اخبار داغ

بیش از ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار مبتلا به کرونا در جهان

بیش از ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار مبتلا به کرونا در جهان
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید به ۵۱۴ هزار و ۲۰ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۲۴ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون پنج میلیون و ۷۹۸ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
,
 
,
از میان چهار میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۳۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، چهار میلیون و ۲۲۰ هزار و۵۹۴ مورد معادل ۹۹ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۷ هزار و ۸۴۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
,
 
,
همچنین از شش میلیون و ۳۱۲ هزار و ۲۹۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا پنج میلیون و ۷۹۸ هزار و ۲۷۰ نفر معادل ۹۲ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۱۴ هزار و ۲۰ نفر معادل هشت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
,
 
,
آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
,
 
,
از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.
,
 
,
بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
,
 
,
۱. ایالات متحده دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۸۵۳ مبتلا، ۱۳۰ هزار و ۱۲۲ قربانی
,
 
,
۲. برزیل یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۸۵ مبتلا، ۵۹ هزار و ۶۵۶ قربانی
,
 
,
۳. روسیه ۶۴۷ هزار و ۸۴۹ مبتلا، ۹۳۲۰ قربانی
,
 
,
۴. هند ۵۸۵ هزار و ۷۹۲ مبتلا، ۱۷ هزار و ۴۱۰ قربانی
,
 
,
۵. انگلیس ۳۱۲ هزار و ۶۵۴ مبتلا، ۴۳ هزار و ۷۳۰ قربانی
,
 
,
۶. اسپانیا ۲۹۶ هزار و ۳۵۱ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۵۵ قربانی
,
 
,
۷. پرو ۲۸۵ هزار و ۲۱۳ مبتلا، ۹۶۷۷ قربانی
,
 
,
۸. شیلی ۲۷۹ هزار و ۳۹۳ مبتلا، ۵۶۸۸ قربانی
,
 
,
۹. ایتالیا ۲۴۰ هزار و ۵۷۸ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۶۷ قربانی
,
 
,
۱۰. ایران ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ مبتلا، ۱۰ هزار و ۸۱۷ قربانی
,
 
,
پس از آن کشورهای مکزیک با ۲۲۶ هزار و ۸۹ مبتلا، پاکستان با ۲۱۳ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ترکیه با ۱۹۹ هزار و ۹۰۶ مبتلا، آلمان با ۱۹۵ هزار و ۸۳۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۹۰ هزار و ۸۲۳ مبتلا، فرانسه با ۱۶۴ هزار و ۸۰۱ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۵۱ هزار و ۲۰۹ هزار مبتلا، بنگلادش با ۱۴۵ هزار و ۴۸۳ مبتلا و کانادا با ۱۰۴ هزار و ۲۰۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
,
 
,
سپس کلمبیا با ۹۷ هزار و ۸۴۶ مبتلا، قطر با ۹۶ هزار و ۸۸ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۳۴ مبتلا، سوئد با ۶۸ هزار و ۴۵۱ مبتلا، مصر با ۶۸ هزار و ۳۱۱ مبتلا، آرژانتین با ۶۴ هزار و ۵۳۰ مبتلا، بلاروس با ۶۲ هزار و ۱۱۸ مبتلا، بلژیک با ۶۱ هزار و ۴۲۷ مبتلا، اکوادور با ۵۶ هزار و ۴۳۲ مبتلا، اندونزی با ۵۶ هزار و ۳۸۵ مبتلا و هلند با ۵۰ هزار و ۲۷۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
,
 
,
همچنین کشورهای امارات متحده عربی، کویت، عراق، سنگاپور، اوکراین، پرتغال، عمان، فیلیپین، لهستان، سوئیس، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، افغانستان، رومانی، ایرلند، بحرین، نیجریه، ارمنستان، سرزمین‌های اشغالی و قزاقستان بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه