اخبار داغ

شهروندان یاسوجی عنوان کردند؛

نظارت بر قیمت مرغ وجود ندارد/ توان خرید مردم با قیمت فعلی همخوانی ندارد+فیلم

نظارت بر قیمت مرغ وجود ندارد/ توان خرید مردم با قیمت فعلی همخوانی ندارد+فیلم
شهروندان یاسوجی با اشاره به ناتوانی خرید مردم در خصوص قیمت بالای مرغ، عنوان کردند: نظارت آن گونه که مورد انتظار است، در بازار وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ مرغ با قیمت نجومی این روزهایش به یک کالای اساسی لاکچری تبدیل شد تا برای هرکیلو گوشت این پرنده 20 هزار تومان از جیب مصرف کنندگان هزینه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

دراین رابطه نشستی در استانداری استان به منظور بررسی قیمت ها با موضوع مرغ  برگزار شد که منجر به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیر کل صنعت و معدن برای تعیین قیمت مرغ به نرخ 15 هزار تومان شد.

,

گفتنی است در شرایط فعلی مرغ با قیمت 16  و 17 هزار تومان و با نوسان در بازرا عرضه می شود، اما شواهد حکایت از گلایه های مردمی از این نوع قیمت گذاری ها و انتظار برخورد جدی با متخلفان دارد.

,

مشروح گزارش مردمی در زیر آمده است:

,

یکی از شهروندان در خصوص قیمت مرغ گفت: قیمت فعلی مرغ در شرایط فعلی بازار متناسب با توان خرید مردم نیست، و از طرفی نه تنها مرغ بلکه قیمت بالای اجاره بهاء، کمبود درآمدها، بر مشکلات مردم اضافه کرده است.

,

, ,

این شهروند بیان کرد: در شرایط حاضر قیمت های عرضه مرغ متفاوت است،  انتظار می رود نظارت کافی و برخورد جدی با متخلفان داشته باشند.

,

یکی دیگر از شهروندان گفت: قیمت مرغ در شرایط فعلی زیاد است، و خانواده ها تحت فشار هستند زیرا در ایام کرونا خیلی افراد بیکار شدند، تورم افزایش پیدا کرده است، سطح درآمدها هم تغییری نکرده است، در این شرایط آیا قیمت بالای مرغ با توان خرید قشر ضعیف جامعه همخوانی دارد؟

,

, ,

وی عنوان کرد: مسوولان صنعت و معدن، باید در خصوص  نوسان بازار مرغ نظارت کنند، این موضوع تنها در بخش مرغ نیست حتی در موضوع میوه تفاوت در قیمت ها وجود دارد، اگر  کسی در بازار  تخلفی می کند به شدت برخورد کنند.

,

این شهروند گفت: به جرات بیان می کنم روزی در بازار برای خرید میوه آمده بودم، با اینکه مشخص بود فرد تخلف کرده است، اما برخوردها بازدارنده و کافی نبود.

,

یکی درگر از مصاحبه شوندگان ما که از کارمندان دستگاه های اجرایی بود گفت: در شرایطی  قرار داریم که خیلی افراد بیکار شدند،  مشکلات تورم، افزایش قیمت اجناس وجود دارد، بنابراین قیمت زیاد مرغ با توان خرید مردم سازگاری ندارد، حتی قشر ضعیف جامعه توان خرید مرغ با قیمت فعلی را ندارند.

,

, ,

فرد دیگری از بازاریان شهر یاسوج عنوان کرد: قیمت مرغ در 10 روز گذشته کیلویی 9 الی 10 هزار تومان بود، امروز بالای 15 هزار تومان است، یعنی بالای 50 درصد  افزایش قیمت داشته است، در آمد ها بدون تغییر باقی مانده است، اجاره خانه ها سنگین شده است، در این شرایط سخت مسوولان نظارت ها و برخورد با تخلفات را از مرحله شعار به مرحله عمل برسانند.

,

, ,

یکی از رانندگان تاکسی  شهر یاسوج گفت: قبل از قیمت فعلی مرغ توان خرید کمتر وجود داشت، و امروز که قیمت بالای 16  هزار تومان افزایش پیدا کرده است، برای خریداین محصل  با مشکل مواجهه شده ایم.

,

وی افزود: بنده راننده تاکسی هستم و حدود 10 درصد افزایش کرایه تاکسی اعلام کردند اما هنوز کرایه جدید اعلام نشده اما مرغ از 10 هزار تومان به 14 الی 15 هزار تومان افزایش پیدا کرده است، و این موضوع سبب افزایش مسکل برای مردم شده است، از طرفی بنده نظارت و حضور در بازار توسط مسوولان مربوطه را مشاهده نکردم.

,

از  فرهنگیان هم استانی گفت: قیمت مرغ در بازار ثابت نیست و اختلاف قیمت وجود دارد و از طرفی یک فرد حقوق بگیر  اگر بتواند در ماه 2 الی 3 کیلو مرغ خریداری کند، در چنین شرایطی یک کارگر توان خرید ندارد.

,

وی افزود: نظارت آن گونه که مورد انتظار است، در بازار وجود ندارد و قیمت ثابت نیست، بنابراین مسوولان وظیفه دارند تخلفات را پیگیری و با متخلفان برخورد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه