اخبار داغ

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

شهید صدوقی پناه معنوی و مادی آحاد جامعه بود

شهید صدوقی پناه معنوی و مادی آحاد جامعه بود
حجت‌الاسلام علیمرادی گفت: حضرت آیت‌الله صدوقی پناه معنوی و مادی آحاد جامعه و چشمه جوشان معرفت بود فردی که جان جویندگان معارف الهی و اخلاق انسانی را سیراب می‌کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ یازدهم تیرماه سالروز شهادت شهید محراب آیت الله محمد صدوقی است. شهید صدوقی را یار امام و یاور ملت محروم می شناسند؛ شهید محمد صدوقی در سال ۱۳۲۷ هجری قمری در خانواده‌ای روحانی در یزد متولد شد، پدرش مرحوم آقامیرزا ابوطالب یکی از روحانیون معروف این استان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

آیت الله محمد صدوقی در روز جمعه که برابر بود با تاریخ ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۱ در حالیکه نماز جمعه آن روز شهر یزد به امامت او خوانده شده بود، به شهادت رسید.به واقع  یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق به نام رضا ابراهیم‌زاده، در عملیاتی انتحاری، پس از نماز به ایشان نزدیک شد و پس از دست دادن او را در آغوش گرفت. آیت الله صدوقی و محافظین سعی کردند او را جدا کنند، اما قبل از آن نارنجک همراه فرد منفجر شد. وی به شهادت رسید و بعد از آن نیز چهار نفر از بانوان بر اثر ازدحام جمعیت درگذشتند، پیکرایشان در مسجد حظیره یزد دفن شد.

,

حجت الاسلام امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان درمجلس خبرگان رهبری در رابطه با این عالم ربانی و گرامی داشت مقام معنوی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی آن مرد بزرگ در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اساسی ترین رمز تعالی جامعه اسلامی داشتن منابع انسانی مناسب است.

,

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام در حدیثی بیان می کند که مردم هر شهرى به برای آن که  در کار دنیا و آخرت خود به آنها رجوع مى کنند سه گروه نیازمندند  و چنانچه آن سه را نداشته باشند گرفتار پریشانى مى شوند از جمله این سه گروه می توان به فقیه دانا و پارسا، فرمانرواى نیکوکار و مُطاع، و پزشک حاذق و مطمئن اشاره کرد.

,

نماینده مردم کرمان درمجلس خبرگان رهبری توضیح داد: با الهام از حدیث امام صادق (ع) جامعه برای بقاء و تعالی به سه رکن نیازمند است، و بدون آن زندگی خیر ندارند، گروه اوّل دین شناسان دین دار، وارسته و پارسا هستند که با عمل و سخن خویش جامعه را به خیر جهت می دهند و چشمه ی جوشان معارف و معنویّت، اخلاق جامعه‌ هستند.

,

وی با بیان این که اهمیت معنویّت و اخلاق بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد:  به فرمایش مقام معظم رهبری معنویت و اخلاق جهت‌دهنده‌ی همه‌ی حرکتها و فعّالیّتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است؛ بودن آنها، محیط زندگی را حتّی با کمبودهای مادّی، بهشت میسازد و نبودن آن حتّی با برخورداری مادّی، جهنّم می‌آفریند.

,

علیمرادی  ادامه داد: این انسان ها اسوه ی حسنه ی خوبی ها و مصداق بارز این حدیث از رسول خدا هستند که فرمود حواریین بعیسى علیه السلام گفتند یا روح اللَّه با که بنشینیم و او فرمود با کسى که دیدارش شما را بیاد خدا اندازد و سخنش دانشتان را زیاد کند و کردارش شما را بآخرت تشویق کند.»

,

نماینده مردم کرمان درمجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: با توجه به حدیث پیامبر با حضور چنین انسان هایی در جامعه معنویّت و ارزشهای معنوی چون اخلاص، ایثار، توکّل، ایمان با قول و عمل این گونه عالمان در جامعه نمودار و برجسته می ماند ضمن این که اخلاقیات و فضیلت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتمادبه‌نفس و دیگر خلقیّات نیکو رعایت می شود .

,

وی با بیان این که چشمه های حکمت در قول و عمل شهید صدوقی جاری بود، عنوان کرد: در دوران رژیم منحوس پهلوی که رژیم در ادارات، مدارس، دانشگاه ها، مراکز به اصطلاح هنری و جاهای دیگر در خدمت بی دینی، بی عفتی و بد اخلاقی بود؛ تنها مرز دار ارزشهای اخلاقی و معنوی، عالمان دین و تربیت شدگان از جمله آیت الله صدوقی بود، فردی که جان جویندگان معارف الهی و اخلاق انسانی را سیراب می کرد.

,

علیمرادی اظهار کرد: حضرت آیت‌الله صدوقی پناه معنوی و مادی آحاد جامعه و چشمه جوشان معرفت بود.

,

نماینده مردم کرمان درمجلس خبرگان رهبری شریح کرد: در دوران نظام اسلامی به مراتب بیش از گذشته این چشمه های حکمت باید جاری باشند تا دلهای جوانان را شاداب سازند و این افراد با حمایت حکومت با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه‌ی معقول بستیزند و اجازه ندهند که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.

,

وی بیان کرد: اکنون ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان هجوم می برند از این رو وظیفه دستگاه‌های مسئول حکومتی دراین‌باره سنگین است.

,

علیمرادی به گروه دوم در حدیث امام صادق اشاره کرد و توضیح داد: گروه دوم همان فرمان روایان و مسئولین سیاسی هستند که باید هم در بینش هوشمندانه مسائل را تحلیل کنند و هم خیر خواه جامعه باشند و اگر جامعه از چنین مسئولینی بهره مند باشند به طور طبیعی مردم به آنان اقبال دارند و از آن اطاعت می کنند.

,

نماینده مردم کرمان درمجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وقتی مسئولین سیاسی جامعه از پشتوانه مردمی برخوردار باشند، آن جامعه شکست نخواهد خورد چرا که افراد جامعه معمولا از زر، زور یا نیرنگ اطاعت نمی کنند.

,

وی افزود: گروه سوم، پزشک حاذقی که مورد وثوق جامعه باشد، هم از نظر فنّ پزشکی از تخصص برخوردار و هم به لحاظ امانت داری، مورد اعتماد مردم باشد که به فضل الهی جامعه پزشکی ما از این جهت سرفراز و افتخار آمیز عمل کرده است به ویژه در مبارزه با بیماری‌ مورد ابتلای امروز ویروس کرونا به خوبی درخشیده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه