اخبار داغ

دولت ترامپ داروهای ضد کرونای جهان را در آمریکا احتکار کرد

دولت ترامپ داروهای ضد کرونای جهان را در آمریکا احتکار کرد
آمریکا تقریبا کل عرضه 3 ماه آینده "رِمدِسیوِر" داروی کروناویروس را برای خود احتکار کرده است. دولت ترامپ 500000 دوز بعدی این داروی ضد ویروس را از تولیدکننده گیلاد خریده و چیزی برای جهان باقی نگذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ آمریکا تمام سهمیه عرضه داروی کروناویروس را احتکار می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

آمریکا تقریبا کل عرضه 3 ماه آینده "رِمدِسیوِر" (Remdesivir) داروی کروناویروس را برای خود احتکار کرده است. دولت ترامپ 500000 دوز بعدی این داروی ضد ویروس را از تولیدکننده گیلاد خریده و چیزی برای جهان باقی نگذاشته است.

, Remdesivir,

"الکس آذر" وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا این اقدام ترامپ را ستود و گفت: "ما می خواهیم تا حد امکان اطمینان حاصل کنیم که هر بیمار آمریکایی مبتلا به کووید19 می تواند این دارو را دریافت کند."

,

 

,

, ,

ترامپ وعده داده که آمریکا را در اولویت معاملات دیپلماتیک خود قرار دهد، اما احتکار و انبار رِمدِسیوِر هشداری برای کارشناسان بهداشت در جاهای دیگر و سایر کشورها مانند انگلستان و کشورهای اروپایی بوده است.

,

دکتر "اندرو هیل" از دانشگاه لیورپول گفت: "آنها تقریبا به تمام عرضه این دارو دسترسی یافته اند و چیزی برای اروپا باقی نمانده است. رِمدِسیوِر حق امتیاز شرکت گیلاد است و این یعنی هیچ شرکت دارویی دیگری قادر به تولید و عرضه آن نیست.

,

این غول دارویی ابتدا این دارو را به عنوان درمان ناموفق ابولا درست کرد و حالا قصد دارد تا هر 6 دوز آن را 3200 دلار به بیماران آمریکایی بفروشد.

,

"آنتونی فوسی" ایمنی شناس کاخ سفید اعلام کرد که رمدسیور در ماه آوریل به عنوان درمان فوری تأیید شده است.

,

این دارو نمی تواند کووید19 را درمان کرده یا از ابتلا به آن پیشگیری کند، اما بیمارانی که بستری شده بودند با مصرف آن 31 درصد سریع تر از مبتلایان دیگر بهبود یافتند. این دارو همچنین به کاهش 3 درصدی (از 11 درصد به 8 درصد) مرگ و میر بیماران بستری شده در اثر کروناویروس کمک کرد.

,

تیم های تحقیقاتی سراسر جهان به تلاش برای ساخت واکسنی که از کروناویروس جلوگیری کند ادامه می دهند. در اوایل ماه جاری، دانشمندان انگلیسی اعلام کردند که داروی استروئیدی دگزامتازون نیز یک درمان مؤثر برای کووید19 است. این داروی 60 ساله، ارزان و فراوان است.

,

آمریکا طی 2 هفته اخیر شاهد افزایش شدید موارد کروناویروس بوده است. این کشور تاکنون بیش از 2.6 میلیون بیمار کرونایی داشته و نزدیک به 130000 نفر بر اثر این ویروس کشته شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه