اخبار داغ

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اعلام کرد؛

اثرات مثبت مالیات خانه‌های خالی بر اجاره‌ بهای مسکن

اثرات مثبت مالیات خانه‌های خالی بر اجاره‌ بهای مسکن
جوکار وظیفه دولت را رفع مشکلات مسکن در سطح کشور دانست و گفت: مالیات بر خانه‌های خالی اثرات مثبتی بر اجاره‌بهای مسکن خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، به دلایل افزایش قیمت مسکن در مدت اخیر اشاره کرد و گفت: عدم ساخت مسکن طی سال‌های اخیر، نبود حمایت دولت در این بخش و همچنین عدم واگذاری زمین توسط دولت ازجمله دلایل گرانی مسکن در سال‌های اخیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورود به بحث مسکن و اجرای برنامه‌های مختلف ازجمله وظایف دولت است، اظهار داشت: طبق قانون اساسی، دولت وظیفه دارد مسکن و شغل را برای همه آحاد جامعه تأمین کند.

,

وی از دیگر دلایل گرانی مسکن را دارایی قلمداد کردن مسکن توسط مردم دانست و عنوان کرد: تورم‌های چندین سال اخیر، افزایش نرخ و کاهش ارزش ریالی کشور باعث شده که مردم به سمت خرید مسکن رفته و همین مسئله سبب ایجاد آمار بالای خانه‌های خالی در سطح کشور و مخصوصاً در کلان‌شهرها شده است.

,

 

,

اثر مثبت مالیات بر خانه های خالی

, اثر مثبت مالیات بر خانه های خالی, اثر مثبت مالیات بر خانه های خالی,

جوکار به اثر مثبت مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: مالیات بر خانه‌های خالی سبب اجاره دادن آن و همچنین کاهش اجاره‌بهای مسکن خواهد شد که یک کار مثبت در این زمینه است.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در برنامه ششم توسعه توجه ویژه به بخش مسکن دیده‌شده است، اضافه کرد: حتی با وجود اینکه در برنامه ششم توسعه توجه ویژه به بخش مسکن شده ولی در طول هفت سال گذشته عملاً هیچ‌گونه اقدامی برای رفع چالش‌ها و مسائل مسکن در سطح کشور نشده است.

,

وی عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته طرح‌هایی مطرح شد که اجرایی نشد و در سال پایانی دولت هم طرح مسکن ملی ارائه‌شده که تنها ثبت‌نام و غربالگری صورت گرفته و اینکه چه زمانی اجرایی شود مشخص نیست و باید گفت که عملاً به این شکل نمی‌توان مردم را مسکن‌دار کرد.

,

جوکار با اشاره به اینکه مسکن در قالب یک نهضت است افزود: دولت باید زمین به مردم واگذار کند و مردم خودشان وارد عرصه ساخت‌وساز شوند. اینکه دولت بخواهد خودش تصدی‌گری و مسکن بسازد اثرگذار نخواهد بود و با توجه به اینکه در عرصه اجرایی کردن سیاست‌های بالادستی و برنامه ششم توسعه در خصوص مسکن در طول چند سال اخیر اتفاق خاصی صورت نگرفت، مجلس باید با ابزارهای نظارتی خود دولت را مکلف کند تا در یک سال آینده به‌صورت جدی در این زمینه ورود کند.

,

انتهای پیام/
 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه