اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب درگز؛

34 هکتار از اراضی ملی درگز، رفع تصرف شد

34 هکتار از اراضی ملی درگز، رفع تصرف شد
دلخواه گفت: در سال گذشته و اوایل سال جاری، 72 فقره از اراضی ملی درگز به مساحت مجموعا 34 هکتار ، از متصرفین خلع ید و به بیت المال برگردانده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی دلخواه در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ از خلع ید و رفع تصرف در اراضی ملی درگز خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته ۶۰ فقره از اراضی ملی به مساحت ۲۶ هکتار و در سه ماهه اول سال جاری ۱۲ فقره به مساحت ۸ هکتار که مجموعا بالغ بر 72 هکتار است، از متصرفین خلع ید و به بیت المال برگردانده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: به استناد اصل ۴۵ و۵۰ قانون اساسی، انفال متعلق به عموم مردم بوده و به استناد ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور و ماده ۶۹۰ قانون مجازات، هر گونه تصرف و تخریب اراضی ملی جرم محسوب می شود و متصرفین علاوه بر رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابقه از ۶ ماه تا یکسال حبس تعزیزی محکوم خواهند شد.

,

دادستان عمومی و انقلاب درگز تاکید کرد: به استناده ماده ۶۹۳ اگر کسی به موجب حکم قطعی محکوم به خلع ید از مال غیر منقولی یا محکوم به رفع مزاحمت یا رفع ممانعت از حق شده باشد، بعد ‌از اجرای حکم مجددا مورد حکم را عدوانا تصرف یا مزاحت یا ممانعت از حق کند، علاوه بر رفع تجاوز، به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم ‌خواهد شد.

,

دلخواه به رانندگان و مالکان وسایط نقیله کشاورزی همچون تراکتور داران و سایر ادوات مثل بیل مکانیکی، لودر و... هشدار داد در صورت مشاهده ضابطین خاص (مأمورین منابع طبیعی) وعام ( مأمورین نیروی انتظامی) در حین تخریب اراضی ملی، وسیله مربوطه توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد؛ در سال گذشته ۳ دستگاه در حین شخم زدن اراضی توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

,

وی در پایان ضمن تشکر از تمام زحمت کشان عرصه حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا با جدیت تمام و بدون هیچ گونه قصور و کوتاهی با متجاوزین عرصه های ملی برخورد خواهد کرد و در این راه با کسی تعارف و رودربایستی نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه