اخبار داغ

دارابی:

سریال‌‌های شهید زین‌الدین، شهید شهریاری و شهدای غواص در دست تولید است

سریال‌‌های شهید زین‌الدین، شهید شهریاری و شهدای غواص در دست تولید است
معاون استان‌های صداوسیما در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر فصل جدید همکاری‌های مشترک میان شبکه‌های استانی تأکید کرد و از ساخت تولیدات مشترک در حوزه آثار نمایشی همچون شهید زین‌الدین، شهید لشکری، شهید شهریاری و شهدای غواص خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی در دیدار با علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی، به بررسی راهکارهای موجود به منظور ارتقای سطح همکاری‌های مشترک پرداختند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدای این دیدار، اوحدی با اشاره به نقش مهم خانواده شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه اظهار کرد: حضور این افراد در برنامه‌های شبکه‌های استانی صدا و سیما، علاوه بر آشنایی مخاطبان با فداکاری‌های شهدا و خانواده‌هایشان، بُعد معنوی برنامه‌ها را نیز ارتقاء داده و فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری را تقویت می‌کند.

,

وی افزود: جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس هم نقش بسزایی در این زمینه دارند و بیان خاطرات آن دوره و نیز اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی از زبان آنها، تأثیر به مراتب بیشتری خواهد داشت.

,

علی دارابی هم در سخنانی با اشاره جایگاه شبکه‌های استانی و ارتباط مراکز با خانواده‌های معظم شهدا خاطرنشان کرد: تولید برنامه‌های مستند، زنده و گفت‌وگومحور، نمایشی و نیز پویانمایی و عروسکی با هدف آشنایی اقشار و گروه‌های سنی مختلف با شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، یکی از اولویت‌های کاری مراکز صداوسیما به شمار می‌رود.

,

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شبکه‌های استانی 2 هزار و 500 ساعت برنامه با موضوع شهدا و ایثار پخش کرده‌اند افزود: تولیدات مشترک در حوزه آثار نمایشی با موضوع زندگی شهدای گرانقدری همچون شهید زین‌الدین، شهید لشکری، شهید شهریاری و شهدای غواص، از جمله فصل‌های همکاری متقابل میان شبکه‌های استانی و بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

,

معاون امور استان‌های رسانه‌ملی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نمایش برای معرفی شهدا و نیز آرمان‌هایی که آنها برای تحقق و زنده نگاه داشتنشان جان خود را فدا کردند، تأثیر فراوانی دارد زیرا تجربه نشان داده است آثار نمایشی به دلیل مخاطب بیشتر و تأثیرگذاری غیر مستقیم، ظرفیت بهتری برای این مسئله محسوب می‌شوند.

,

وی افزود: در عین حال مستندسازی زندگی شهدا هم مورد توجه قرار دارد و ساخت مستندهای پرتره و موضوعی با محوریت شهدا و جانبازان در دستور کار مراکز صداوسیما در استان‌ها قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه