اخبار داغ

آکادمی اسکار صدها عضو جدید خود را معرفی کرد/ نرگس آبیار در میان نام‌های بزرگ

آکادمی اسکار صدها عضو جدید خود را معرفی کرد/ نرگس آبیار در میان نام‌های بزرگ
آکادمی علوم و هنرهای سینما در ادامه تلاش خود برای افزایش تعداد زنان و اقلیت‌های نژادی بیش از ۸۰۰ عضو جدید را به اعضای خود اضافه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایندی‌وایر، آکادمی علوم و هنرهای سینما در ادامه تغییرات چند وقت گذشته خود، در واکنش به جنبش‌های نژادی و اعتراضات برابرخواهانه اقلیت‌های گوناگون در جهان، ۸۱۹ عضو جدید را به اعضای خود اضافه کرد. این افراد بیشتر از میان زنان و اقلیت‌های نژادی انتخاب شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آکادمی علوم و هنرهای سینما,

نرگس آبیار، ستار اورکی، سمیرا مخملباف و علی عباسی ۴ عضور جدید ایرانی آکادمی اسکار هستند.

,

به این ترتیب می‌توان گفت آکادمی اسکار به اهداف ترسیم شده خود برای سال ۲۰۲۰ که «۲ برابر کردن تعداد زنان و اقلیت‌ها» بود، دست یافته است.

,

هنرمندان و تهیه‌‎کنندان جدید اضافه شده به آکادمی اسکار از ۶۸ کشور گوناگون هستند که از این میان ۴۵ درصد آنان زن و ۳۶ درصد از اقلیت‌های گوناگون نژادی هستند. این آخرین نمونه از تلاش‌های این نهاد معتبر سینمایی برای پایان دادن به تسلط مردان سفیدپوست بر ساختار خود است.

, آکادمی اسکار,

یالیتزا آپاریچیو بازیگر مکزیکی فیلم «رما»، آنا د آرماس بازیگر کوبایی-اسپانیایی فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹»، آکوافینا و چوی وو-شیک بازیگر کره‌ای فیلم «انگل» از چهره‌های شاخص دعوت شده به آکادمی اسکار هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه