اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خبر داد؛

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در خراسان رضوی

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در خراسان رضوی
محمد سنجری از اختصاص ۲هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده کرونا در خراسان رضوی خبر داد و گفت: تسهیلات این حوزه شناور است و هر استانی که بتواند سهمیه اختصاص یافته را جذب کند، می‌تواند از منابع سایر استان‌ها نیز استفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد سنجری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، شب گذشته در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کاشمر که در سالن همایش های فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سال 98، سال خوبی تا اسفند برای استان بود به دلیل اینکه علیرغم تحریم هایی که وجود داشت شاخص های اقتصادی استان رشد را نشان می دهد به طوری که در پاییز شاهد بودیم که نرخ بیکاری استان به 6.3 کاهش پیدا کرد و همچنین نرخ بیکاری روستایی به 1.3 رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه حجم زیادی از سرمایه گذاری و برنامه ریزی و پیگیری باید اتفاق بیفتد که ما شاهد کاهش یک درصد نرخ بیکاری باشیم، خاطرنشان کرد: اگر شاهد ویروس کرونا نبودیم قطعا خراسان رضوی به عنوان یک الگو در بحث اجرا و پیگیری در طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی می توانست حرفی برای گفتن در کلان کشور داشته باشد.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کرونا در ابتدای سال 99 باعث نشد که استان از پیگیری مباحث مرتبط با حوزه های اقتصادی علیرغم تمرکز و پیگیری هایی که در سلامت مردم بود غافل شود، تصریح کرد: توانمندسازی و خروجی مباحث مربوط به مثلث توسعه اقتصادی باید منجر به ایجاد اشتغال شود.

,

وی با اشاره به اینکه 1688 تعهد اشتغال شهرستان کاشمر در سال 98 بود که خوشبختانه موفق شد 2084 نفر اشتغال ایجاد کند، اذعان کرد: سال 99 تعهد اشتغال استان 86 هزار فرصت شغلی هدف گذاری شده است.

,

سنجری با بیان اینکه 136 نفر در شهرستان کاشمر در این سه ماهه ابتدایی سال ثبت سامانه رصد شده است و از تمام مدیران تقاضا دارم که با جدیت این بحث را دنبال کنند، عنوان کرد: 12 میلیارد تومان در بحث مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده است.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: اشتغال روستایی یکی از طرح های مهمی بود که اعتبار ابلاغی به شهرستان 10 میلیارد و 435 میلیون بوده ولی خوشبختانه شهرستان موفق شده 255 طرح با مبلغ 27 میلیارد و 322 میلیون تومان مصوب داشته باشد که 25 میلیارد پرداختی داشته و 553 نفر اشتغال ایجاد شده است.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به تسهیلات کرونایی در سطح استان، بیان کرد: بخش عمده ای از مشاغل خراسان رضوی در حوزه خدمات است و به همین دلیل یکی از استانهایی که به صورت جدی متاثر از حوزه کرونا بود خراسان رضوی است.

,

وی با بیان اینکه دولت در کنار سایر کمک هایی که در این مقطع زمانی برای حمایت از اقشار مختلف انجام داد، بحث تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا بود، ابراز کرد: ۱۴ رسته فعالیتی توسط ستاد کرونا شناسایی شده است، به طوری که ۲هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در خراسان رضوی اختصاص یافته است.

, .,

سنجری با تاکید بر اینکه تسهیلات حمایتی به ازای هر فرد بیمه شده ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان با حداقل شرایط ضمانتی است، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید در حوزه کاری خود به جامعه هدف خود اطلاع رسانی داشته باشند و در این استان ۶۷ هزار واحد آسیب دیده از کرونا شناسایی شد که ۱۸۳ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

, .,

 وی با اشاره به اینکه در کاشمر ۲ هزار و ۸۶ واحد آسیب دیده که جمعیتی بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در آنها اشتغال دارند، شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: تسهیلات این حوزه شناور است و هر استانی که بتواند سهمیه اختصاص یافته را جذب کند، می‌تواند از منابع سایر استان‌ها نیز استفاده کند.

,

 

,

8 واحد تولیدی تعطیل کاشمر در سال گذشته فعال شدند / مدیران با پای لرزان نمی توانند در حوزه اقتصاد و اشتغال کار کنند

, 8 واحد تولیدی تعطیل کاشمر در سال گذشته فعال شدند / مدیران با پای لرزان نمی توانند در حوزه اقتصاد و اشتغال کار کنند,

مسلم ساقی، فرماندار کاشمر در این نشست تصریح کرد: یکی از وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی روابط بین کارفرما و کارگر است و هرچقدر این تعاملات سریع، مشخص و آسان باشد قطعاً در نتیجه عملکرد بهتر خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه فعالسازی واحدهای نیمه تعطیل یا راکد باید مد نظر باشد هدفگذاری لازم در این خصوص انجام گرفته که توفیقات خوبی حاصل شد، اذعان کرد: 8 واحد تولیدی نیمه تعطیل به واحدهای فعال تبدیل شدند ولی امسال 10 واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل داریم که باید حتماً مدیران در این زمینه کمک کنند تا در پایان سال جاری بتوانیم بخشی از موارد را به واحدهای تولیدی فعال تبدیل کنیم.

,

فرماندار کاشمر همچنین اذعان کرد: باید تلاش کنیم که سطح خدمات را در هر حوزه ای افزایش دهیم و مدیران بر اساس شرح وظایف سازمانی و هدفگذاری برنامه ای که در سطح استان تعریف شده این امر را محقق کنند.

,

وی ادامه داد: شرایط کشور سخت است و تحریم های خارجی، کمبودها و مشکلات بودجه ای، کاهش و یا نبود صادرات نفت، کاهش درآمدهای دولت و خسارت های کم نظیر و بی نظیر کرونا نیز کشور را در یک شرایط سخت قرار داده است و اگر قرار است مدیران گره گشایی از مشکلات کنند باید جسارت مدیریتی داشته باشند.

,

ساقی با بیان اینکه فضای همدلی و انسجام در سطح استان و شهرستان فراهم است و باید از فضا استفاده کنیم ولی باید از خود جسارت لازم را نشان دهیم، عنوان کرد: مدیران اگر بخواهند با پای لرزان در حوزه اقتصاد و اشتغال کار کنند به نتیجه نخواهند رسید.

,

وی با تاکید بر اینکه باید فضا و بستر سرمایه گذاری و سرمایه گذاران در سطح شهرستان فراهم شود و هر فردی با هر نگاه و حتی هر دینی خواست در حوزه شهرستان سرمایه گذاری کند باید بستر آن را فراهم کنیم، تشریح کرد: تسهیلات کرونا شناور است و هر دستگاهی باید اطلاع رسانی دقیق به واحدهای کسب و کار سطح شهرستان و جامعه هدف انجام شود.

,

فرماندار کاشمر در پایان بیان کرد: پذیرفته نیست که حتی یک صنف یا واحد تولیدی بعد از پرداخت تسهیلات از عدم اطلاع رسانی گلایه داشته باشد و باید از فرصت باقیمانده استفاده شود تا واحدهای آسیب دیده از کرونا از تسهیلات مورد اشاره استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه