اخبار داغ

گشتی در بازار کولرگازی همزمان با اوج گرما در جنوب؛

گلایه مردم از افزایش قیمت لوازم خانگی درهرمزگان/ داستان بادهای کولری که با گرانی می‌وزد

گلایه مردم از افزایش قیمت لوازم خانگی درهرمزگان/ داستان بادهای کولری که با گرانی می‌وزد
با رسیدن به فصل تابستان در هرمزگان و شیوع کرونا افزایش قیمت اجناس و کالاها بخصوص کولرگازی به عنوان اصلی‌ترین محصول مورد نیاز مردمان جنوب باعث بروز مشکلات اقتصادی و کوچک شدن سبد مصرف مردم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، با شیوع گسترده کرونا در هرمزگان این بیماری سایه شوم خود را بر روی کالا و اجناس در بازار گذاشته است و رکود در بازار هر روز بیشتر از دیروز به چشم می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این رکورد مربوط به کشور ایران نبود بلکه بازار های جهانی هم از گرفتاری های کرونا در امان نمانده اند ،هم اکنون کرونا به عنوان یک بحران بزرگ جهانی شناخته می شود از این رو همه ی دولتمردان به دنبال راهی برای خارج شدن از این بحران هستند این ویروس باعث شدکه اقتصاد جهان دچار تحول بزرگی شود و در وضعیتی بی سابقه نرخ نفت آمریکا منفی شد ضربات سنگینی به بدنه اقتصادی چین وارد کرد کشورهای اروپایی هم که امروز به عنوان یکی از منابع انتشارکرونا هستند از آسیب های اقتصادی آن در امان نمانده اند.

,

استان های جنوبی ازفروردین ماه تا اوخر مهر هوای به شدت گرمی را تجربه می کند وبرای اینکه مردم امورات روزمره خود را انجام دهند نیاز به کولر گازی دارند که بدون این وسیله نمی توان در جای که مسقف است ماند.

,

این روزها حال روز قیمت های لوازم خانگی اصلا خوب نیست قیمت کولر گازی نسبت به ماه های قبل افزایشی بی سابقه داشته این درحال است که کولر گازی برای جنوبی ها از نان شب گرانبهاتر بوده است.

,

بیماری منحوس که باعث تعطیلی بسیاری از اصناف در ماه های گذشته و حال شده  است اثرات خود را در قیمت‌ها نیز به شکل های مختلفی نشان داده برای بررسی این مسئله که نگرانی دیگری برای خانواده‌های استان به وجود آورده است به بازار رفتیم و با کسبه‌ها هم کلام شدیم.

,

افزایش قیمت هم جنس داخلی و خارجی

, افزایش قیمت هم جنس داخلی و خارجی,

محمد صمدی، فروشنده لوازم خانگی در بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: قیمت های لوازم خانگی این روزها حبابی است و قیمت ها لجظه به لحظه تغییر می کند و بسیار بالاهستند.

,

وی افزود: لوازم خانگی ایرانی که یک ماهه پیش برای خود حواله کردم بودم روز گذشته قیمت ها را برایم ارسال کردند که برروی همه ی اجناس حدود یک میلیون تومان اضافه شده است.

,

این فروشنده لوازم خانگی گفت: اجناس خارجی از دو طریق قیمت آنها زیاد می شود یک افزایش قیمت درهم و دوم کم بود کالا در بازار به دلیل عدم واردات در چند ماه اخیر است.

,

وی با بیان اینکه قیمت کولر گازی معمولی با مارک های معروف حدود هشت و نیم میلیون تومان است، گفت: این قیمت در مقایسه با سه ماه گذشته ۲نیم میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

,

صمدی با بیان اینکه اجناس ایرانی توانایی تامین نیازهای داخلی را تا کنون نداشته اند خاطرنشان کرد:  کالاهای تولید داخل توان رقابت با برند های مطرح خارجی دارند منتها تولید آنها بسیار کم است.

,

مسئولین نظارت‌های بیشتر در بازار داشته باشند

, مسئولین نظارت‌های بیشتر در بازار داشته باشند,

جباری یکی از شهروندان بندرعباسی که در کنار فروشگاه لوازم خانگی در حال حرکت است در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: می خواهم  ازدواج کنم ولی قیمت لوازم خانگی این روزها بسیار زیاد شده است.

,

وی افزود: با وام ازدواج می خواستم تمام اقلام مورد نیاز خانه را تامین کنم با این افزایش قیمت تنها چند تکه انها را توانستم خرید کنم.

,

این شهروند هرمزگانی با گلایه از مسئولین در خصوص این افزایش قیمت عنوان کرد: جا دارد مسئولین نظارت‌های بیشتر در بازار داشته باشند و شاهد چنین افزایش قیمتی در بازار نباشیم.

,

چالش‌های بسیاری پیش روی اصناف وجود دارد

, چالش‌های بسیاری پیش روی اصناف وجود دارد,

عبدالمجید جلالی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان چندی پیش گفته: چالش‌های بسیاری پیش روی اصناف وجود دارد، هم اصنافی که در واحدهای فنی و تولیدی کار می‌کنند و هم اصنافی که در حوزه توزیع فعال هستند.

,

وی در ادامه با تشریح این موانع و چالش‌ها، افزود: از معضل قاچاق کالا گرفته تا مشکلات صنفی و قانونی مهمترین مسائل و دغدغه‌هایی است که توسعه فعالیت اصناف و رونق بازار را با مشکل مواجه ساخته است.

,

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران همچنین از محدودیت‌های مندرج در قوانین و دستورالعمل‌‎های اجرایی کار تامین اجتماعی و مالیات، نوسانات شدید و افزایشی قیمت مواد اولیه، افزایش مستمر هزینه‌های تولید به عنوان عمده‌ترین چالش‌های پیش رو در صنوف مختلف یاد کرد.

,

جلالی بیان کرد: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و نبود حمایت‌های مرتبط با نظام بانکی کشور ما را در انجام ماموریت‌های اصلی بازار با، عدم توانایی در دست یافتن به تکنولوژی مدرن، مشکلات موجود در حوزه برندسازی، کیفیت پایین محصولات تولید داخل و ترجیح مصرف‌کنندگان برای استفاده از محصولات خارجی مواجه کرده است.

,

وی در ادامه تاکید کرد: البته ضعف در سیستم‌های بازاریابی واحدهای تولیدی و تجاری صنفی، روند رو به افزایش قاچاق محصولات مشابه تولیدات اصناف، عدم وجود برنامه‌های کلان برای تحقیقات بازار و مطالعه برای امکان صادرات محصولات تولیدی صنفی، عدم وجود شبکه‌های مناسب توزیع و کمبود تسهیلات و معافیت‌های مربوط به صنایع کوچک و متوسط به صنوف تولید نیز از مسائلی است که باید برای رفع آنها ظرفیت علمی و اقتصادی کشور را بسیج کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه