اخبار داغ

چرا مترو در حال عادی‌سازی شرایط کرونایی است؟

چرا مترو در حال عادی‌سازی شرایط کرونایی است؟
با وجودی‌که آمار و ارقام مبتلایان و تلفات مربوط به ویروس کووید-۱۹ هر روز نگران‌کننده‌تر می‌شود به‌نظر می‌رسد مسئولان مدیریت شهری به‌ویژه مترو نسبت به مدیریت این شرایط بی‌توجه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهایی که شیوع ویروس کرونا شدت گرفته و آمارهای ابتلا و مرگ و میر به بالاترین میزان خود رسیده است، به‌نظر می‌رسد متروی تهران به عنوان اصلی‌ترین مُد حمل و نقل درون شهری پایتخت‌نشینان دچار روزمرگی شده و در یادآوری این شرایط کوتاهی می‌کند.

به‌عنوان نمونه در ساعات آغازین روز که یکی از پرترددترین زمان‌های استفاده مردم برای رسیدن به محل کار، تحصیل و یا فعالیت روزانه‌شان است افرادی که مسئول فروش ماسک هستند در جایگاهشان حضور ندارند و پرسنلی هم که در میانه روز مانع از ورود افراد به مترو به‌دلیل عدم استفاده از ماسک می‌شوند نیز در محل فعالیتشان نیستند.

نکته قابل توجه دیگر این‌که ایستگاه‌ها و قطارهای مترو که از روزهای ابتدایی شیوع کرونا علائم مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی قابل مشاهده بوده این روزها کمرنگ و حتی در مواردی این علائم و هشدارها حذف شده است.

شرایطی که بر داخل واگن‌ها و فضاهای مترو حاکم است این نظریه را تقویت می‌کند که گویا دیگر قرار نیست هیچ اتفاق ضد کرونایی در این سیستم پرحجم حمل و نقل عمومی روی دهد و سلامت مسافران به حال خود رها شده است.

حال که مدتی است فعالیت‌ها و کارها به جریان افتاده، استفاده از ماسک اجباری شده و افزایش مراجعات مردم فاصله‌های اجتماعی را تقریباً از بین برده است می‌بایست مسئولان اجرایی مدیریت شهری شرایط بحرانی موجود را فراموش نکرده بلکه اهتمام بیشتری نسبت به یادآوری این شرایط برای مردم داشته باشند.

در مواردی‌که شرایط بحرانی به توالی زمان می‌خورد و روند فرسایشی آن مردم را خسته کرده و انرژی کادر درمانی به‌دلیل تداوم مراجعات تحلیل می‌‌رود مسئولان اجرایی در نقاط پرتردد بهتر است با جدی گرفتن این بحران رویکرد پیشگیرانه خود را در پیش گیرند.

انتهای پیام/ا
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه