اخبار داغ

رئیس برنامه جهانی غذا اعلام کرد؛

افزایش 82 درصدی نا امنی غذایی در زمان کرونا

افزایش 82 درصدی نا امنی غذایی در زمان کرونا
برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد اعلام کرد که در سال جاری به دلیل بحران کووید19 ده ها میلیون نفر بیشتر به گرسنگی دچار می شوند. بدون غذا شاهد افزایش هرج و مرج اجتماعی و اعتراضات خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) اعلام کرد که در سال جاری به دلیل بحران کووید19 ده ها میلیون نفر بیشتر به گرسنگی دچار می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, WFP,

"دیوید بیسلی" مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت برآوردهای جدید نشان می دهد که 270 میلیون نفر قبل از پایان سال با نا امنی غذایی مواجه می شوند.

,

2 برابر شدن نا امنی غذایی

, 2 برابر شدن نا امنی غذایی,

بیسلی با بیان اینکه مناطقی از جهان قبلا تحت تأثیر نا امنی شدید غذایی بودند از افزایش 82 درصدی نسبت به قبل از همه گیری کروناویروس خبر داد.

,

وی افزود: "خط مقدم مبارزه علیه کروناویروس از جهان ثروتمند به دنیای فقیر تغییر می کند."

,

کشورهای آمریکای لاتین با افزایش 3 برابری در شمار افرادی که نیازمند کمک غذایی هستند، بدترین تأثیرات بحران سلامتی را تجربه می کنند.

,

این کشورها شامل جوامع شهری با درآمد کم و متوسط هستند و برنامه جهانی غذا هشدار می دهد که به خاطر از دست دادن شغل و بی پولی به سوی فقر کشیده می شوند.

,

گرسنگی شدید در غرب و آفریقای مرکزی که شاهد افزایش 135 درصدی نا امنی غذایی در آن هستیم نیز اتفاق می افتد. نا امنی غذایی در آفریقای جنوبی 90 درصد افزایش داشته است.

,

پاسخ برنامه جهانی غذا

, پاسخ برنامه جهانی غذا,

برنامه جهانی غذا برای مقابله با افزایش شدید گرسنگی با بزرگترین واکنش بشردوستانه در طول تاریخ خود مواجه شده است.

,

این سازمان قصد دارد تا تعداد افرادی که به آنها کمک می کند را از 97 میلیون نفر در سال گذشته به 138 نفر افزایش دهد.

,

بیسلی گفت: "برای انجام این کار، بودجه ای پایدار و فوری لازم است تا طی 6 ماه آتی 4.9 میلیارد دلار برای کمک به 83 کشور تأمین شود."

,

وی افزود: "تا روزی که واکسن پزشکی داشته باشیم، مواد غذایی بهترین واکسن علیه هرج و مرج است. بدون آن (غذا) شاهد افزایش هرج و مرج اجتماعی و اعتراضات، افزایش مهاجرت، عمیق شدن درگیری و گسترش سوء تغذیه در میان کسانی که سابقا از گرسنگی مصون بودند خواهیم بود."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه