خود را نیز داشتند.

,

 

,

احداث مقر آمریکایی ها در بابلند و چهل فتیر

, احداث مقر آمریکایی ها در بابلند و چهل فتیر, احداث مقر آمریکایی ها در بابلند و چهل فتیر,

صهیونسیت ها و آمریکایی ها در منطقه فعلی خراسان شمالی حضور پررنگی داشتند وبرای زیر نظر گرفتن تحرکات روس ها در شمال بجنورد از جمله بابلند، چهل فتیر و اطراف روستاهای عبدل آباد ، پایگاه هایی در زیر کوه احداث کرده بودند و در اتاقک هایی که از سنگ ساخته بودند با استقرار دستگاه هایی حساس تحرکات روسها را شنود می کردند.

,

همچنین در سال 48 رادار مارکونی را در منطقه شهرآباد مانه و سملقان مستقر کردند و با حمایت از بهائیان بسیاری از زمین های منطقه را به نام آنان خریداری کردند و سعی در تغییر اوضاع و شرایط منطقه به نفع خود داشتند.

,

 

,





 

,
, ,
,
,
,

فعالیت سپاه صلح در آشخانه

, فعالیت سپاه صلح در آشخانه, فعالیت سپاه صلح در آشخانه,

 از دیگر اقدامات آمرئیکائیها در استان خراسان شمالی و مخصوصا منطقه آشخانه استقرار آمرئیکائیها تحت عنوان "سپاه صلح" بود که کارشناسان آمریکائی تحت این عنوان در این منطقه مستقر می شدند . هدف این افراد این بود که با خود نه فقط دانش و مهارت های جدید را به ارمغان آورند بلکه زمینه نفوذ فرهنگی امریکا در ایران را هم فراهم سازند و اطلاعاتی از تحرکات روسها و شوری را بدست بیاورند و انتقال دهند.

این ها هر یک به نوبه خود نوعی جنایت در حق مردم ایران و خراسان شمالی فعلی بوده است که مردم را از حقوق عادی شان منع می کردند.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه