اخبار داغ

استاندار لرستان:

لرستان در وضعیت هشدار کرونا/ محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود

لرستان در وضعیت هشدار کرونا/ محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود
خادمی گفت: با توجه به افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در لرستان از شنبه هفته آینده (14 تیرماه) محدودیت‌های جدیدی در لرستان اعمال می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سید موسی خادمی شب گذشته در جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا که در استانداری لرستان برگزارشد اظهار داشت: طی چند روز اخیر وضعیت بیماری کرونا از نظر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها افزایش داشته است که با توجه به این موضوع محدودیت‌های کرونایی از هفته آینده اعمال خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: ابتلا به کرونا در استان رشد داشته که در این راستا مراکز درمانی استان در حالت آماده باش هستند و تعداد تخت‌های بستری برای ارائه خدمات به بیماران افزایش یافته است.

,

استاندار لرستان با تاکید بر عدم حضور در مراکز پر جمیعت تصریح کرد: مراکز پر ازدحام و مراسمات عزا و شادی به عنوان کانون‌های شیوع بیماری هستند که از همه مردم تقاضا می‌شود رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک به عنوان بهترین راه حل پیشگیری از بیماری حتما مد نظر باشد.

,

وی بیان کرد: هتل‌ها و مسافرخانه‌های شهرهای در وضعیت قرمز تا اطلاع بعدی تعطیل شوند و مراکز تجمع توسط دانشگاه علوم‌پزشکی شناسایی پس از اعلام به دبیرخانه ستاد، متولی تجمعات احراز شود.

,

خادمی عنوان کرد: تجهیزات و داروهای مورد نیاز مراکز درمانی برای بیماران کرونایی طی نامه‌ای به مرکز اعلام و تأمین شود، همچنین فرمانداری‌ها هیئت‌هایی برای مراجعه به منازل متوفیان به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم اعزام کنند.

وی گفت: رستوران‌ها فعالیت‌های خود را به صورت غذای بیرون بر محدود کنند؛ دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اطلاع رسانی وضعیت شهرها تا ساعت ۸ صبح چهارشنبه هر هفته جهت برگزاری نمازهای جمعه اقدام کند و صدا و سیمای استان نسبت به اطلاع رسانی وتهیه کلیپ هشدار دهنده با حضور ائمه جمعه، ورزشکاران و هنرمندان را در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در محضرهای ثبت عقد از خانواده زوجین به منظور جلوگیری از ازدحام تعهد گرفته شود و اداره کل ارشاد اسلامی نسبت به اعلام ممنوعیت برگزاری تجمعات از نظر شرعی، اجتماعی و برخورد قضایی با بانیان تجمعات اقدام کند.

وی با اشاره به تهیه و تویع ماسک در داروخانه‌ها برای در دسترس بودن همه افراد افزود: سازمان صمت نسبت به تهیه ماسک با قیمت مصوب برای دانشگاه علوم پزشکی و توزیع در داروخانه‌ها برای استفاده مردم اقدام کند.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه