اخبار داغ

رییس اتحادیه میوه و تره بار همدان خبر داد؛

کاهش قیمت میوه های تابستانی نسبت به سال گذشته/ ضرورت ارائه «اصول کشت» به کشاورزها توسط جهاد کشاورزی

کاهش قیمت میوه های تابستانی نسبت به سال گذشته/ ضرورت ارائه «اصول کشت» به کشاورزها توسط جهاد کشاورزی
رضا البرزی با بیان اینکه قیمت میوه های تابستانی نسبت به سال گذشته خیلی پایین است، گفت: هم اکنون میوه های تابستانی همچون زردآلو، هلو، شلیل و… را با قیمت ۷ تا ۱۰ هزار تومان با بهترین کیفیت می شود خریداری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا البرزی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص قیمت میوه های تابستانی گفت: امسال با توجه به گرمی هوا قیمت میوه ثابت و میوه اکثر شهرها رسیده و  وارد بازار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه در سطح شهر همدان بخاطر تگرگ اول سال میوه چندانی نداشتیم ولی در استان های اطراف وضعیت تولید خوب است، گفت: هم اکنون میوه استان های مرکزی، البرز و تهران چون مشکل سرمازدگی نداشتند به صورت انبوه رسیده و وارد بازار شده اند.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه قیمت ها نسبت به سال گذشته خیلی پایین است، گفت: هم اکنون از بازار سرگذر میوه های تابستانی همچون زردآلو، هلو، شلیل و… را با قیمت ۷ تا ۱۰ هزار تومان با بهترین کیفیت می شود خریداری کرد و همچنین قیمت موز هم بسیار کاهش یافته است.

,

فروشندگان باید ۱۵ تا ۳۵ درصد بر روی خریدهایشان اعمال سود کنند

, فروشندگان باید ۱۵ تا ۳۵ درصد بر روی خریدهایشان اعمال سود کنند , فروشندگان باید ۱۵ تا ۳۵ درصد بر روی خریدهایشان اعمال سود کنند ,

وی در خصوص کنترل و نظارت بر قیمت میوه ها گفت: فروشندگان میوه ها را از میدا میوه و تره بار خریداری می کنند و کلیه فروشندگان باید فاکتور خرید بگیرند و ملاک ما برای بازرسی ها  هم فاکتور خرید است که البته باید ۱۵ تا ۳۵ درصد هم بر روی خریدهایشان اعمال سود کنند و ما در بازرسی هایمان این را مد نظر قرار می دهیم.

,

البرزی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر نظارت بر قیمت اقلامی همچون پیاز، سیب زمینی و… در فصول دیگر گفت: مدیریت این امر احتیاج به سیاست های کلی جهاد کشاورزی دارد که در حال انجام است و باید یک اصول کشت به کشاورزها بگویند که چه چیزی را با چه مقدار در چه زمین هایی بکارند تا نه محصول بر دست کشاورز بماند و نه بازار با خلا محصولی مواجه شود.

,

ما فقط واسطه برای رساندن محصولات به دست مردم هستیم

, ما فقط واسطه برای رساندن محصولات به دست مردم هستیم, ما فقط واسطه برای رساندن محصولات به دست مردم هستیم,

وی تاکید کرد: اینها را باید مسئولین کشاورزی پیگیری کنند که هم سرمایه های مملکت از بین نرود و هم محصولات با عدم خرید مواجه نشوند و ما فقط فروشنده و واسطه برای رساندن این محصولات به دست مردم هستیم.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان در ادامه در خصوص شرط چاقو با توجه به شرایط کرونایی در کشور گفت: ما به اعضای صنف اعلام کردیم که هیچ مغازه ای فروش به شرط چاقو ندارد و در صورت مشاهده به شدت برخورد می کنیم چون احتمال آلودگی پوست میوه و چاقو است.

,

وی با بیان اینکه جهت پیشگیری از شیوع کرونا از فروشندگان درخواست استفاده از ماسک و دستکش کرده ایم و بنرهایی هم در سطح بازار نصب شده، تاکید کرد: از مردم هم خواهش می کنم هیچ وقت از فروشنده ها درخواست شرط چاقو نکنند تا کلیه پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

,

البرزی در پایان با اشاره به نزدیک شدن فصل آبلیمو گیری گفت: اخیرا مردم بیشتر به روش سنتی آبلیمو تهیه می کنند که در این خصوص هم کنترل و نظارت های بهداشتی را خواهیم داشت و با فروشندگان متخلف برخورد خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه