اخبار داغ

یک کارشناس حوزه رسانه مطرح کرد؛

فضای مجازی باید مدیریت شود، نه فیلتر/ اینستاگرام؛ قتلگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌

فضای مجازی باید مدیریت شود، نه فیلتر/ اینستاگرام؛ قتلگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌
حسین ربیعی با اشاره به نحوه برخورد با فضای مجازی و بحث فیلترینگ گفت: ما به‌هیچ‌عنوان موافق فیلترینگ نیستیم بلکه باید این فضا مدیریت شود و مدیریت این فضا بدین معناست که وزارت ارتباطات و دولت باید به‌گونه‌ای عمل کند که اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام بر اساس قوانین ما عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حسین ربیعی، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان پیش از ظهر امروز در جمع فعالین فضای مجازی شهرستان ملایر در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر اظهار کرد: برخی افراد فضای مجازی را یک فضای غیرحقیقی و غیرواقعی می‌دانند و برخی فضای مجازی را در حد تلگرام و اینستاگرام می‌دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه افرادی نیز به رها کردن فضای مجازی تأکید دارند، افزود: اهمیت فضای مجازی بسیار بالا است و مسئله اصلی در برخورد با این فضا شناخت لایه‌های مختلف آن است.

,

جوانان روزانه بیش از ۶ ساعت برای فضای مجازی وقت صرف می‌کنند

, جوانان روزانه بیش از ۶ ساعت برای فضای مجازی وقت صرف می‌کنند, جوانان روزانه بیش از ۶ ساعت برای فضای مجازی وقت صرف می‌کنند,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: بر اساس آمار بیش از ۵۷ میلیون نفر از جمعیت کشور در فضای مجازی حضور دارند که اگر جمعیت سالخورده و کودکان زیر ۷ سال را کنار بگذاریم تقریباً اکثر جمعیت ایران در این فضا حضور دارند.

,

ربیعی بابیان اینکه جوانان ما روزانه بیش از ۶ ساعت برای فضای مجازی در بخش‌های مختلف وقت صرف می‌کنند، تأکید کرد: این آمارها اهمیت توجه به فضای مجازی را دوچندان می‌کند.

,

وی بیان کرد: واتساپ، تلگرام و اینستاگرام سه پلتفرم پرطرفدار در کشور هستند که بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها از جمعیت مخاطب ۴۳ درصد از واتساپ، ۴۲ درصد از تلگرام و ۳۵ درصد از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

,

 فعالین فضای مجازی لایه‌های مختلف این فضا را بشناسند

,  فعالین فضای مجازی لایه‌های مختلف این فضا را بشناسند,  فعالین فضای مجازی لایه‌های مختلف این فضا را بشناسند,

این کارشناس حوزه رسانه و سواد رسانه ای با تأکید بر اینکه فعالین فضای مجازی لایه‌های مختلف این فضا را بشناسند، عنوان کرد: زیرساخت نخستین لایه در فضای مجازی است که دارای اهمیت ویژه‌ای است، این لایه شامل شبکه فیبر نوری و دیتاسنتر‌هاست که کشورهای بزرگ به دنبال زیرساخت‌های ملی هستند و چین موفق به این امر شده و روسیه نیز اقداماتی انجام داده است.

,

ربیعی با اشاره به مشکلات و اتفاقات سال گذشته و قطع اینترنت و استفاده از شبکه ملی بیان کرد: بسیاری از سرورهای مجازی کشور در کشورهای خارجی است، چه ضرورتی دارد از سرورهای خارجی استفاده شود.

,

وی گفت: حجم بسیار بالایی از اطلاعات کشور در سرورهای خارجی ذخیره می‌شود که این امر تهدید فراوانی دارد و با توجه به بحث امنیت باید به زیرساخت‌ها و سرورهای داخلی توجه ویژه‌ای شود و دولت و مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را حل کنند.

,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان سخت‌افزارها و نرم‌افزارها را یکی دیگر از لایه‌های فضای مجازی عنوان کرد و افزود: گوشی‌های همراه، لپ تاب، سیستم‌های اندروید و آی‌اواس در زیرگروه این لایه قرار می‌گیرند.

,

اینستاگرام قتلگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌شده است

, اینستاگرام قتلگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌شده است , اینستاگرام قتلگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌شده است,

وی با بیان اینکه لایه سوم در بستر فضای مجازی سرویس داده و خدمات که شامل اپلیکیشن های مختلف می‌شود. افزود: هنگامی‌که یک اپلیکیشن بر روی گوشی همراه نصب می‌شود، اجازه دسترسی‌های مختلفی از ما می گیرد و حتماً برای نصب و استفاده باید شناسنامه آن اپلیکیشن را بشناسیم چراکه بسیاری از نشت‌های اطلاعاتی از همین بخش است.

,

ربیعی تأکید کرد: اینستاگرام امروز قتلگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌شده است و باید در استفاده از آن بسیار دقت کرد، چراکه دشمن، ما را در بستر هوش مصنوعی اینستاگرام مشغول کرده است.

,

اینستاگرام به‌جای فیلترینگ باید مدیریت شود

, اینستاگرام به‌جای فیلترینگ باید مدیریت شود, اینستاگرام به‌جای فیلترینگ باید مدیریت شود,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به نحوه برخورد با فضای مجازی و بحث فیلترینگ تصریح کرد: ما به‌هیچ‌عنوان موافق فیلترینگ نیستیم بلکه باید این فضا مدیریت شود.

,

این کارشناس رسانه با بیان اینکه  شرکت اینستاگرام اگر می‌خواهد در ایران فعالیت کند باید قوانین جمهوری اسلامی را پذیرفته و رعایت کند، عنوان کرد: این برنامه باید یک نماینده دائم در ایران داشته و محتواهای منتشرشده بر اساس قوانین ایران اسلامی باشد و این باید به یک مطالبه تبدیل شود.

,

ربیعی تأکید کرد: وقتی صحبت از مدیریت این فضا شده بدین معناست که وزارت ارتباطات و دولت باید به‌گونه‌ای عمل کند که اینستاگرام بر اساس قوانین ما عمل کنند.

,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان به رفع فیلترینگ تلگرام در روسیه اشاره کرد و گفت: این رفع فیلترینگ با تعهد شرکت تلگرام بر رعایت قوانین روسیه انجام شد.

,

وی کاربران را یکی دیگر از لایه‌های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: هر کاربر می‌تواند یک رسانه باشد و همین امر نشان از اهمیت ویژه این لایه است.

,

فعالان فضای مجازی باید دارای سواد رسانه‌ای باشند

, فعالان فضای مجازی باید دارای سواد رسانه‌ای باشند, فعالان فضای مجازی باید دارای سواد رسانه‌ای باشند,

ربیعی گفت: فعالان فضای مجازی در لایه کاربران قرار دارند که برای استفاده از این فضا باید دارای سواد رسانه‌ای باشند که هر خبری را منتشر نکنند.

,

در فضای مجازی ۱۲ درصد افراد تولید محتوا  و ۸۸ درصد کپی می‌کنند

, در فضای مجازی ۱۲ درصد افراد تولید محتوا  و ۸۸ درصد کپی می‌کنند, در فضای مجازی ۱۲ درصد افراد تولید محتوا  و ۸۸ درصد کپی می‌کنند,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان داشتن تفکر انتقادی، آشنایی با قوانین و شناخت جرائم رایانه‌ای را نیازهای ضروری فعالان فضای مجازی عنوان و تأکید کرد: بسیاری از اطلاع‌رسانی‌های دقیق و شفاف و کاربردی توسط همین افراد منتشر می‌شود.

,

این کارشناس رسانه افزود: فعالان فضای مجازی در بحث فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند که در ایام کرونا می‌توانند بسیار کمک کنند.

,

ربیعی محتوا را یکی دیگر از لایه‌های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در فضای مجازی ۱۲ درصد افراد تولید محتوا و ۸۸ درصد فقط کپی می‌کنند.

,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: پروتکل‌های حاکم یکی دیگر از لایه‌های فضای مجازی است که شامل قوانین کشورها و قوانین خود اپلیکیشن ها می‌شود.

,

این کارشناس رسانه خروجی را یکی دیگر از لایه‌های فضای مجازی عنوان و تأکید کرد: در آینده نزدیک تمام زندگی وابسته به فضای مجازی خواهد بود و می‌طلبد در فضای مجازی با شناخت کامل وارد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه