اخبار داغ

مدیرکل تعاون خراسان رضوی:

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در تربت حیدریه

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در تربت حیدریه
محمد سنجری با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۶۱ واحد آسیب دیده از کرونا در تربت حیدریه مشمول دریافت تسهیلات هستند، گفت: از مجموع ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به استان، ۷۰ میلیارد تومان سهم تربت حیدریه است که جذب آن بستگی به حوزه مدیریتی شهرستان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح توس؛ محمد سنجری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: بخش عمده ای از مشاغل خراسان رضوی در حوزه خدمات است و به همین دلیل یکی از استانهایی که به صورت جدی متاثر از حوزه کرونا بود خراسان رضوی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه دولت در کنار سایر کمک هایی که در این مقطع زمانی برای حمایت از اقشار مختلف انجام داد، بحث تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا بود، ابراز کرد: ۱۴ رسته فعالیتی توسط ستاد کرونا شناسایی شده است، به طوری که ۲هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در خراسان رضوی اختصاص یافته است.

,

سنجری با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۶۱ واحد آسیب دیده از کرونا در تربت حیدریه مشمول دریافت تسهیلات هستند، افزود: از مجموع ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به استان، ۷۰ میلیارد تومان سهم تربت حیدریه است که جدب ان بستگی به حوزه مدیریتی شهرستان دارد.

,

مدیر کل تعاون ابراز داشت: از مجموع ۳ هزار و ۶۶۱ واحد آسیب دیده واجد شرایط تسهیلات ۶ هزار و ۷۸۶ نفر شاغل هستند که اغلب انها در حوزه حمل و نقل و رانندگان است که مبلغ ۷۰ میلبارد تومان تسهیلات اختصاص یافته و هر فرد بنا به شرایط و ظرفیت می تواند استفاده کند.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر 19 بانک عامل را معرفی کردیم که از محل درصد سپرده های قانونی بانکها نزد بانک مرکزی تسهیلات پرداخت شود، لذا این تسهیلات از منابع داخلی بانکها نیست و افراد می توانند با چک و سفته و ضامن یک تا 3 نفر جهت روند قانونی دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

,

مدیرکل تعاون خراسان رضوی از کاهش 6 درصد نرخ بیکاری خبر داد

, مدیرکل تعاون خراسان رضوی از کاهش 6 درصد نرخ بیکاری خبر داد,

با وجود تحریم ‌ها که برای ما مشکلات زیادی بوجود آورد، اما با این حال شاهد موفقیت در بسیاری شاخص‌های اقتصادی استان بودیم و از جمله کاهش نرخ بیکاری استان به 6.3 درصد در پاییز پارسال است.

,

وی با بیان اینکه پارسال در استان ۷۵ هزار فرصت شغلی پیش‌بینی کرده ‌بودیم، گفت: این در حالی بود که 117 هزار فرصت شغلی ایجاد، اما بعد کسر  رویش‌ها و ریزش‌های شغلی ناشی از تحریم‌ها، در نهایت ۵۸ هزار شغل خالص ایجاد شد که سهم تربت ‌حیدریه ۳۱۱۹ فرصت شغلی هدف‌گذاری شده بود، اما با تلاش همکاران ما در این شهرستان رقم فوق به  ۲۶۲۷ اشتغال رسید.

,

سنجری اظهار کرد: هدف گذاری ما برای امسال ۸۶ هزار فرصت شغلی در سطح استان و این بدان معناست که باید با جدیت بیشتری کار کرد تا بتوانیم تعادل در بازار کار ایجاد کنیم.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در بخش دیگری به حوزه اشتغال حمایتی تبصره 16 کمیته امداد و بهزیستی اشاره و اظهار کرد: پارسال 413 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که 387 میلیارد تومان یعنی معادل 87 درصد آن جذب و از این محل تاکنون 11 هزار 459 نفر اشتغال ایجاد شد که سهم تربت‌ حیدریه از این محل و اعتبارات اشتغال خانگی 16 میلیارد 435 میلیون تومان اعتبار خرد و قرض‌الحسنه است  که 11 میلیارد و 925 میلیون تومان آن معادل 73 درصد دریافت و 430 نفر اشتغال ایجاد شده‌است..

,

وی از مدیران تربت‌حیدریه خواست: با توجه به اینکه مهلت جذب این اعتبارت تا پایان تیرماه جاری است، جامعه هدف شناسایی و از آنجا که نیاز به حمایت دارند، آن‌ها را رصد تا اکثریت بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند..

,

سنجری در بخش دیگری اعتبارات پارسال حوزه مشاغل خانگی استان را، 10 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از آنجا که این رقم زیاد چشمگیر نبود، آن را به صورت متمرکز نگه داشتیم البته رقم فوق در سالجاری 12 میلیارد تومان است و با وجودی که این میزان هم زیاد نیست، اما با این حال بر اساس تعهد شهرستان‌ها هزینه می‌شود.

,

وی افزود: بر این اساس سهم تربت‌ حیدریه بر اساس 185  تعهد مشاغل خانگی تعریف و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه هزینه کرد آن همینجا اتخاذ می‌شود..

,

وی در بخش دیگری به آمار تربت ‌حیدریه اشاره کرد و گفت: پارسال و در حوزه مهارت آموزی 82 نفر محقق شد که معادل 73 درصد تعهد بوده‌است.

,

سنجری افزود: در حوزه طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز 40 نفر تعهد داشت که  240 نفر محقق شد و این حکایت از 600 درصد رشد را دارد.

,

وی همچنین گفت: در حوزه معافیت بیمه‌ای که به تطبع آن کارفرمایان می‌توانستند استفاده کنند، 33 نفر تعهد داشته اما 113 نفر محقق شده‌ که معادل 342 درصد رشد است.

,

سنجری افزود: در حوزه کاریابی 236 فرصت شغلی ایجاد شده که 233 نفر آن عملکرد کاریابی‌ها می‌باشد و از طرفی 756 نفر هم جویندگان کار ثبت‌نام کرده‌اند در این خصوص باید گفت لازم است نیاز بازار را تشخیص دهیم چون نیروهای جویندگان کار ما فاقد مهارت هستند از همکاران خود در  فنی حرفه ای می‌خواهیم فرصت‌های شغلی را رصد کنند و جاهایی که نیاز وجود دارد دوره‌های آموزشی خود را روی آن بخش‌ها متمرکز کنند.

,

وی در ادامه به حوزه اشتغال روستایی تربت ‌حیدریه اشاره کرد و گفت: پارسال 17 میلیارد و 671 میلیون تومان اعتبار داشته که برای 275 طرح به مبلغ 28 میلیارد و 581 میلیون تومان قرارداد منعقد شده که 146 درصد رشد میزان جذب نسبت به تعهد را نشان می‌دهد و برای 619 نفر اشتغال ایجاد شده که تقریبا 4.7 درصد اشتغال روستایی استان به این خطه اختصاص یافته ‌است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه