اخبار داغ

شروع تابستان و مشکل تکراری مردم بهار با بوی نامطبوع:

بهار در احاطه واحدهای آلاینده/ بهار بیش از این پذیرای واحدهای صنعتی آلاینده نیست

بهار در احاطه واحدهای آلاینده/ بهار بیش از این پذیرای واحدهای صنعتی آلاینده نیست
مشکل بوی نامطبوع و آلایندگی کارخانجات و تولیدی های اطراف شهر بهار از مهمترین مشکلات مردم این شهر است که هر ساله با شروع فصل گرما به اوج خود می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امسال نیز با گرمتر شدن هوا از بعضی نقاط شهر اعتراضاتی مبنی بر انتشار بوی نامطبوع در اوایل روز و همزمان با طلوع آفتاب در شهر به گوش می رسد، به گونه ای که این بو یکی دو ساعت در شهر منتشر شده و حدود ساعت ۸ صبح رفع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

متاسفانه موقعیت شهر بهار به گونه ای است که هم اکنون در محاصره چندین کارخانه آلاینده قرار گرفته و هر یک از کارخانه ها به گونه ای در انتشار آلاینده ها و بوهای نامطبوع در شهر بهار نقش دارند.

,

با توجه به پیگیری های اداره محیط زیست و سایر نهادهای مردمی که در سال گذشته انجام شد احکام جداگانه برای هر یک از واحدهای آلاینده در شهرک صنعتی صادر شد.

,

خوشبختانه امسال میزان انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر بسیار کم شده و کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است اما این ترس بین مردم وجود دارد که این بوها بار دیگر با گرمتر شدن هوا در سطح شهر منتشر شود.

,

در این باره گفتگویی با فاطمه پارچیان رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهار داشتیم که در ادامه می خوانید.

,

پارچیان با بیان اینکه بوی نامطبوع نسبت به سال گذشته بر اساس گزارشاتی که برای ما ارسال شده بسیار کم است، اظهار کرد: گزارشی از بوی نامطبوع در شهرک فرهنگیان بهار نداشتیم اما در شهرک صنعتی بهاران گزارش‌هایی از بوی نامطبوع برای ما ارسال شده است.

,

وی در خصوص استشمام بوی نامطبوع در نقاط مختلف شهر گفت: متاسفانه مرکز انتشار این روزها برای ما نامشخص است و نمی توان نظر قطعی در مورد آنها داد که از کدام منبع آلایندگی است.

,

رئیس اداره محیط زیست شهرستان در خصوص اقدامات اداره محیط زیست شهرستان بهار افزود: سال گذشته شیفت شب کارخانه دیانا کاغذ تعطیل شد و مهر ماه با شروع فصل سرما یک بار دیگر این شیفت به راه افتاد تا مشکل بوی نامطبوع در تابستان حل شود، همچنین در بازدیدهایی که از کشتارگاه داشتیم مقرر شد که فیلترهایی جهت کنترل بوی حاصل از پخت ضایعات خود تعبیه کرده و ساعات پخت خود را به روز موکول کنند که باعث مزاحمت برای شهروندان نشود.

,

 نصب پایش آنلاین فرمانداری در استانداری مصوب نشد

,  نصب پایش آنلاین فرمانداری در استانداری مصوب نشد,  نصب پایش آنلاین فرمانداری در استانداری مصوب نشد,

پارچیان ادامه داد: در مورد کارخانجات اسیدسازی نیز، طبق مصوبه فرمانداری مقرر شد دو کارخانه اسیدسازی مهاجر غرب و پاکان اسید سیستم پایش آنلاین نصب کنند که این مصوبه را به استانداری بردیم تا در موردش تصمیم گیری شود، اما با پیشنهاد مدیر کل صمت استان به دلیل هزینه بالای نصب سیستم پایش آنلاین مقرر شد همان هزینه را صرف تغییر فیلترهای کارخانه کرده و فیلترها را از تک جذبی به دوجذبی تغییر دهند.

,

وی اذعان داشت: در بازدیدهای دوره ای که امسال از این کارخانجات داشتیم مشکلی از بابت آلایندگی وجود نداشته اما بازهم بازدیدهای خود را ادامه خواهیم داد و در صورت مشاهده مشکل با این واحدها برخورد خواهد شد.

,

بهار در محاصره چندین کارخانه آلاینده صنعتی

, بهار در محاصره چندین کارخانه آلاینده صنعتی, بهار در محاصره چندین کارخانه آلاینده صنعتی,

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بهار به موقعیت شهر بهار در مورد آلاینده ها اشاره کرد و گفت: موقعیت این شهر به گونه ای است که در احاطه چندین آلاینده بزرگ صنعتی قرار گرفته، شهرک صنعتی بهاران با واحدهای آلاینده همچون اسید سازی و کارتن سازی از سویی برای مردم ایجاد مزاحمت می کنند و کشتارگاه دام و طیور نیز در زمان پخت ضایعات در ساعاتی از شبانه روز ممکن است بوی نامطبوع ایجاد کند.

,

وی همچنین به وجود بزرگترین کارخانه قند استان و شهرک صنایع غذایی در دو سمت دیگر بهار اشاره کرد و افزود: همه این کارخانجات آلاینده باعث می شود که وضعیت شهر بهار از لحاظ آلایندگی نامطلوب شود.

,

 ظرفیت تکمیل شده، بهار بیش از این پذیرای واحدهای صنعتی آلاینده نیست

,  ظرفیت تکمیل شده، بهار بیش از این پذیرای واحدهای صنعتی آلاینده نیست,  ظرفیت تکمیل شده، بهار بیش از این پذیرای واحدهای صنعتی آلاینده نیست,

پارچیان اظهار داشت: وجود چندین کارخانه آلاینده در اطراف شهر باعث شد که ما مصمم شویم که ظرفیت برد شهرستان را در زمینه آلایندگی بررسی کنیم، به همین دلیل با تصمیم فرمانداری مقرر شد که این مسئله از طرف اداره کل محیط زیست انجام شود تا دیگر اجازه احداث هیچ واحد آلاینده در اطراف شهر داده نشود.

,

وی در مورد چرایی اجازه تاسیس کارخانجات آلاینده در شهرک صنعتی بهاران و در نزدیکی شهر بهار گفت: وظیفه سازمان محیط زیست برخورد با واحدهای آلاینده است، اما متولی واحدها، شرکت شهرک های صنعتی استان است، اداره صمت نیز باید در این باره پاسخگو باشد و نباید اجازه تاسیس و استقرار چنین واحدهای آلاینده در نزدیکی شهر را بدهد.

,

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ در بحث ایجاد واحدهای صنعتی آلاینده در اطراف شهرها دو مقوله سلامتی مردم و ایجاد اشتغال مقابل یکدیگر قرار دارند که هر دوی آن ها مهم و قابل بررسی است و تا حد امکان نباید این دو مقابل یکدیگر قرار گیرند، چرا که بحث اشتغال و تولید در مقابل سلامتی همچون مثال ایجاد شغل برای توزیع کننده مواد مخدر در جامعه است به گونه ای که از سویی باعث ایجاد شعل برای تعدادی از افراد کرده و از طرفی باعث بروز صدها مشکل برای جامعه و سلامتی فرد و خانواده می کند بنابراین برای رفع این مشکلات تدبیر مسئولان را می طلبد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه