اخبار داغ

رشد 50 درصد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان مرکزی

رشد 50 درصد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان مرکزی
سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی از رشد 50 درصد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان مرکزی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ بهرام براری سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: نقش سازمان تعزیرات حکومتی خدمت به مردم است که علاوه بر اینکه یک سازمان شبه قضائی تحت نظارت دولت است در سطح کلان وظایفی را در سه حوزه رسیدگی، صدور و اجرای حکم بر عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

براری اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه های بهداشت و درمان، قانون صنفی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به طور کلی در سه بخش کالا و خدمات، تخلفات بهداشتی، دارویی و درمانی و قاچاق کالا و ارز وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارد.

,

وی ادامه داد: سازمان صنعت،معدن و تجارت،اتاق اصناف،دانشگاه علوم پزشکی و واحد های بهداشت و درمان از جمله دستگاه هایی هستند که با تعزیرات حکومتی در بحث نظارت همکاری و گزارشات را به این سازمان ارسال می کنند.

,

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: مجموع پرونده های جرایم کالا و خدمات ورودی به اداره کل تعزیرات استان مرکزی در سال ۹۷  حدود ۵ هزار و ۳۴۳ فقره بوده که به همان میزان پرونده مختومه شده و پرونده های سال ۹۸ ، ۸ هزار و ۸۴۱ پرونده که تعداد پرونده های مختومه ۸ هزار ۸۴۰ مورد بوده است که مقایسه آن نشان از رشد فعالیت دستگاه های نظارتی است.

,

براری بیان کرد: میزان ورودی پرونده های بهداشتی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان در سال ۹۷، ۱ هزار و ۷۲۰ پرونده که به همان میزان مختومه شده و در سال ۹۸، ۱ هزار و ۶۱۳ پرونده بوده که به همان میزان رسیدگی صورت گرفته است.

,

وی اضافه کرد: میزان پرونده‌های وارد شده در حوزه قاچاق کالا و ارز در سال ۹۷ ، ۷۸۳ پرونده که ۷۹۵ پرونده هم مختومه شده اند و میزان پرونده ها در سال ۹۸، ۱ هزار و ۳۳۸ پرونده بوده که ۱ هزار و ۳۶۴ پرونده مختومه شده اند که آمار مقایسه ای نشان از رشد ۷۰ درصدی دارد.

,

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی افزود: در حوزه بهداشت و درمان تعداد پرونده های وارد شده در خصوص عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ۵۶۸ پرونده، عدم رعایت مقررات بهداشتی ۴۴۱ پرونده و عرضه و تحویل کالاهای غیر بهداشتی ۱۵۴ پرونده وجود داشته و مجموع محکومیت نقدی در سال ۹۸ ارزش ریالی آن ۳ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال بوده است.

,

براری ادامه داد: در دوران بیماری کرونا کشف ۴ مورد احتکار در انبار را داشتیم که طبق قانون کالاهای کشف شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته اند.

,

وی با اشاره به اینکه در خصوص کلیات پرونده ها و درصد تغییرات ۵۰ درصد افزایش را به همراه داشته است افزود: مجموعا ارزش ریالی پرونده های سه بخش بهداشت و درمان، کالا و خدمات و قاچاق کالا و ارز در سال ۹۷ بالغ بر ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان که در سال ۹۸ به ۲۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و نشان دهنده رشد قابل توجه است.

,

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: مهمترین تخلفات انجام شده در حوزه کالا و خدمات عدم درج قیمت، گران فروشی،عدم ارائه فاکتور، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نداشتن پروانه کسب واحد صنفی و تداخل صنفی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه