اخبار داغ

رئیس دامپزشکی شهرستان خاتم:

34هزار راس دام در شهرستان خاتم واکسینه شدند

34هزار راس دام در شهرستان خاتم واکسینه شدند
قدیمی رئیس دامپزشکی شهرستان خاتم از واکسیناسیون 34هزار راس دام در مقابل تب مالت در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، جلسه شورای سلامت شهرستان خاتم با حضور جواد میربهبودی سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محمد امین قدیمی رئیس دامپزشکی شهرستان خاتم در این جلسه تب مالت را یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام دانست و گفت: تب مالت که باکتری بروسلا ایجاد کننده بیماری است وطیف وسیعی ازپستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می‌سازد در سال گذشته ٣۴ هزار رأس دام واکسیناسیون شدند و ١۴٠٠ رأس دام سبک وسنگین خونگیری شد که ٢۵ عدد دام سبک مبتلا به بیماری تب مالت کشتار شدند.

,

وی به راه های انتقال بیماری تب مالت اشاره کرد و افزود: این بیماری از راه‌هایی مانند مصرف لبنیات آلوده، گوشت، پشم، خاک وفراورده های دامی که باکتری مدت ها ماندگار است منتقل می‌شود و همچنین از راه‌های گوارش، تنفس ومخاط انتقال می یابد.

,

رئیس دامپزشکی شهرستان خاتم با اشاره به اثرات منفی تب مالت بر انسان و حیوان، اظهار داشت: این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به این بیماری ، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی موردتوجه قرار می‌گیرد.

,

قدیمی تب و لرز، تعریق، ضعف، خستگی، سردرد و درد مفاصل و عضلات را از علائم بیماری تب مالت دانست و عنوان کرد: برای پیشگیری کسانی که با گوشت و پوست حیوان در تماس هستند لازم است از عینک و دستکش استفاده کنند تا ترشحات حیوان آلوده به مخاط چشم و تنفس آن‌ها منتقل نشود.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه