اخبار داغ

ایوب آقاخانی خبر داد:

راه‌اندازی جشنواره نمایشنامه‌های اقتباسی از ادبیات کهن ایران

راه‌اندازی جشنواره نمایشنامه‌های اقتباسی از ادبیات کهن ایران
جشنواره نمایشنامه‌های اقتباسی از ادبیات کهن ایران برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایوب آقاخانی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اعلام این خبر بیان کرد: برای اولین بار جشنواره نمایشنامه‌های اقتباسی از روی ادبیات کهن ایران راه‌اندازی شده و فراخوان و جزئیات آن شنبه، 14 تیرماه مقارن با روز قلم منتشر خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او درباره راه‌اندازی چنین رویدادی با اشاره به تاکیدهایی که بر توجه ضروری به زبان فارسی و ارزش‌های زبان معیار در کشور مطرح شده است، گفت: قصد ما در انجام این مهم، تاکید روی ضرورت بازگشت به ارزش‌های ادبیات کهن‌مان به عنوان روشی جدی برای رفع کاستی‌های ادبی و ارزشمند تئاتر کنونی کشور است. ما باور داریم بحرانی که سال‌ها بزرگان این عرصه در خصوص کمبود نمایشنامه ایرانی یا نمایشنامه قابل بحث ایرانی به آن اشاره کردند، از طریق رجعت عاقلانه، فنی و هوشمندانه به ادبیات کهن‌مان و مخصوصا آثاری که آبشخور خوبی برای درام محسوب می‌شوند رفع خواهد شد و علاوه بر رفع نقصان، به تقویت زیرساخت‌های رسالت اجتماعی تئاتر در این برهه حساس که ما با انواع و اقسام اضطرارهای فرهنگی و ضرورت‌های آموزشی مواجیهم گامی جلوتر نیز خواهد برد. 

,

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر ادامه داد: براین اساس آثاری معین و صاحب وزانت جهانی در این فراخوان مدنظر قرار داده شده که دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همزمان با روز قلم از جزئیات این فراخوان رونمایی خواهد کرد. این جشنواره علاوه بر جوایز نقدی و تعهد چاپ آثار برگزیده ممکن است در صورت پیشنهاد داوران جشنواره، حمایت برای تولید را نیز جزء دستاوردهای عملیاتی خود قرار دهد.

,

آقاخانی یادآور شد: دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با افتخار نخستین جشنواره نماشنامه‌های اقتباسی این مجموعه را «چهارراه» نام نهاده، با این باور که در چشم‌انداز دور این جشنواره توجه به چهارراه تلاقی تاریخ، ادبیات، فرهنگ و تئاتر مدنظر است.

,

 

,

منبع:ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه