اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

راهزنی جدید در شرایط کرونا/ آمریکا موجودی داروی کلیدی کرونا را یکجا خرید

راهزنی جدید در شرایط کرونا/ آمریکا موجودی داروی کلیدی کرونا را یکجا خرید
دولت دونالد ترامپ تقریبا تمام موجودی و تولیدات داروی رمدسیویر را از یک شرکت دارویی خریده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آمریکا همه موجودی یک داروی موثر در درمان کرونا را خریداری کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بی.بی.سی فارسی در خبری این موضوع را منتشر کرده و نوشت: دولت دونالد ترامپ تقریبا تمام موجودی و تولیدات داروی رمدسیویر را از یک شرکت دارویی خریده است.

,

این اولین دارویی است که برای درمان کرونا مجوز گرفته و بسیاری از کشورها به دنبال خریداری و تهیه آن هستند.

,

کارخانه تولیدکننده رمدسیویر اعلام کرده که با تجویز زودهنگام این دارو به بیماران آلوده به ویروس کووید۱۹، دوره درمان بیماری از ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش می‌یابد. علاوه بر آمریکا، بریتانیا نیز تایید کرده که مصرف رمدسیویر برای درمان کرونا موثر است.

,

رمدسیویر در اصل به عنوان درمانی برای ویروس ابولا ساخته شده بود اما نتایج مثبتی نداشت. این یک داروی ضدویروسی است و به آنزیم‌هایی که ویروس برای تکثیر در درون سلول‌های ما به آن نیاز دارد حمله می‌کند و کاهنده سیستم ایمنی به شمار می‌آید.

,

بررسی‌ها نشان می‌دهد رمدسیویر به بهبود بیماران کمک و احتمال نیاز به بخش مراقبت‌های ویژه را بسیار کم کند، مطالعات به روشنی نشان نداده‌اند که این دارو می‌تواند از مرگ بر اثر کرونا هم جلوگیری کند.

,

شرکت گیلیاد با چند داروساز در جنوب آسیا برای گسترش تولیداتش قرارداد دارد. گمان می‌رود توافق گیلیاد با پنج شرکت داروسازی در پاکستان و هند به ساخت رمدسیویر در ۱۲۷ کشور کمک ‌کند.

,

آمریکا تقریبا ۵۰۰ هزار دوز، معادل ۱۰۰ درصد تولید این شرکت در ماه ژوئیه، ۹۰ درصد تولید ماه آگوست و ۹۰ درصد ماه سپتامبر را خریده است.

,

بدین ترتیب تا سه ماه آینده هیچ کشور دیگری نمی‌تواند این دارو را که برای درمان ویروس کووید- ۱۹ موثر است، بخرد.

,

به نظر می رسد آمریکا تجاری کردن کرونا را نیز در دستور کار خود قرار داده است؛ در همین راستا تلاش های خود برای استفاده انحصاری از داروهای کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.

,

این اقدامات آمریکا با شعارهای حقوق بشری این کشور کاملاً در تضاد است و دسترسی عادلانه به داروی کرونا را به حاشیه کشانده است.

,

پیش از این نیز آمریکا محموله های بهداشتی و ماسک سایر کشورها را به غنیمت گرفته و یا با رقم بیشتری از شرکت سازنده خریداری می کرد. در همین راستا راهزنی مدرن آمریکا تا جایی بود که سی ان ان گزارش داد که کشوری که در این کار از همه فعالتر بوده، همان آمریکا تنها ابرقدرت جهان بوده که پس از شیوع کرونا در جهان، آمریکا بارها محموله ماسک دیگر کشورها را ضبط و غارت کرده است.

,

به نظر می‌رسد در صورت تولید واکسن کرونا هم آمریکا اجازه استفاده سایر کشورها از این واکسن را تا زمانی که نیاز آن برطرف نشود نخواهد داد.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه