اخبار داغ

نماینده کرمانشاه در مجلس:

مردم از دست سیستم اجرایی به نمایندگان مجلس پناه می‌آورند/ طرح گرمسیری تحول بزرگی در حوزه کشاورزی کرمانشاه ایجاد می‌کند

مردم از دست سیستم اجرایی به نمایندگان مجلس پناه می‌آورند/ طرح گرمسیری تحول بزرگی در حوزه کشاورزی کرمانشاه ایجاد می‌کند
محمد رشیدی گفت: به دلیل اینکه سیستم‌های اجرایی در داخل کشور فشل بوده‌اند و تبعیض روا داشته‌اند، مردم برای رفع مشکلات به نمایندگان پناه می‌آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، عصر امروز سه‌شنبه  نشست با فعالان بخش کشاورزی باحضور محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، مشروح خبرها به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

طرح گرمسیری تحول بزرگی در حوزه کشاورزی کرمانشاه ایجاد می‌کند

, طرح گرمسیری تحول بزرگی در حوزه کشاورزی کرمانشاه ایجاد می‌کند,

کیوان کاشفی عصر امروز سه شنبه در نشست فعالان بخش کشاورزی که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، حوزه کشاورزی را حوزه مهمی در استان برشمرد و اظهار داشت: پس از الحاق این حوزه به اتاق بازرگانی تمام تلاش خود را جهت رشد و بهبود آن به کار گرفتیم.

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه افزود: کشاورزی می‌تواند فنر جهش اقتصادی استان باشد و باید این حوزه را نیز به بخش صادرات پیوند دهیم.

,

وی انتخاب کمیسیون کشاورزی را از سوی دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه انتخابی هوشمندانه عنوان کرد و گفت: حوزه کشاورزی استان وسیع است، اما متأسفانه صدای رسا و و بلندی ندارد و حضور نیروی فعالی همچون دکتر رشیدی می‌تواند یک تحول و انقلاب در کشاورزی استان ایجاد کند.

,

کاشفی بیان داشت: نظام تصمیم گیری در کشور روال خاصی دارد و برای اینکه صحبت‌های ما در جلسات به بخش نامه و لایحه تبدیل شود مسیر طولانی را باید طی کند و رسیدن به این مهم پشتکار، مسئولیت پذیری و پیگیری مداوم نیاز دارد.

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: نخبه‌های کشاورزی بسیاری در استان داریم که سرمایه‌های اصلی کمیسیون هستند و این سرمایه یک نظام‌مندی و ساماندهی نیاز دارد که آنها را با هم ارتباط دهد.

,

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی‌ای رام اظهار داشت: سال قبل سند رونق تولید را با برگزاری ۸ جلسه با فعالان اقتصادی تهیه کردیم که در این سند، دیدگاه‌ها و راهکارهای حل مشکلات بخش خصوصی با همکاری کارشناسان و اساتید دانشگاه به پیشنهادهای اجرایی تبدیل شده است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح گرمسیری در استان کرمانشاه می‌تواند تحول بزرگی را در زمینه کشاورزی ایجاد کند، گفت: بهره‌برداری بهینه این طرح می‌تواند آینده کشاورزی و صنایع تبدیلی استان را از دیگر استان‌ها پیش بیاندازد.

,

کاشفی خاطرنشان کرد: کار زیر ساختی این طرح انجام شده اما متأسفانه طریقه بهره برداری از زمین‌ها و آب را بلد نیستیم که جا دارد برای این موضوع یک کار گروه ویژه تشکیل دهیم.

,

مردم از دست سیستم اجرایی به نمایندگان مجلس پناه می‌آورند/ کرمانشاه دچار رکود نخبگانی شده

, مردم از دست سیستم اجرایی به نمایندگان مجلس پناه می‌آورند/ کرمانشاه دچار رکود نخبگانی شده,

محمد رشیدی عصر امروز سه‌شنبه در نشست با فعالان بخش کشاورزی که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، در خصوص انتخاب عضویتش در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخش عظیمی از استان کرمانشاه درگیر مسئله کشاورزی است، حتی حوزه بازرگانی ما از این حوزه تغذیه می‌شود اما عمده‌ای از مشکلات سال‌ها در این حوزه انباشته شده است و بنده ترجیح دادم در این کمیسیون فعالیت کنم.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راه به دنبال این نیستم که فقط یک کارگروه در استان تشکیل دهم و پس از آن پیگیر نباشم تا مسائل به دست فراموشی سپرده شود، کما اینکه در دوره‌های قبل نمایندگانی بودند که ابتدا کاری را شروع کردند و گروهی را تشکیل دادند و در ادامه راه کار را رها کردند.

,

وی افزود: همانطور که روز گذشته در حاشیه بازدید از روستاهای سرفیروزآباد خطاب به مدیران عنوان کردم هر مدیری که پیگیر کار نباشد و کارها را به نتیجه نرساند باید کناره‌گیری کند.

,

رشیدی خاطرنشان کرد: ما آمده‌ایم که برای مردم کار کنیم نه اینکه مردم را سر کار بگذاریم؛ نه مجلس جای شوآف است نه استان، آنقدر صحبت‌های تبلیغی به جای کارهای عملیاتی زده‌اند که وضعیت مردم این شده و همه نگران هستند و دغدغه معیشتی دارند.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رانت‌ها و انحصارهای شکل گرفته در کشور به علت این است که برای مردم کار نکردیم و مردمی سازی هم نکردیم.

,

وی با تاکید بر تشکیل ۴ کمیته از جمله کشاورزی، امور دام، منابع طبیعی و محیط زیست و آب، گفت: در این کمیته‌ها باید خوراک تهیه شود تا بتوانیم در راستای آن حرکت کنیم و حرف‌هایی زده شود که اصلاح ساختار در مجلس صورت گیرد.

,

رشیدی اظهار داشت: اگر در صادرات و واردات مشکلاتی داریم و سیاست‌های غلطی در بازار جهانی وجود دارد باید بتوانیم با ارائه راهکارهایی سیاست گذاری‌ها را در مجلس اصلاح کنیم که کار کارشناسی آن بر عهده این کمیته‌ها است و بنده هم تریبون دار هستم و می‌توانم راهکارها را به کمیسیون ارائه دهم.

,

این نماینده مجلس گفت: باید در استان کمیته فعال، ارزشمند و شورای مشورتی راه اندازی کنیم که هر بار کمیسیون تشکیل شد همه دستورکارها از طرف استان ما مطرح شود.

,

وی اصل کار نمایندگان را در سطح ملی دانست و بیان داشت: متأسفانه به دلیل اینکه سیستم‌های اجرایی در داخل کشور فشل بوده‌اند و تبعیض روا داشته‌اند، مردم برای رفع مشکلات به نمایندگان پناه می‌آورند.

,

رشیدی تصریح کرد: استان ما در همه بخش‌ها به لحاظ منابع انسانی غنی است اما به علت آنکه مورد توجه قرار نگرفته‌اند دچار رکود نخبگانی شده است.

,

این نماینده مجلس گفت: باید در این کمیته‌ها طوری کار کنیم که بتوانیم استان کرمانشاه را به عنوان قطب کشاورزی در وزارتخانه معرفی کنیم و برای این کار نیازمند استفاده از ظرفیت کارشناسی بخش خصوصی هستیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه