اخبار داغ

عضو ستاد کرونای آمریکا هشدارداد؛

ابتلای روزانه 100 هزار نفر به کرونا در آمریکا

ابتلای روزانه 100 هزار نفر به کرونا در آمریکا
آنتونی فوسی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا طی هشداری جدی به قانونگذاران کَپیتال هیل به آنها گفت که از افزایش روزانه موارد جدید کروناویروس در آمریکا به 100000 نفر متعجب نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دکتر "آنتونی فوسی" عضو تیم کروناویروس و مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا (NIH) طی هشداری جدی به قانونگذاران کَپیتال هیل به آنها گفت از افزایش روزانه موارد جدید کروناویروس در آمریکا به 100000 نفر متعجب نخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, NIH,

فوسی در سخنان خود درباره کروناویروس خطاب به وزارتخانه های بهداشت، آموزش و پرورش و کار و کمیته بازنشستگی گفت: "ما در حال حاضر روزانه 40 هزار مورد جدید داریم. من بسیار نگران هستم و اگر این رقم به 100 هزار مورد برسد تعجب نمی کنم."

,

وی از افرادی که در مکان های شلوغ تجمع کرده، از ماسک استفاده نمی کنند و توجه کافی به دستورالعمل های مربوط به بازگشایی ندارند ابراز ترس و نگرانی کرد.

,

فوسی افزود: "ما همچنان مشکلات فراوانی خواهیم داشت و اگر این روند متوقف نشود دچار آسیب های زیادی می شویم."

,

فوسی در پاسخ به این سؤال که آیا این همه گیری تحت کنترل است گفت: "من از شرایط موجود راضی نیستم زیرا اگر به منحنی های موارد جدید ابتلا به این ویروس نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که ما مسیر اشتباهی را طی می کنیم و واقعا باید به سرعت کاری برای آن انجام دهیم. واضح است که ما در حال حاضر کنترل کاملی بر شرایط نداریم."

,

او اظهار داشت که نمی تواند پیش بینی دقیقی از شمار موارد ابتلا و فوتی ها ارائه دهد، فقط تضمین می کند که وضعیت آمریکا بسیار نگران کننده است.

,

درخواست فوسی و ردفیلد از مردم آمریکا برای زدن ماسک

,

فوسی و دکتر "رابرت ردفیلد" مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا بر اهمیت استفاده از ماسک تأکید کردند.

,

فوسی گفت: "ما به همه زدن ماسک را توصیه می کنیم. ماسک ها بسیار مهم هستند."

,

ردفیلد طی پیامی به طور ویژه به جوانان آمریکایی گفت که آنها از ضرورت استفاده از ماسک مبرا نیستند.

,

وی افزود: "بسیار مهم است که همه ما در قبال کاهش انتقال کووید19 به مسئولیت شخصی خود عمل کنیم و استفاده جهانی از ماسک صورت را بپذیریم. به طور خاص از اعضای جوان تر جامعه می خواهم تا به این شیوع جهانی توجه کنند."

,

فوسی گفت: "هر کسی که بیرون می رود باید از ماسک استفاده کند. در صورت امکان از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنید. اگر از منزل خارج می شوید و به مکان های شلوغی می روید که قادر به حفظ فاصله اجتماعی نیستید باید ماسک بزنید."

,

فوسی اشاره کرد که از هر تلاشی را در جهت تولید ماسک با کیفیت بالا در آمریکا حمایت کرده و آنها را به طور رایگان بین مردم توزیع می کند.

,

وی افزود: "ماسک ها بسیار مهم هستند. هیچ شکی نیست که زدن ماسک از شما محافظت می کند. افراد باید از یکدیگر محافظت کنند. هر چیزی مانند توزیع ماسک رایگان یا هر مکانیسم دیگر که به استفاده از ماسک کمک کند مورد تأیید من است."

,

بیش از نیمی از ایالت های آمریکا شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید19 هستند. فلوریدا، تگزاس و آریزونا به شدت آسیب دیده اند.

,

نوید کارشناسان درباره پیشرفت در تولید واکسن

,

دکتر "استیون هان" نماینده سازمان غذا و داروی آمریکا گفت که FDA اقداماتی در راستای کمک به توسعه دهندگان واکسن کروناویروس انجام می دهد تا روند تصویب سریع تر پیش برود.

,

وی گفت: "این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا برخی از افراد نسبت به تلاش های تولید واکسن ایمن و مؤثر تردید دارند. اعتماد مردم به واکسن ها بسیار مهم است."

,

ردفیلد از اینکه خطوط هواپیمایی آمریکا هفته گذشته در میان همه گیری اعلام کردند که تمام صندلی های پرواز را می فروشد ابراز نا امیدی کرد.

,

شرکت های هواپیمایی در پاسخ به انتقادها طی بیانیه ای اظهار داشت که متعهد به ایمنی و رفاه مشتریان و اعضای تیم خود می شود.

,

وعده متخصصان مبنی بر افزایش تست ها

,

فوسی در واکنش به ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه از دولت خود خواسته تا تست ها را در طول همه گیری کاهش دهد، گفت که ما می خواهیم آزمایشات بیشتر شود نه کمتر.

,

مشکلات اقتصادی و بیکاری در آمریکا همچنان نگران کننده است. 160 میلیون آمریکایی که در دور اول، چک های بیکاری را دریافت کرده اند در دور دوم کنار گذاشته می شوند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه