اخبار داغ

خواسته بوکانی‌ها از نمایندگان مجلس؛

توجه به اشتغال جوانان و کاهش حاشیه نشینی در اولویت باشد

توجه به اشتغال جوانان و کاهش حاشیه نشینی در اولویت باشد
فرسوده بودن صنایع حوزه دامداری و کشاورزی، نبود کارخانه های مولد و سود ده و کارگاه های کوچک زودبازده، نبود زیر ساخت ها در صنعت گردشگری، توجه نکردن به پتانسیل فعال انسانی و فعال نبودن بانک ها در حوزه های کارآفرینی مهم ترین علل آمار بی کاری در سطح شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس، مجلس یازدهم در حالی آغاز به کار کرده که رسیدگی و توجه به کاهش بیکاری، حاشیه نشینی، ارتقاء شاخص های شهر نشینی، تکمیل پروژهای نیمه کاره، شایسته سالاری و معیشت مردم در صدر مطالبات اقشار مختلف از نماینده منتخب مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

با توجه به اینکه مهم ترین اولویت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی پیگیری مطالبات مردمی می باشد، پایگاه خبری کانی پرس در راستای سیاست کاری خود و در گفتگو با بعضی از فعالان حوزه های مختلف، دغدغه ها و مطالبات عمومی آنان را از منتخب خود در بهارستان جویا شده است.

,

بی تردید اولین و مهمترین دغدغه همشهریان بوکانی بی کاری است، آمار تکان دهنده ۲۲ درصد در سطح استان نشان از چالشی مهم در این حوزه برای منتخب شهرستان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

,

فرسوده بودن صنایع حوزه دامداری و کشاورزی، نبود کارخانه های مولد و سود ده و کارگاه های کوچک زودبازده، نبود زیر ساخت ها در صنعت گردشگری، توجه نکردن به پتانسیل فعال انسانی و فعال نبودن بانک ها در حوزه های کارآفرینی مهم ترین علل آمار بی کاری در سطح شهرستان است.

,

بی تردید امروز در سطح شهرستان ظرفیت‌های کم نظری وجود دارد که متاسفانه آنان را طی چند ده گذشته نادیده انگاشتیم و از آن‌ها استفاده نکرده ایم و نمی کنیم که در صورت توجه به این ظرفیت ها بوکان میتوان به خاطر موقعیت خاص جغرافیاییش به یکی از کانون های کارافرینی در سطح منطقه و حتی کشور نیز تبدیل شود.

,

دومین دغدغه و خواسته بسیاری از فعالان مدنی و … در شهرستان از نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی توجه به حاشیه نشینی در این شهر و کاهش این معظل بزرگ اجتماعی است.

,

در سطح شهرستان بوکان ۱۱ روستای حریم شهر و ۴ سکونتگاه غیر رسمی چسبیده به محدوده شهری وجود دارد، این دو موضوع سبب بروز مشکلات حاشیه نشینی در این شهرستان شده است.

,

مشکلاتی که به گفته معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی؛ نتیجه نبود نظارت بر ساخت و سازها در طول سالیان اخیر بوده است.

,

بر اساس داده های رسمی، افزایش ضریب شهرنشینی بوکان از متوسط استانی و کشوری بالاتر است و این امر رشد بی سابقه سکونتگاه های غیررسمی را شکل داده و مانعی بر سر راه توسعه بوکان در جنوب آذربایجان غربی شده است.

,

آنچه به دغدغه اساسی مردم و فعالان مدنی شهرستان در این خصوص تبدیل شده، ناهنجاری های اجتماعی است که خواستگاه آنان حاشیه نشینی می باشد.

,

بی شک باید یکی از مهمترین اولیت های نمانیده مردم بوکان در مجلس تلاش برای کاهش حاشیه نشینی در سطح شهرستان بر اساس راهکارهای قانونی باشد زیرا در غیر این صورت طی چند سال اینده بوکان با ناهنجاری های مختلف اجتماعی روبه رو خواهد شد که عوارض زیانباری برای مدیریت شهری و سلامتی روانی جامعه به دنبال خواهد داشت.

,

سومین دغدغه همشهریان بوکانی توجه به تکمیل پروژه های نیمه کاره و خاک خورده عمرانی در سطح شهرستان می باشد که می تواند جدای از کارافرینی، ارتقاء شاخص های توسعه را نیز به دنبال داشته باشد.

,

پیگیری و برسی در روند احداث سد شهریکندی به عنوان مطالبه چندین دهه ای مردم، کارخانه قند سریل اباد، پروژه ابیاری دشت رحیم خان، احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی، کنار گذر و اتوبان میاندواب، بوکان به سقز، احداث دانشگاه سراسری و همچنین پرستاری، تقویت زیر ساخت های روستایی در حوزه های ارتباطات، راه، گاز و … و رسیدگی به اخرین وضعیت کارخانه نساجی مهمترین پروژه های خاک خورده شهرستان طی دو دهه گذشته هستند که فعالان حوزه های مختلف خواستار پیگری نماینده مجلس برای تعین وضعیت آنان شدند.

,

بی تردید رسیدگی به وضعیت معیشت مردم در گروه حل مشکلات بالا است، زیرا به گفته بوکان ها این مشکلات زنجیر وار به هم ارتباط دارد و در صورت حل آنان شاهد ارتقاء شاخص های زندگی در سطح شهر بوکان خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه