اخبار داغ

با پایان مهلت 45 روزه تحقق مطالبات کارگری مطرح شد؛

مسئولان بدقولی کردند/ تغییر مدیرعامل، راهکار صندوق بازنشستگی فولاد برای پیگیری حقوق کارگری

مسئولان بدقولی کردند/ تغییر مدیرعامل، راهکار صندوق بازنشستگی فولاد برای پیگیری حقوق کارگری
در جریان اعتراض کارگران شرکت زغالسنگ کرمان، فرصتی ۴۵ روزه برای پیگیری مطالبات کارگری به مسئولان این شرکت داده شد اما با پایان این مهلت بخش قابل توجهی از تعهدات همچنان بلاتکلیف مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، اوایل اردیبهشت ماه بود که کارگران شرکت زغالسنگ در اعتراض به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، عدم پرداخت حقوق و مطالبات دیگر کارگری که نادیده گرفته شده، مقابل این شرکت تجمع کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در نتیجه این اعتراض یک هفته ای، جلسه ای با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، نمایندگان کارگری، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعداد دیگری از مسئولان برگزار شد.

,

در جریان این جلسه مطالبات کارگران در قالب چند بند تنظیم و امضا شد، بنابر این قرارداد مسئولان امر موظف به پیگیری و اجرای مطالبات کارگری در کوتاه ترین زمان ممکن شدند.

,

توقف اجرای مطالبات کارگران زغالسنگ در پیچ و خم بروکراسی های اداری

, توقف اجرای مطالبات کارگران زغالسنگ در پیچ و خم بروکراسی های اداری , توقف اجرای مطالبات کارگران زغالسنگ در پیچ و خم بروکراسی های اداری,

اما پس از این جلسه عده از کارگران مجددا به اعتراض خود ادامه دادند، تا اینکه با وساطت حجت الاسلام علیدادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و اعطا فرصتی ۴۵ روزه به مسئولان شرکت زغالسنگ برای تحقق مطالبات کارگری، اعتراضات پایان یافت.

,

اکنون فرصت ۴۵ روزه شرکت زغالسنگ برای پیگیری مطالبات کارگری به پایان رسیده و بخش قابل توجهی از مفاد قرارداد امضا شده در انتظار پیگیری است.

,

علی ضمیری عضو شورای معدن همکار در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مواردی از مطالبات کارگری همچون پرداخت حقوق و بیمه فروردین و ۷ روز اعتصاب کارگران، انجام شد.

,

وی افزود: طرح رتبه طبقه بندی کارگران در حال پیگیری است، امضای نمایندگان طرح گرفته شده و طرح به وزارتخانه ارسال شده، مسئولان قول دادند تفاوت حقوق این طرح را در همین ماه یا ماه آینده واریز کنند.

,

اصلاح وقفه های بیمه ای کارگران باز هم مورد بی مهری مسئولان قرار گرفت

, اصلاح وقفه های بیمه ای کارگران باز هم مورد بی مهری مسئولان قرار گرفت, اصلاح وقفه های بیمه ای کارگران باز هم مورد بی مهری مسئولان قرار گرفت,

این عضو شورای معدن همکار مطرح کرد: در سفر اخیر موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان به راور، از معدن همکار بازدید به عمل آمد و از نزدیک سختی کار در اعماق زمین را مشاهده کردند.

,

ضمیری بیان کرد: در حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان مطالبات کارگری بررسی شد، دستور اجرای بخش زیادی از مطالبات صادر شده و برای اجرایی شدن نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

,

وی یادآور شد: به عنوان مثال برای پرداخت اضافه کار کارگران، نامه مربوط به آن از اداره کار برای شرکت صادر شده و شرکت برای مناطق ارسال کرده اما دستورالعملی برای اجرای آن وجود ندارد.

,

این عضو شورای معدن همکار عنوان کرد: اما آن بند از توافق نامه کارگری که به درج سختی کار اشاره دارد همچنین اصلاح وقفه های بیمه ای کارگران و حوادث پیش آمده برای کارگران حین کار تعلق دارد، تاکنون اجرایی نشده است.

,

تعویض مدیرعامل راهکار صندوق بازنشستگی فولاد برای پیگیری حقوق کارگری

, تعویض مدیرعامل راهکار صندوق بازنشستگی فولاد برای پیگیری حقوق کارگری, تعویض مدیرعامل راهکار صندوق بازنشستگی فولاد برای پیگیری حقوق کارگری,

ضمیری تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تصمیم به تعویض مدیرعامل شرکت زغالسنگ گرفت و شامگاه گذشته از زحمات سامان مرتاض قدردانی و باقر نیک طبع به عنوان مدیرعامل جدید شرکت زغالسنگ کرمان منصوب شد.

,

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به تغییرات رخ داده کارگران فعلا به کار خود ادامه می دهند و امیدواریم با انتصاب مدیرعامل جدید مطالبات کارگری با جدیت دنبال و اجرایی شود.

,

این عضو شورای معدن همکار تصریح کرد: در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از معدن همکار، موحد از برگزاری جلسه ای با حضور استاندار، روسای شرکت و نمایندگان کارگری برای پیگیری مطالبات مطرح شده خبر داد.

,

ضمیری اذعان کرد: یکی از مواردی که قرار بود شرکت زغالسنگ پیگیری کند، اصلاح وقفه های بیمه ای کارگران بود، شرکت قول داده بود مدارک مربوط به آن را تهیه و در اختیار تامین اجتماعی استان قرار دهد.

,

وی ابراز کرد: متاسفانه پس از پایان اعتراضات مسئولان شرکت اعلام کردند چنین مدارکی وجود ندارد، سال های گذشته قراردادها به صورت پیمانکاری بود و بیمه ها پرداخت نمی شد و هیچ مدرکی از آن زمان وجود ندارد.

,

شرکت زغالسنگ موظف به تهیه مدارک مربوط به وقفه های بیمه ای کارگران است

, شرکت زغالسنگ موظف به تهیه مدارک مربوط به وقفه های بیمه ای کارگران است, شرکت زغالسنگ موظف به تهیه مدارک مربوط به وقفه های بیمه ای کارگران است,

این عضو شورای معدن همکار گفت: در حال حاضر بیشترین اعتراض کارگران مربوط به اجرایی نشدن این بند از توافق نامه است، در حالیکه مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت هزینه بیمه های معوق را برعهده گرفت و از مسئولان شرکت خواست پیگیری این مسئله را انجام دهند.

,

ضمیری اظهار کرد: وظیفه شرکت زغالسنگ است که مدارک مربوط به شاغل بودن کارگران را تهیه کرده و در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد تا با پرداخت هزینه سنوات کارگران اصلاح شده و عده ای نیز بازنشسته شوند.

,

وی افزود: بنابر تصمیم شورای کارگری به کارگران اعلام کردیم که به کار خود ادامه داده و هیچ حرکت غیر عاقلانه ای انجام ندهند، زغالسنگ کار انجام داده اما باید آن ها را پیگیری و تا حصول نتیجه ادامه دهد.

,

این عضو شورای معدن همکار در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای کارگری از کارگران خواسته صبر پیشه کنند اما این صبوری همیشگی نیست، امیدوایم مسئولان شرکت هر چه سریع تر به تعهدات خود عمل کنند تا بار دیگر شاهد اتفاقات تلخ نباشیم.

,

به گزارش راه آرمان، خبرنگار این پایگاه خبری تماس های متعددی با مسئولان شرکت زغالسنگ برقرار کرد اما موفق به شنیدن اقدامات این شرکت در راستای پیگیری مطالبات کارگری نشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه