اخبار داغ

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه خبر داد؛

پیگیری برای انتخاب کرمانشاه به عنوان پایلوت پروازهای غرب کشور به سوریه

پیگیری برای انتخاب کرمانشاه به عنوان پایلوت پروازهای غرب کشور به سوریه
حسین نیک روش از پیگیری برای انتخاب استان پایلوت پروازهای غرب کشور به سوریه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نیک روش در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: به منظور اعزام به عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در حال پیگیری است اما با توجه به شیوع ویروس کرونا سختگیری‌هایی در مرز وجود دارد.

وی افزود: سازمان حج و زیارت درصدد است مقدمات اعزام به عتبات عالیات را فراهم کند و بلافاصله پس از مطلوب شدن شرایط اعزام به عتبات از سر گرفته خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در بحث اعزام به سوریه نیز سازمان حج و زیارت در حال رایزنی برای راه اندازی پرواز زائران ایرانی به سوریه است بر همین مبنا از سازمان حج و زیارت درخواست کرده‌ایم کرمانشاه به عنوان پایلوت پروازهای غرب کشور به سوریه معرفی شود.

این مسئول عنوان کرد: سازمان حج و زیارت از سال گذشته بلافاصله پس از پایان حج سال ۹۸ برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری حج امسال را از مرحله عقد قرارداد با هتل‌های عربستان، پیگیری چگونگی حمل و نقل، تغذیه، تدارکات، ثبت نام در کاروان‌ها و انتخاب عوامل کاروان را طبق برنامه زمانبندی شده انجام داد.

وی با بین اینکه فراخوان زائران در کاروان‌ها به صورت منظم انجام شده و ۹۵ درصد کاروان های حج تمتع تکمیل شده بود، افزود: منتظر اعلام وضعیت برگزاری حج از سوی عربستان مبنی بر اعزام، محدودیت اعزام یا عدم اعزام بودیم که هفته گذشته از سوی وزارت حج و عمره عربستان برگزاری به صورت محدود برای زوار داخلی آنها اعلام شد.

نیک روش خاطرنشان کرد: با اعلام محدودیت در برگزاری حج عملاً اعزام زائران ایرانی به حج ۹۹ منتفی شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: این اتفاق از قبل پیش‌بینی می‌شد بر همین مبنا برای حفظ سهمیه زائرین و اینکه در سال آینده به دلیل نوسانات ارزی دچار مشکل نشوند با دریافت مجوز از شورای عالی حج درصدد است زائرانی که در کاروان‌ها ثبت نام کرده، اولویت آنها اعلام شده و هزینه‌های مالی را پرداخت کرده‌اند با همین هزینه‌ها سال آینده به حج مشرف شوند.

وی افزود: تمام این افراد که امسال در اولویت اعزام قرار گرفته‌اند سال آینده نیز اولویت اعزام خواهند بود.

نیک روش گفت: در استان کرمانشاه نیز شمار زائرین بیت الله الحرام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته و ۹۲۰ زائر در قالب هفت کاروان برای اعزام به حج ساماندهی شدند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود اگر این افراد انصراف ندهند اولویت اعزام آنها برای سال آینده حفظ خواهد شد و در صورت تمایل به انصراف نیز افراد دیگری که در لیست رزرو قرار دارند جایگزین می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود با توجه به اینکه اولویت ثبت نام این افراد برای سال آینده بدون افزایش هزینه باقی خواهد ماند از انصراف بپرهیزند هرچند افرادی که مایل به انصراف هستند منعی برای پرداخت هزینه‌های آنها وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه