اخبار داغ

حجت‌الاسلام قریشی تاکید کرد؛

لزوم ایجاد پیوست فرهنگی مناسب برای اماکن ورزشی/ نظام آموزشی مهم‌ترین عامل نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است

لزوم ایجاد پیوست فرهنگی مناسب برای اماکن ورزشی/ نظام آموزشی مهم‌ترین عامل نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: برای نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه باید نسبت به ترویج و تقویت این فرهنگ در نظام آموزشی شامل مدارس و دانشگاه‌ها اهتمام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در جلسه ستاد استانی  احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه اجتماعی اسلام است که همه مردم و مسئولان باید در این امر احساس مسئولیت داشته باشند و در انجام مصوبات و اقدامات محوله از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخوبی عمل کرده و با جدیت اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، به تغییر ساختاری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان اشاره کرده و افزود: با توجه به اهمیت اجرایی شدن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان توسط سازمان‌ها و نهادها، دبیرخانه ستاد باید فعالانه نسبت به پیگیری اجرای مصوبات اقدام کرده و هر جلسه گزارشات اقدامات انجام گرفته در جلسات ارائه شود.

,

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، ریشه منکرات در جامعه را در حوزه مشکلات معنوی و تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه کمبود پرداختن به معنویت از سوی متولیان آموزشی و دینی و عدم آگاهی کافی خانواده‌ها از تربیت صحیح باعث ایجاد منکرات در جامعه شده و اجرای قانون نمی تواند در همه بخش های مقابله با منکرات جوابگو باشد. باید تلاش کنیم معنویت و تربیت صحیح دینی را در جامعه نهادینه سازیم تا اثرات آن در طولانی مدت نمایان شود.

,

وی، در ادامه سخنان خود به اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرده و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نظام آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها است که باید مسئولین در این زمینه‌ها برنامه ریزی دقیق تر و کاربردی تری داشته باشند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، بیان داشت: انتظار می رود مسأله عفاف و حجاب به‌عنوان محوری ترین موضوع در مدارس و دانشگاه‌ها مورد بحث و پژوهش قرار گرفته و در بین جوانان و دانش آموزان تعمیق پیدا کند.

,

وی، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مراکز در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، باشگاه‌ها و اماکن ورزشی است که مسئولین ورزشی استان باید نسبت به رعایت شئونات اسلامی و رفع مشکلات در این حوزه برنامه‌ریزی های لازم را داشته باشند. در این زمینه، عدم پیوست فرهنگی مناسب برای اماکن ورزشی در استان غیر قابل قبول است.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات باید احیا شده و از حالت فرمایشی خارج شود فلذا مدیران و مسئولین اداران ، نهاد ها و سازمان ها باید در اسرع وقت نسبت به فعال سازی این شورا در ادارات و صیانت از کارمندان و آمران به معروف اقدام کنند.

,

وی، به موضوع سواحل دریاچه ارومیه اشاره کرده و گفت: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در سواحل و رعایت موازین شرعی باید زیر‌ساخت های لازم در سواحل آماده شده و آیین نامه مدیریت سواحل به خوبی برای استفاده مردم در دریاچه ارومیه اجرایی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه