اخبار داغ

وزیر جهاد کشاورزی:

افزایش قیمت مرغ بی دلیل است/ 200 هزار تن سیب زمینی مازاد داریم

افزایش قیمت مرغ بی دلیل است/ 200 هزار تن سیب زمینی مازاد داریم
کاظم خاوازی گفت: تضمین می کنیم مرغ و گوشت در سفره های مردم به وفور وجود داشته و دلیل خاصی برای افزایش قیمت مرغ نمی بینم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم خاوازی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تولید و امنیت غذایی ارتقای بخش غذایی کشور عهده دار است و تضمین می کنیم مرغ و گوشت در سفره های مردم به وفور وجود داشته و کمک می کنیم قیمت کاهش پیدا کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی در پاسخ به این سوال که علت افزایش مرغ چیست افزود: دلیل خاصی برای افزایش قیمت مرغ نمی بینم به اندازه کافی نهاده های دامی وجود دارد و بانک مرکزی و وزرات صمت همه کمک می کنند نهاده های در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد و قیمت را برای تولید کنندکان نیز افزایش داده شده است، بزودی بازار کنترل می شود.

,

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که زمان دقیق کنترل بازار چه وقت خواهد بود گفت: این به عهده وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار است انشالله به موقع گزارش خواهند داد ما در زمینه تولید و وفور آن در حال تلاش هستیم و از افتخارات ما این از بیش از نیاز گوشت مرغ  و شیر و تخم مرغ تولید می شود.

,

وی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم ده و نیم تا یازده میلیون تن گندم خریداری کنیم و حدود 14 میلیون تن برای امسال تولید داشته باشیم.

,

خاوازی در پاسخ به اینکه قیمت خرید تضمینی و خرید بموقع چگونه مدیریت می شود ابراز داشت: نامه ای آماده کردیم و باکشاورزان زیادی صحبت شده و آنالیز  قیمت اتفاق افتاده است پیشنهادات به سازمان برنامه بودجه ارائه و امیدواریم در اسرع وقت بتوانیم قیمت کشت پاییزه کلزا و گندم و سایر دانه های روغنی را به استحضار برسانیم .

,

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای صادرات سیب زمینی گرفته شده است گفت: سیب زمینی حدود 5 میلیون و 100 هزار تن تولید خواهد شد و بعد از مسائل مرتبط با کرونا تصمیم گیری هایی در مورد مقدار 100 تا 200 هزار تن مازاد نیاز کشور برنامه ریزی خواهد شد.

,

وی اظهار داشت: در مجموع با وزارت صمت پکیج مناسبی برای صادرات سیب زمینی خواهیم داشت، البته ما یکی از کشورهایی هستیم که  مازاد بر نیاز سیب زمینی تولید می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه