اخبار داغ

عضو شورای شهر تفت مطرح کرد

بیمارستان تفت ظرفیت و امکانات ارائه خدمت به بیماران کرونایی استان را ندارد

بیمارستان تفت ظرفیت و امکانات ارائه خدمت به بیماران کرونایی استان را ندارد
بهارستان گفت: حتی بیماران غیر بومی استان نیز در بیمارستان تفت بستری شده اند و این اثبات می کند که ما بر سر تفتی یا غیرتفتی بودن افراد بحثی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین بهارستان عضو شورای شهر تفت در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا عنوان کرد: طبق آماری که بنده روز گذشته از بیمارستان تفت گرفتم فقط دیروز از ۳۰ نفر مشکوک به کرونا نتیجه تست 20 نفر مثبت بود. همچنین با توجه به آمار مبتلایان قبلی در حال حاضر قریب به ۱۱۰ نفر مبتلا به کرونا در شهرستان تفت شناسایی شده اند  که عمدتاً در قرنطینه خانگی به سر می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزد رسا ,

رئیس شورای اسلامی شهرستان تفت اظهار داشت: ده روز قبل از مرکز استان به بیمارستان تفت اعلام کردند که بخش های بیمارستان را خالی کنید تا ۱۵ نفر بیمار کرونایی را اعزام کنیم. همان زمان نامه ای نوشتم و اعلام کردم ما بحثی برای ارائه خدمت به بیماران نداریم و فرد مبتلا اهل هر کجا که باشد وظیفه کادر درمان است که به او رسیدگی کنند. اصلا نوع دوستی و انسان دوستی اقتضا می‌کند که این حرف ها در کار نباشد، اما باید این ظرفیت وجود داشته باشد و نیاز کادر بیمارستان‌ را در اختیارشان بگذاریم. 

,

وی با اشاره به کمبود تجهیزات در بیمارستان تفت عنوان کرد: اینکه از بیمارستان مرکز استان با تجهیزات و تشکیلات فراوان و کمک‌هایی که ارگانها و نهادها و خیران داشته اند بیمار به سایر شهرها منتقل شود، منطقی نیست. فقط شورای شهر یزد یک دستگاه چند میلیاردی تست کرونا برای بیمارستان شهید صدوقی یزدخریداری کرده است. این درست نیست که اکنون بیماران را به تفتی که هیچ امکاناتی ندارد اعزام کنند.  این کار اجحاف در حق خود بیمار است.

,

عضو شورای اسلامی شهر تفت اعلام کرد: بعد از نامه رسمی بنده اعزام بیمار به تفت منتفی شد اما خود بنده روز گذشته در اورژانس تفت حضور پیدا کردم و شش بیمار را دیدم که در یزد به آنها گفته بودند که تخت خالی نداریم ولی بیمارستان تفت هم اکنون تخت خالی دارد.

,

وی بیان داشت: با وجود آمار بالای مبتلایان کرونا در تفت به خاطر کمبود جا خیلی از آنها به جای بستری در بیمارستان باید در خانه قرنطینه شوند. هم اکنون 7 تخت آی سیوی بیمارستان تفت پر است ولی از اینکه چه تعداد آنها بومی و چه تعداد غیربومی هستند، اطلاع ندارم. 

,

بهارستان گفت: شهرستان تفت کلاً یک بیمارستان مرکزی در شهر دارد. همچنین این شهرستان از یک طرف نزدیک به ۳۰۰ پارچه روستا و آبادی دارد و از طرف دیگر دومین شهرستان سالخورده ایران است. سوال اینجاست اگر بیمارستان تفت کلا به کرونا اختصاص پیدا کند سایر بیماران خود شهرستان کجا درمان شوند. شما بیمارستان تفت را تبدیل به بخش کرونا می کنید چون می‌خواهید سایر بخش‌های بیمارستان شهید صدوقی را تعطیل نکنید و بیماران را فقط در اورژانس خودتان بستری کنید.حالا اگر کسی در یکی از روستاهای شهرستان تفت تصادف کرد از روستا به یزد منتقل شود؟

,

این مقام مسئول تاکید کرد: اصلاً بحث ما این نیست که فقط مردم تفت در بیمارستان شهر بستری شوند. بحث این حرف ها نیست، بیمار از هر جای دنیا که  باشد وظیفه کادر درمان این است که به بهترین نحو به او خدمات ارائه بدهند، ولی ما می گوییم اینجا امکانات وجود ندارد.

,

عضو شورای شهر تفت گفت: حتی بیماران غیر بومی استان نیز در بیمارستان تفت بستری شده اند و این اثبات می کند که ما بر سر تفتی یا غیرتفتی بودن افراد بحثی نداریم. مساله ما امکانات محدود و جمعیت کرونایی بالایی است که در خود شهرستان وجود دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه