اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

وقتی ضربات غرب علیه برجام پایانی ندارد/ پاسخ دولت به کارشکنی های مختلف آمریکا چیست؟

وقتی ضربات غرب علیه برجام پایانی ندارد/ پاسخ دولت به کارشکنی های مختلف آمریکا چیست؟
کارشناسان مطرح می کنند که اگر دولت به طور جدی تری در این خصوص گام بر می داشت و جلوی کارشکنی های غرب را می گرفت وضعیت برجام امروز بهتر از حال و روزی است که این روزها برای این سند توافق بوجود آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به کارشکنی تازه آمریکا به این کشور و همپیمانانش هشدار داد: « ضربه آمریکا به برجام تاکنون اقتصادی بوده است اما اگر بخواهند ضربه سیاسی به برجام بزنند ایران تحمل نمی‌کند و اقدام قاطع خودش را نشان می‌دهد.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اما موضوع اینجاست که چه اتفاقی افتاده است که آمریکا بعد از اینکه از برجام خارج شد، بازهم با همراهی کشورهای اروپایی سعی می کند به برجام ضربه بزند. درواقع اینکه رئیس جمهور مطرح می کند که کارشکنی و ضربه سیاسی به برجام را تحمل نخواهیم کرد و اقدام قاطع انجام می دهیم، تا چه حد در این برهه زمانی بازدارنده است.
,
 
,
کارشناسان مطرح می کنند که متاسفانه اغلب کارشکنی های امریکا و اروپایی ها در برجام که حالا به طور واضح بعد از قطعنامه شورای حکام نشان دادند که در یک پازل علیه کشورمان عمل می کنند، به سبب این موضوع است که پاسخ لازم را به غربی ها ندادیم و این موضوع سبب گستاخ تر شدن آنها و اقدام علیه برجام با همه ادعاهایی که درباره حمایت از این سند توافق دارند، شده است.
,
 
,
عدم عمل آمریکایی ها به برجام در زمان اوباما تا جایی بود که «ولی الله سیف» رئیس کل سابق بانک مرکزی در خاک این کشور عنوان کرد که نتیجه اجرای این سند توافق «تقریبا هیچ» بوده است.
,
 
,
در همین رابطه، می توان به تحریم های مختلفی که در راستای برجام برای بی خاصیت کردن برنامه قاطع اقدام مشترک کرده است، اشاره کرد. پیشتر در آمریکا کنگره این کشور وظیفه بی خاصیت کردن برجام را بر عهده داشت اما بعد از حضور ترامپ در کاخ سفید بود که بازی «پلیس خوب و بد» تمام شد و آمریکا آشکارا نشان داد که به تعهدات خود پایبند نیست و از برجام خارج شد.
,
 
,
در واقع در آن زمان هرگاه آمریکا اقدامی علیه برجام و به موازات امتیازات آن انجام می داد، دستگاه دیپلماسی کشور آنرا «نقض روح برجام» می خواندند و حتی در رسانه ها مطرح کردند که «امضای کری تضمین است» و اینگونه باب کارشکنی های غرب با توجیهات رسانه های اصلاح طلب باز شد و تا به امروز ادامه داشته است.
,
 
,
بعد از خروج آمریکا در برجام اروپایی ها قول دادند با راه اندازی کانال مالی میان ایران و اتحادیه اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کنند اما تنها با تلف کردن وقت و خرید زمان برای تشدید فشارها و تحریم های آمریکا درواقع آب در اسیاب دشمن ریختند و عملا برجام از تقریبا هیچ به کاملا هیچ بدل شد. این کارشکنی ها ادامه داشت تا اینکه تروئیکای اروپایی شامل سه کشور مطرح قاره سبز با همراهی اسرائیل قطعنامه علیه کشورمان صادر کردند. 
,
 
,
این درحالی بود که ایران با گام های تنبیهی سعی کرد که طرف غربی را به عمل به تعهداتش ترغیب و وادار کند اما متاسفانه اروپایی ها تا به امروز نه تنها از عمل به تعهدات خود شانه خالی کرده اند بلکه سعی کرده برجام را به پوستینی خالی و بی جان بدل کنند. 
,
 
,
کارشناسان مطرح می کنند که اگر دولت به طور جدی تری در این خصوص گام بر می داشت و جلوی کارشکنی های غرب را می گرفت وضعیت برجام امروز بهتر از حال و روزی است که این روزها برای این سند توافق بوجود آمده است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه