اخبار داغ

موانع اتمامِ پروژه‌های مهر ماندگار زنجان؛

محور سلطانیه – قیدار – کبودرآهنگ چرا به بهره‌برداری نرسید؟

محور سلطانیه – قیدار – کبودرآهنگ چرا به بهره‌برداری نرسید؟
محور سلطانیه – قیدار – کبودرآهنگ به عنوان یکی از پروژه‌های ماندگار زنجان است که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ محور سلطانیه – قیدار – کبودرآهنگ به عنوان یکی از راه‌های در دست احداث استان زنجان است که احداث آن می‌تواند در رفع ترافیک بسیار موثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,
این محور دارای اهمیت بالایی در زمینه گردشگری است و زنجان را به استان‌های شمالی کشور متصل می‌کند علاوه بر اینکه ترانزیت بودن این محور می‌تواند اهمیت این راه را دو چندان آشکار کند.
,
 
,
*راهی که رونق اقتصادی به دنبال دارد
, *راهی که رونق اقتصادی به دنبال دارد, *راهی که رونق اقتصادی به دنبال دارد,
 
,
با به ترافیک رفتن این محور رونق اقتصادی در انتظار استان زنجان بوده و همسایگی با استان همدان موجب نزدیکی به استان‌های مرکز کشور می‌شود که خود این مسئله نیز در جابه جایی مسافران تاثیرگذار است.
,
 
,
اگر چه اتصال این راه به شبکه راه‌های کشور و اتمام احداث راه منجیل می‌تواند تا دو ساعت مسیر را کوتاه‌تر کرده و بازدهی را افزایش دهد اما با گذشت چندین سال هنوز این پروژه در استان زنجان به مرحله افتتاح نرسیده است.
,
 
,
این محور دارای شناسنامه ملی بوده و هنوز اعتبارات لازم برای اجرای آن جذب نشده است و امسال نیز به عنوان شش راه اولویت دار استان زنجان منتظر اختصاص اعتبار از سوی مرکز است.
,
 
,
  14 پروژه مهر ماندگار در استان زنجان تعریف شده است که این محور نیز جزو این پروژه‌ها بوده و اختصاص اعتبارات کم در سال‌های گذشته موجب شده تا عملیات اجرایی آن به اتمام نرسیده و با توجه به عدم اختصاص اعتبار پروژه‌های عمرانی در سال جاری تا کنون به استان، احتمال می‌رود این پروژه امسال نیز اجرایی نشود.
,
 
,
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: پروژه احداث محور سطانیه - قیدار - کبودر آهنگ به طول  108 کیلومتر در حال اجرا است ولی هنوز اعتبار لازم به این پروژه اختصاص نیافته است.
,
 
,
*پروژه‌های راه با اولویت به مناقصه گذاشته  می‌شود
, *پروژه‌های راه با اولویت به مناقصه گذاشته  می‌شود, *پروژه‌های راه با اولویت به مناقصه گذاشته  می‌شود,
 
,
اصغر اسماعیلی خاطرنشان کرد: پروژه‌های راه به صورت قطعه به قطعه و با اولویت به مناقصه گذاشته و احداث می‌شود.
,
 
,
وی افزود: پروژه سلطانیه - قیدار – کبودر آهنگ دارای سه قطعه فعال و قطعه غیرفعال است که قطعه اول در کمربندی سلطانیه هنوز به پیمان نرفته است .
,
 
,
این مسئول با بیان اینکه قطعه دوم در سلطانیه – قیدار به طول 32 کیلومتر فعال است، افزود: قطعه سه در کمربندی قیدار به طول 18.5 کیلومتر تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد که در حال حاضر آسفالت آن در حال اجرا است.
,
 
,
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: قطعه چهارم این پروژه به طول 22 کیلومتر نیز فعال بوده و برای سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
,
 
,
اسماعیلی تصریح کرد: قطعه پنجم در منتهی الیه حوزه به دلیل کمبود اعتبارات هنوز به مناقصه نرفته است چرا که باید بر اساس میزان اعتبارات پروژه‌ها زخمی و تعهد ایجاد شود تا بتوان مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرد.
,
 
,
عملیات تعریض این محور و تبدیل آن به بزرگراه از سال 95 آغاز شده است و اما به دلیل عدم اختصاص اعتبار لازم پس از گذشت 4 سال این پروژه مهر ماندگار بر زمین مانده و اجرایی نشده است.
,
 
,
با بهره‌برداری از این راه ظرفیت‌های مهمی همچون غارعلیصدر،غار کتله خور، قیدار نبی، مسجد جامع سجاس، گنبد سلطانیه، معبد داش کسن و چشم‌اندازهای طبیعی شهرستان طارم بیشتر عیان شده و ظرفیت‌های گردشگری زنجان در معرض دید مردم استان های همجوار و مرکز قرار می‌گیرد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه