اخبار داغ

زاکانی:

تاجگردون به هیچ حرفی پایبند نیست

تاجگردون به هیچ حرفی پایبند نیست
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی ازویژگی های تاجگردون این است که به هیچ حرفی پایبند نیست و مکرراً و ده‌ها بار خلاف گویی شنیدیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زاکانی نماینده مردم قم و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری نمایندگان معترض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون با عنوان «چرا بررسی اعتبارنامه نمایندگان مهم است؟»، گفت: ۹ نفر از نمایندگان مجلس نسبت به اعتبارنامه «تاجگردون» منتخب گچساران اعتراض گذاشتند و ما به عنوان وظیفه انقلابی و شرعی خود این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: یکی ازویژگی های تاجگردون این است که به هیچ حرفی پایبند نیست و مکرراً و ده‌ها بار خلاف گویی شنیدیم.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: پرونده اعتبارنامه منتخب مردم گچساران در شعبه ۱۲ رسیدگی شد که این شعبه اعتبارنامه وی را به تأیید رساند و سپس موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شد که با اخطار قانون اساسی که در صحن مجلس داده شد، موضوع به کمیسیون تحقیق ارجاع شد و در کمیسیون تحقیق هم اعتبارنامه وی تأیید شد و قرار شد گزارش کمیسیون تحقیق هفته آینده در صحن مجلس اعلام شود.

,

زاکانی تصریح کرد: تأکید ما در این مسیر، رعایت قانون و توجه به وصیت نامه امام (ره) و تأکیدات مقام معظم رهبری و شفاف سازی بوده است.

,

وی ادامه داد: ما در این مسیر سعی کردیم هر حرفی که می زنیم با ارائه سند باشد اما در شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه نمایندگان و همچنین کمیسیون تحقیق به هیچ وجه به اسناد ما ورود نکردند و اشکال بزرگی است چرا که ما ساعت‌ها وقت گذاشتیم اما برخی از دوستان به مسئولیت خود به خوبی عمل نکردند.

,

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هفته قبل جمعی از معترضان به اعتبارنامه تاجگردون، حضور آیت الله جنتی رفتند که در آنجا آیت الله جنتی تأکید کرد مجلس مبتنی بر اسناد باید به وظایف خود عمل کند اما متأسفانه می‌بینیم که در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق مجلس به هیچ وجه اسناد ما بررسی نشد.

,

زاکانی گفت: تاجگردون ده‌ها بار خلاف گویی کرده و سعی می‌کند که با مظلوم نمایی با عواطف مردم بازی کند.

,

وی تأکید کرد: ما نسبت به همه نمایندگان احترام قائل هستیم و هیچ کس در مجلس نماینده‌تر نیست اما نسبت به دروغ‌گویی، خلاف گویی و عدم شفافیت برخی از نمایندگان ناخشنود هستیم.

,

این نماینده مجلس افزود: در بررسی این پرونده تأکید ما بر این بود که به منطق توجه شود و اجازه ندهیم احساسات در بررسی اعتبارنامه منتخب مردم گچساران دخیل شود و مانند یک قاضی که نباید در قضاوت احساسات خود را دخیل کند، عمل کردیم.

,

زاکانی با اشاره به ادعای «تاجگردون» مبنی بر اینکه به مادر او توهین شده است، اظهار داشت: مادر تاجگردون، مادر شهید و برای ما عزیز است و به هیچ وجه به وی توهین نشده و او دروغ می‌گوید.

,

وی ادامه داد: یکی دیگر از ادعاهای دروغ منتخب مردم گچساران آن است که می‌گوید معترضان به اعتبارنامه وی گفته اند که تاجگردون با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد که چنین ادعایی درست نیست.

,

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: یکی دیگر از ادعاهای تاجگردون آن است که می‌گوید معترضان به اعتبارنامه وی، لر ستیز هستند که از باطن نادرست است و از دروغ بودن این حرف همین بس که بسیاری از کسانی که مخالف تاجگردون هستند، جز لرهای غیور هستند و حتی خواستار آن هستند که در مخالفت با تاجگردون در صحن علنی مجلس حرف بزنند.

,

زاکانی گفت: ما مطابق با قانون و مبتنی بر اسناد و مصالح انقلاب، اعتراض خود را دنبال می‌کنیم و مواردی که از سوی تاجگردون گفته می‌شود را نادرست می‌دانیم.

,

وی گفت: در خدمت یکی از معاونین ستاد کل نیروهای مسلح بودم که پیغام شخص سرلشکر باقری را به من داد که خود مجلس در موضوع اعتبارنامه تاجگردون تصمیم می‌گیرد و هیچ نیروی نظامی در این موضوع دخالت ندارد و شخص رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از خبری مبنی براینکه برخی نیروهای نظامی و امنیتی برای کسب رای برای اعتبارنامه تاجگردون تلاش می‌کنند، ناراحت است.

,

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید براینکه در حال حاضر عمده افرادی که با آنها صحبت می‌کنیم معتقدند باید با فساد مبارزه کرد، افزود: البته نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم در مورد اعتبارنامه تاجگردون چه چیزی رخ می‌دهد.

,

زاکانی اظهار داشت: به یاد دارم وقتی با تاج زاده مناظره می کردم، وی دائما به شورای نگهبان اعتراض می‌کرد و استدلال غلطی داشت. تاج زاده می گفت مثل افغانستان بشویم. من به وی پاسخ دادم،  بیش از ۱۲۰ نفر در افغانستان رد شدند، تاج زاده  از عراق نام برد و من گفتم آنجا که بیش از ۳۷۰ نفر رد شدند. در نهایت تاج زاده گفت «انتخابات آزاد می خواهیم.»

,

وی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که فرد نباید دچار فساد اقتصادی، سیاسی و اخلاقی باشد، اظهار داشت: تاجگردون قانون شکنی کرده و با شبکه سازی دچار فساد سیاسی و اقتصادی شده است و باید با وی برخورد شود و ما به دنبال آن هستیم. باید در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال سازوکاری باشیم که این موارد تکرار نشود.

,

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: ما در دیدار با آیت الله جنتی صحبت هایی داشتیم و اسناد خود را نشان دادیم. شورای نگهبان برخی از اسناد ما را ندارد. خود دبیر شورای نگهبان به ما گفت که روی اسناد تاکید کنیم به همین جهت ما اسناد خود را به صورت مدون ارائه می‌کنیم.

,

زاکانی ابراز امیدواری کرد،  آنچه حق و مصلحت انقلاب و منفعت مردم است، در نهایت رخ دهد.

,

وی با تاکید بر اینکه نباید از حق مردم گچساران گذشت، گفت: «نیک بین» نماینده کمیته تحقیق دوبار به گچساران سفر و اسناد را پیگیری و تایید کرد، اما کمیسیون تحقیق هیچ توجه ای به اسناد ما نداشت.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل پیگیری اعتبار نامه تاجگردون سیاسی نیست، افزود: ما صحبت از شبکه گسترده فساد در چند استان کردیم و ناظر بر افراد و درباره برخی افراد نفوذی صحبت می کنیم.

,

زاکانی با بیان اینکه  تاجگردون صداقت ندارند و اطلاعات اشتباه داده است،  گفت: تاجگردون همسر دوم و دخترشان که در خاج زندگی می کنند را پنهان کرده و زمانی که ما این موضوع را در کمیسیون مطرح کردیم نتوانست صحبت کند، قرار بود که با من صحبت کند که صحبت نکرد، ما وظیفه داریم که نگذاریم افراد فاسد وارد مجلس شوند و تاجگردون باید ثابت کند که فاسد نیست.

,

وی درباره مسائل مطرح شده درباره دختر و اطرافیان خو او(زاکانی)،  گفت: دختر من تحصیل کرده دانشگاه شریف است، بعد از تحصیل شرکتی تاسیس کرده و من هیچ اطلاعی از مکان شرکت آنها ندارم، اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد قانون باید با فرد متخلف برخورد کند.

,

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد را ادامه می دهد، تاکید کرد: ما سراغ آقای آقای دلخوش و تاج گردون رفتیم که اقای دلخوش بسیار خوب برخورد و همکاری کردند، البته مقابله ما با فساد ادامه دارد و ما سراغ حدود ۲۰ فرد بزرگ رفتیم که  فریدون و جهانگیری و طبری نمونه های آن هستند و این روند ادامه خواهد داشت.

,

زاکانی با اشاره به تلاش برخی افراد برای جمع آوری رای برای تاج گردون، گفت: دخالت ها در روند برسی این اعتبار نامه زیاد شده و دولت و سایر دستگاه ها سعی بر دخالت دارند. اما دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی درباره او نظر صریح دارند.

,

وی با رد مداخله دستگاه های امنیتی در روند برسی این اعتبار نامه، اظهار داشت: برخی افراد و دستگاه ها سعی بر دخالت دارند اما طبق آیین نامه اعتبار نامه باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و رای گیری شود و اکثر نمایندگان بر این موضوع نظر دارند.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قالیباف نیز تاکید بر اجرای قانون دراین زمینه دارد و طبق آیین نامه اعتبار نامه باید در صحن علنی مجلس مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه