اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد؛

رشد 89 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات کردستان

رشد 89 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات کردستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سه ماهه اول امسال ۳۸۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ریالی 15هزار میلیارد ریال به خارج از کشور صادر شده است که از لحاظ وزنی از رشد 89درصدی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرید سپری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جهش تولید شاهد رونق در صادرات محصولات کشاورزی استان کردستان بوده ایم و خوشبختانه بیش از 385 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

وی افزود: از مجموع 191 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از گمرکات استان کردستان بیش از 59درصد آن مربوط به محصولات کشاورزی بوده است.

,

سپری اعلام کرد: میزان صادرات محصولات کشاورزی استان کردستان از لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته رشدی 89درصدی را داشته است و از لحاظ ریالی نیز رشد 27 درصدی را دارد.

,

وی افزود: محصول هندوانه با ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۳۰ میلیون دلار، سیب درختی با ۴۶ هزار تُن به ارزش ۱۲ میلیون دلار، خربزه با ۴۳ هزار تن به ارزش هفت میلیون دلار به ترتیب بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات را به خود اختصاص داده اند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع طی سه ماهه نخست امسال از گمرکات استان کردستان  ۳۸۵ هزار تن محصول کشاورزی صادر شده که این میزان صادرات به ارزش ۱۱۳ میلیون دلار معادل ۱۵ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه